Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Vi har spist ferdigstekte medisterkaker med poteter og surkål, winer pølser to dager på rad og pizza, vært litt spesiell uke altså! Men til vanlig spiser vi mye halvfabrikat mat... Kjøttpudding, pose-stappe, ferdigstekte kjøttkaker, kjøttpølser, pasta, fiskekaker, fiskepinner o.l. Har grønnsaker til nesten alle måltidene, men ikke alle. Noe måltider har vi f.eks hvitløksbaguetter ved siden av istede... Anonym poster: 8bd986fc6b66a57fa604618feee2593e
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Vi har spist hjemmelaget grønnsakssuppe med grovt brød til, falafel i pita, bakt laks med poteter og dampete grønnsaker, og så hadde vi en dag med middag fra bensinstasjon, med hamburger og pølse, alt ettersom folk ville ha.. Spiser lite halvfabrikata, fordi vi har en allergiker i hus. Det er melk i det meste, så vi må lage nesten alt fra bunnen av med ris eller soyamelk i.. Anonym poster: e4cda52e0ffdd28c44f77769ca7c155d
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Mandag: Lapskaus Tirsdag: gratinert laks med brokkoliblanding Onsdag: lasagne Idag: Pinnekjøtt
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Jeg er for tida hjemme i barselpermisjon, så har tid til å lage ordentlig middag hver dag ( bruker vanligvis noe halvfabrikat når begge jobber). Denne uka har vi hatt: laks med grønnsaker i ovnen og poteter, fullkornspasta med hjemmelaget tomatsaus( med gulrøtter, løk og kjøttdeig), lapskaus laget fra bunnen og kyllingfilet med salat og ovnsbakte poteter. Lager stort sett middag som kan gjøres klar på dagen og steike i ovnen mens jeg henter i bhg og skole. Lager alltid kjempeporsjoner med lapskaus og pastasaus, og fryser ned i porsjoner:) Anonym poster: 6d6073c93d292c7783e9d7a3ceae208b
Plutselig_gravid Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Her har det vært sykestue denne uken...Far på sykehus, mor syk og 2 av 3 barn syk. Mandag : spaghetti og kjøttsaus (dolmio) Tirsdag: ingen middag (toast med ost og ketchup) Onsdag: toro tomatsuppe/ toro ferdiglaga grøt torsdag: fiskegrateng av billigste sort uten noe tilbehør
millemille Skrevet 29. november 2012 #6 Skrevet 29. november 2012 Mandag: hjemmelagde fiskepinner Tirsdag: pizzarester fra helgen Onsdag: hjemmelaget tomatsuppe Idag: hjemmelaget lasagne
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. november 2012 #7 Skrevet 29. november 2012 Jeg har hatt kokte grønnsaker til middagen 3 dager denne uka. Har hatt fisk 2 dager, ferdige kjøttkaker fra svigermor en dag. Hadde en lite god ferdigpizza fra rema en dag pga vi skulle ut av huset rett etter vi kom hjem.
håpefull<3 Skrevet 29. november 2012 #8 Skrevet 29. november 2012 Mandag: grønnsaker og laksefileter i form/i ovnen Tirsdag: kyllingwok Onsdag: sei, grønnsaker (og potet til mannen) Torsdag: torsk, grønnsaker (og potet til mannen) I morgen blir det indrefilet med pommes frites og bernaise saus (mannens variant, min er noe annerledes!) Lørdag og søndag vet vi ikke enda, blir nok noe ekstra godt (med en sunnere variant på min tallerken).
Smyril Line Skrevet 29. november 2012 #9 Skrevet 29. november 2012 I ene enden av skalaen: laks og grønnsaker/linser I andre enden av skalaen: franske ostesmørbrød - loff, smør, sennep, jarlsberg, skinke og chevre. Og i mellom: blomkålsuppe og pasta. I helgen blir det vel en dag med kylling, en med laks og en med hjemmelaget pizza. Vi har et sunt og variert kosthold, noen dager kjernesunn mat, andre dager søppelmat - de fleste dager vanlig mat
Major HotLips Houlihan Skrevet 29. november 2012 #10 Skrevet 29. november 2012 Her er det meste hjemmelaget og rene produkter. Nå er pappan hjemme i permisjon og har god tid til middagen, snart er det min tur igjen På mandag hadde vi laks og grønnsaker med raita til, tirsdag hjemmelaget lasagne med salat, onsdag finnbiff med poteter og brokkoli og idag kyllingfilet med stekte grønnsaker og ris i sweet chilisaus.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #11 Skrevet 29. november 2012 Mandag; grønnsakssuppe Tirsdag; pitabrød med kyllingbiter og grønnsaker Onsdag; fiskekaker, potet, saus og gulrotstuing Torsdag; kjøttboller av kyllingkjøttdeig, tomatsaus, fullkornpasta og salat Fredag; kyllingwok Lørdag; wienerpøse (invitert bort og får dette der) Søndag; fiskegrateng, potet og gulrot Jeg prøver å bruke minst mulig halvfabrikata, men med full jobb, syk mann og tre småtasser blir det glatt ferdigkjøpte pitabrød og fiskekaker Men prøver å styre unna div annet da jeg synes f.eks Toro blir for salt i smaken... Anonym poster: 074c58077a3c8764214c7bc7d98cf883
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #12 Skrevet 29. november 2012 Mandag: rester fra barnebursdag i helgen, dvs. Pizzaboller. Hjemmelaget grov deig, hjemmelaget pizzasaus, skinke og ost. Tomat og agurk til (og avokado til mor) Tirsdag: Risgrøt fra Fjordland. Onsdag: kokt torsk, fullkornpasta, gulrot, hollandaise saus. Torsdag: ovnsbakt laks, ris, agurk og tzatsiki. I morgen: pannekaker. Anonym poster: ef3456d1813fe5458fab6eb3219f5f7e Anonym poster: ef3456d1813fe5458fab6eb3219f5f7e
soleia Skrevet 29. november 2012 #13 Skrevet 29. november 2012 Sånn midt på treet. Mandag: fiskekaker med makaronistuing og rå gulrøtter Tirsdag: blomkålsuppe (heimelaga) Onsdag: Hadde planlagt fiskebollar, men mannnen og ungane fekk middag hjå svigers. torsdag: Steikt laks med poteter og brokkoli Og i morgon har eg tenkt å lage pannekaker. Laurdagane går det ofte i heimelaga pizza eller lasagne. Brukar ikkje særleg med posemat, av og til enkelte sausar, men lagar ikkje fiskekaker, kjøttkaker/bollar ol sjølv. Vert litt farsemat med små barn. Me plar ha laks/ørret ein gong i veka og kvit fisk/fiskekaker ein gong. Det er iallefall eit framsteg frå nesten aldri fisk før eg fekk barn. Eg prøver å begrense raudt kjøt til 2, maks 3 middagar, og skal ha noko grønt til alle middagane.
nagini Skrevet 29. november 2012 #14 Skrevet 29. november 2012 Mandag: hjemmelaget pasta med bolognaise av elgkjøttdeig, løk, hvitløk, tomat, selleri, gulrot, krydder, revet jarlsberg og et glass rødvin (spiser vanligvis ikke pasta, men den hjemmelagede er så god så må skeie ut iblant ) Tirsdag: stekte grønnsaker med strimlet ingefær Onsdag: indrefilet av elg med rødvinsaus, rosenkål, gulrot og sopp Torsdag: ovnsbakt salma med nypresset appelsin og ingefær, og quinoa Bruker ingen halvfabrikata. Dette er en ganske usunn uke da, både rødvinsausen og pastaen er ting som ikke er hverdagskost. I tillegg spiste jeg nettopp en hel boks vaniljekesam med frosne jordbær O.o Kvalm... I morgen blir det hjemmelaget tomatsuppe/grønnsakssuppe med masse hvitløk, ingefær og chili, lørdag blir det grillet kongekrabbe, reinsdyrfilet med selleripure, råstekte poteter og rødvinssaus, ovnsbakt torsk med ertestuing og rødbetsaus, og ost med fiken (får servert, er lat og lager aldri flere retter selv). Søndag er jeg sikkert fortsatt så mett at jeg ikke orker tanken på mat...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #15 Skrevet 29. november 2012 Mandag taco Tirsdag pannekaker og vafler Onsdag hjemmelagde medisterkaker med poteter tyttebær grønnsaker og hjemmelaget brunsaus I dag hjemmelaget lapskaus I morgen tikka masala Lørdag og søndag skinkesteik med poteter tyttebær grønnsaker og hjemmelaget saus. Anonym poster: 399e041b169d1f7362672f3aa85ee767
ROFL Skrevet 29. november 2012 #16 Skrevet 29. november 2012 Denne uken har ikke vært spesielt sunn.. Mandag: Julepølse med poteter, brun saus, rødbeter, surkål og kålrot/gulrot mos. Tirsdag: spagetti og karbonadedeig m/dolmio pastasaus Onsdag: Fiskeboller i hvis saus med poteter, gulrøtter og brokkoli. Torsdag: Lammefrikassé med poteter, gulrøtter og aspargesbønner. Imorgen blir det enten tikka masala med salat, nanbrød og mangochutney, eller en lakseform med ris og salat.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #17 Skrevet 29. november 2012 Ikke veldig bra, men øver på at 6 og 9 åringen skal lære å like annet enn pasta/grøt/pannekaker osv. Denne uken har vi laget grei mat i litt mer voksenvariant og barna har måtte delta. Mandag: Pannert, salt og peppret Torsk til voksne (Findus), barna fikk ren kokt torsk (tint frossen). Alt på på rattatuoi (grønnsaker). Laget i ovn. Villris til voksene og fullkorn fusilli til barn. Tirsdag: Marrokanske kjøttboller i tomatsaus. Allt hjemmelaget og finnes på Grete Roede sine sider. Dette ble servert med salat og fullkorn pasta. Ungene klagde først på at de var sterke, men med ekstra kesam på, gled det ned :-) Onsdag: Laks, agurksalat og potet til meg og mann. Ungene fikk pannekaker Torsdag: Kylling med kylling kashmir krydder og creme fraice lett og fullkorn pasta til voksne, ungene fikk lasagne men smakte på voksen kyllingen og likte denne...litt... Alle spiste mye salat til. Noen som har forslag for fredagen? Anonym poster: 580e117af9bc1351a99b3eb032e0c679
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #18 Skrevet 29. november 2012 Mandag: Karbonadedeig, løk, sopp, tomatsaus og fullkornspasta. Tirsdag: Karbonadesmørbrød med speilegg, løk, agurk og tomat. Onsdag: Ovnsbakte grønnsaker (brokkoli, blomkål, løk, paprika, gulrot og purre) og ovnsbakt laksefilet med pesto. Torsdag: Brødskiver med pålegg. Ikke så mye å skryte av, mange travle lager med enkle løsninger denne uken.. Anonym poster: 3fc409ad1dfe42b7e77448316e369eb6
Indigo 08-10-13 Skrevet 29. november 2012 #19 Skrevet 29. november 2012 Mandag: wook m svinekjøtt, grønnsaker, nudler Tirsdag: hjemmelaget fiskesuppe m grønnsaker og potet Onsdag: omelett med brokkoli, skinke, ost, og salat Torsdag: spagetti m hjemmelaget kjøttsaus
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #20 Skrevet 29. november 2012 Ikke sunn i det hele tatt! Velger å være anonym, så pinlig er det... Mandag: Sei med ovnsbakte grønnsaker (uken begynte bra da...) Tirsdag: Toro Amerikansk gryte Onsdag: Grandiosa Torsdag: Grandiosa igjen... Uff, dette er ikke bra altså... Og i morgen er det helg, og blir nok bare usunne greier da også. Anonym poster: f5a8bb9aa075ed42bd2cdbe2c052215c
L-8 Skrevet 29. november 2012 #21 Skrevet 29. november 2012 Mandag: indisk laksegryte med kikerter, med bladspinat til Tirsdag: hjemmelaget spinatsuppe med egg Onsdag: mandelpanert seifilet med salat og ovnsbakt aubergine Torsdag: asiatiskinspirert salatwraps med røkt skinke, spirer, syltet løk etc. Tja, høres jo ganske bra ut
Gjest jule-Juliea Skrevet 29. november 2012 #22 Skrevet 29. november 2012 Fryktelig usunn! jeg har hatt eksamen og ikke hatt Mille så mye i uken, har spist graniosa, nachos, mcDonald´s ja i det hele tatt.. Hadde sunn middag på mandag da. sitronmarinert laks med masse grønsaker til =)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #23 Skrevet 29. november 2012 Vi har spist hjemmelaget grønnsakssuppe med grovt brød til, falafel i pita, bakt laks med poteter og dampete grønnsaker, og så hadde vi en dag med middag fra bensinstasjon, med hamburger og pølse, alt ettersom folk ville ha.. Spiser lite halvfabrikata, fordi vi har en allergiker i hus. Det er melk i det meste, så vi må lage nesten alt fra bunnen av med ris eller soyamelk i.. Anonym poster: e4cda52e0ffdd28c44f77769ca7c155d Åh takk for tips. Må lage falafel imorgen Anonym poster: 4eda19395400206c8e4a89fb1cc19222
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå