nagini Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Vi har et gutte og et jentenavn klart enda jeg ikke engang er gravid enda Til og med navnene klare om det skulle bli to jenter eller to gutter... Kan selvsagt hende man ombestemmer seg, vet flere som har vært 100% bestemte og så kom ungen ut og så aldeles ikke ut som en Marthe men derimot en Caroline. Men vi tror nå vi har bestemt oss!
BubbleBee Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Vi hadde guttenavnet klart lenge før jeg ble gravid. Vi bestemte oss for jentenavn etter ordinær ul, siden det viste seg at vi venter ei jente. Så navnet var klart i uke 18 for vår del.
stinemor87 Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Vi begynte å tenke på navn etter ordinær ul begge gangene. Med førstemann bestemte vi oss ikke helt sikkert før etter fødselen, men det var ganske sikkert hvilket navn vi kom til å velge. Nå har venter vi to jenter, mest trolig, men ettersom vi ikke er helt sikre på at det blir jenter så har vi bare navnene klare, men blir nok ikke helt bestemt før etter de kommer til.
3 små skatter Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Vi hadde det klart ganske tidlig, men så vinglet vi masse underveis og klarte ikke å bestemme oss....to uker etter han var født så tok vi det endelige valget, og falt tilbake på det vi først hadde bestemt.
mibella Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Vi valgte også rimelig tidlig. Rundt halvveis i svangerskapet, tenker jeg. For meg blir det helt merkelig å se på en nyfødt om navnet stemmer eller ei - det er jo ingen som ligner seg selv som nyfødt, de forandrer seg jo så fort. Men så har vi aldri vært usikre heller da, kan jo hende det hadde vært annerledes da
Februargullet2013 Skrevet 29. november 2012 #6 Skrevet 29. november 2012 Når jeg var 6mnd på vei:) Nå er jeg snart 7mnd på vei,og forsatt helt sikkert,Elsker det navnet vi har valgt
♥Nemi♥ Skrevet 29. november 2012 #7 Skrevet 29. november 2012 Jeg hadde mange fine navn! Men hun fikk et helt annet navn ca 2 dager etter hun var født:-)
Gjest Antarctica Skrevet 30. november 2012 #8 Skrevet 30. november 2012 Hadde flere navn klare før fødselen, men etter fødsel ble det aldri noen av de navnene som var påtenkt - da poppet det opp et nytt et som passet bedre!
Ms.Smith Skrevet 30. november 2012 #9 Skrevet 30. november 2012 Jeg har to jenter. Første fikk navn når hun var inni magen, og informerte selvsagt hele verden om dette. Så kom hun ut, og var SLETT ingen Thea! Så da ble det jo å finne et nytt navn den dagen hun ble født. (Selv om alle kortene vi har fra den tiden gratulerer oss med en liten Thea ) Andre jenten gjorde jeg ikke samme feilen med. Da laget jeg en liste med navn som jeg elsket, og så fikk far bestemme når hun var født Kjempefornøyd med begge navnene.
Hubro :) Skrevet 30. november 2012 #10 Skrevet 30. november 2012 (endret) Er ikke gravid enda, men både jentenavn og guttenavn er klart Endret 30. november 2012 av Hubro :)
annhelengs Skrevet 30. november 2012 #11 Skrevet 30. november 2012 jeg var 16 år da jeg bestemte meg for at om jeg noen gang skulle få ei jente skulle hun hete Mina. nå er jeg 37 og vi venter ei Mina Emilie
Vipsenmamma Skrevet 30. november 2012 #12 Skrevet 30. november 2012 Navnet ble bestemt da hun lå på brystet mitt etter fødselen. Og navnet ble noe helt annet enn de jeg hadde på listen.
Ingunn89 Skrevet 30. november 2012 #13 Skrevet 30. november 2012 7 uker på vei. Jente og Guttenavn ble bestemt så kalte vi babyen for begge navnene frem til kjønnet ble bekreftet. Hehe.. (f.eks Ole-Frida) synes det var koselig å ha navnet klart. Når vi fikk bekreftet kjønnet på ulyralyd var det liksom ikke "åh.. Der er.. Hun" men "der er Marie"
Giss Skrevet 30. november 2012 #14 Skrevet 30. november 2012 Vi fikk jente første gang. Hadde tre navnealternativer klar på forhånd men da vi så henne var det bare ett som var rett.... Andre gangen fikk vi gutt. Kranglet mye om navnet. Har totalt ulik smak i guttenavn. Faren ønsket oppkalling etter en person jeg absolutt ikke ønsket å oppkalle etter. Gutten var mange uker gammel før vi enedes om et navn - i dag er vi veldig fornøyd med valget.
Vera prøver Skrevet 30. november 2012 #15 Skrevet 30. november 2012 Her ar alle våre 4 fått navnene før fødsel. Men denne siste gangen er jeg ikke sikker på om det er det rette navnet, men storebrødrene kaller han med navn når de sier god natt til han og prater om han, så føler ikke at jeg har noe jeg skulle ha sagt. Men så er det ingen som liker navnet jeg liker, så da kommer jeg ingen vei ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå