zassy ☆ Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Her blir det relativt tett, nesten to år mellom, er veldig spent på hvordan det skal bli, ser for meg fullt kjør! Rart å tenke på at til sommeren er vi en mer i familien, hvordan skal det bli i det daglige, praktisk liksom og kommer lillemor til å bli glad for en søster/bror eller reagere med mye sjalusi. Håper veldig at de vil få mye glede av hverandre. Tenk at jeg er på vei inn i det samme småbarnskjøret igjen nå når ting endelig begynner å bli lettere med lillemor, hehe..flere med tanker eller kanskje erfaringer?
januarbaby012 Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Ja jeg kommer til å få to tette førstemann blir 16 mnd da nr to blir født Jeg har også samme tanker som deg, selv om nr 1 begynner i bhg i 50 % tror jeg at det kommer til å bli travel, men veldig koselig å se de vokse sammen & ha gleder av hverandre gleder meg til å bli mor til to jeg Men hvor lenge er du på vei nå? Jeg er 10 + 2, men får se i ordinær ul hvor lenge er jg egentlig på vei
Gullblomst Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Jeg har to tette og venter nå nr 3. Det er 18 mnd mellom første og andremann og jeg anbefaler det gladelig. Ønske var å få nr 3 like tett, men det viste seg å være vnskelig å få til. Går det bra denne gang vil det bli nesten 3 år mellom nr. 2 og nr 3.
Juliprinsessene Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Her blir det akkurat 24 mnd mellom de. Samme termin med nr 2 som nr 1:)) Blir nok å holde fingrene i:D hehe, men jeg ser for meg at barna vil ha så utrolig mye mere glede av hverandre og kunne leke sammen. Tenkte også å ha storesøster i bhg 50% ca. Nå er ho hjemme hos mine foreldre (ho er 16mnd). Er 9+5 uker på vei:)
Sugar&Cinnamon Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Har to tette fra før, 15 måneder mellom. Venter nå nummer tre og det føles som en attpåklatt vil uansett anbefale to tette. Mine to er veldig knyttet til hverandre og gode lekekamerater, og det er ofte veldig praktisk...
salabim Skrevet 30. november 2012 #6 Skrevet 30. november 2012 Har et barn som vil være 22 mnd gammel når nr 2 blir født, om alt går bra (tidlig i svangerskapet ennå). Spent på det, særlig fordi jeg fremdeles ammer massevis og har et barn som er ekstremt knyttet til meg, så selv om vi har god tid til å forberede oss tror jeg det blir tøft.
Bumblebeee Skrevet 30. november 2012 #7 Skrevet 30. november 2012 Jeg har også to tette fra før, er 19 mnd mellom dem. Denne siste kommer over 3 år etter siste, så jeg er spent på hvordan søskenforholdet blir.
Arwen81 Skrevet 30. november 2012 #8 Skrevet 30. november 2012 Mi jente er 19 mnd når lillebabyen kommer. Ammer også enda (natt og dag), og er spent på hvordan hun kommer til å takle å få en liten bror eller søster men mest av alt, så gleder vi oss masse
salabim Skrevet 30. november 2012 #9 Skrevet 30. november 2012 Mi jente er 19 mnd når lillebabyen kommer. Ammer også enda (natt og dag), og er spent på hvordan hun kommer til å takle å få en liten bror eller søster men mest av alt, så gleder vi oss masse Samme her, og det er det viktig å holde fokus på, så klart! (At man mest av alt gleder seg).
zassy ☆ Skrevet 30. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 30. november 2012 (endret) Koselig å lese om erfaringer og forventninger Til deg som lurte over så er jeg 10+6 i dag. Litt over en måned mellom termin og storesøsters 2-årsdag, så blir vel ca 22-23 mnd mellom her. Her har vi kuttet ut ammingen, ville slutte før neste kommer + at jeg ikke kunne greid det nå når jeg har vært så dårlig, så er glad vi fikk avsluttet det veldig gradvis. Du som har samme termin med nr 2 som nr 1 DET var utrolig godt gjort! hehe. Blir tette bursdager da, om ikke samme dag Endret 30. november 2012 av zassy ☆
kmama Skrevet 30. november 2012 #11 Skrevet 30. november 2012 Her blir det vel to år mellom, hvis alt går bra. Må innrømme at jeg gruer meg litt til den første tiden, det var et par tøffe måneder i starten med førstemann, og med to som krever oppmerksomhet blir det vel ikke lettere neste gang.
Berlinerbolla Skrevet 1. desember 2012 #12 Skrevet 1. desember 2012 Knis, 4 tette kan man si.... eldstemann er 5, nr.2 er 4, nr.3 er 2 og nå kommer nr 4. Når storesøskene er 6, 4,5 og 2,5. Om det er travelt, det er det, men travelt er jo det i alle alderstrinn uansett. De har kjempestor glede av hverandre, og jeg kunne aldri tenkt å gjort det annerledes selv om den siste nå ikke var planlagt. Når nr 2 kom til verden var det 18 mnder mellom nr.2 og nr.1. De har hengt sammen som erteris siden, og er også veldig flink til å leke/inkludere nr.3 på 2,5 år. de har sine uenigheter, men er stort sett veldig omtenksomme og flinke til å dele.
spirenrfire Skrevet 2. desember 2012 #13 Skrevet 2. desember 2012 Jeg har 3 og er gravid med nr 4,hvis vi ser at vi kan beholde. Alderen på barna vi har er 6,4 og 2 når nr 4 evt kommer, MEN vi hadde absolutt ikke planlagt å få en til og vi lever fra hånd til munn så jeg er kjempelei meg som må ta dette valget. Det var ikke det jeg egentlig skulle kommentere innlegget for,men svare hvordan det er å få tette barn.. For oss har det gått kjempefint egentlig, de krangler mye,men har også veldig stor glede av hverandre og den eldste vil at vi skal få en til fordi han vil at de skal være 2 gutter og 2 jenter Han bryr seg ikke noe om at småsøsknene egentli erter og "plager" mye når han helst vil være ifred.. Det var litt hektisk å gå fra 1 til 2 og enda mere hektisk å gå fra 2 til 3, men man lærer seg å planlegge og finne lure løsninger på ting Lykke til, kos dere med magen og alt som hører med og nyt tiden,plutselig er 40 uker forbi og den nye hverdagen er et faktum Barn er en fantastisk velsignelse og hadde jeg vunnet på lotto hadde mitt valg blitt veldig enkelt. ...
zassy ☆ Skrevet 2. desember 2012 Forfatter #14 Skrevet 2. desember 2012 xherax så trist at du må ta et slikt valg pga økonomi, men jeg skjønner det også, man må jo faktisk være fornuftig oppi det hele også, håper dere finner en løsning på det hele, særlig når det virker som du egentlig ønsker barnet <3 Når det er sagt så er det supert at dere som har mange barn deler av deres erfaring, synes det er godt å lese om de som har barn som har stor glede av hverandre, er forberedt på at det sikkert blir en del krangling opp gjennom også, det er jo ikke langt mellom elsk/hat- følelser sies det, hehe, der det er sterke følelser blir det vel både på godt og vondt, Er så speeeent og skulle ønske de 40 ukene var over i dag, barnet er ønsket men ikke graviditeten, hehe, men må jo gjennom det for å få premien så er bare å holde ut
Berlinerbolla Skrevet 2. desember 2012 #15 Skrevet 2. desember 2012 Jeg har 3 og er gravid med nr 4,hvis vi ser at vi kan beholde. Alderen på barna vi har er 6,4 og 2 når nr 4 evt kommer, MEN vi hadde absolutt ikke planlagt å få en til og vi lever fra hånd til munn så jeg er kjempelei meg som må ta dette valget. Det var ikke det jeg egentlig skulle kommentere innlegget for,men svare hvordan det er å få tette barn.. For oss har det gått kjempefint egentlig, de krangler mye,men har også veldig stor glede av hverandre og den eldste vil at vi skal få en til fordi han vil at de skal være 2 gutter og 2 jenter Han bryr seg ikke noe om at småsøsknene egentli erter og "plager" mye når han helst vil være ifred.. Det var litt hektisk å gå fra 1 til 2 og enda mere hektisk å gå fra 2 til 3, men man lærer seg å planlegge og finne lure løsninger på ting Lykke til, kos dere med magen og alt som hører med og nyt tiden,plutselig er 40 uker forbi og den nye hverdagen er et faktum Barn er en fantastisk velsignelse og hadde jeg vunnet på lotto hadde mitt valg blitt veldig enkelt. ... Hei xherax!! Uff vanskelig situasjon du er i, har du snakket med noen om dette, jordmor? Vi var igrunn ferdig nå, og hadde akkuratt mottatt papirene som vi skulle fylle ut og sende inn (begjæring om sterilisering av mannen). Jeg hadde akkuratt fått tilbake kropp og selvtillit, stortrives i ny deltidsjobb og med plutselig to inntekter; romsligere økonomi. Jeg blir ferdig på høyskolen til våren og skal da i teorien gå opp fra deltid til heltids stilling som da vil resultere i enda enda romsligere økonomi! (vi har levd på mannens inntekt de årene jeg har studert nå, det har gått bra men det har vært trangt når man har hus og billån og tre barn) Nå når jeg ble gravid visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre... Gråt og ville ikke dette. Hva vil arbeidsgiver si? (vet at det er ikke mye de kan si, men har jo 6 mnders prøvetid) nå er det ikke sikkert jeg klarer å bli ferdig med studiene i vår, og å jobbe noe mer enn jeg gjør nå blir ikke aktuelt hvis der kommer en liten en... Altså lenger tid før jeg er ferdig med studiene, lenger tid før vi får to fulle inntekter.. og er ikke sikkert jeg har jobb når babyen kommer hvis ikke arbgiver er enig i dette, greit nok at graviditet ikke er oppsigelsesgrunn, hun er storfornøyd med meg og kommer kun med positive tilbakemeldinger, men man vet jo aldri hvordan de vil reagere:s For min del var det samtaler med jordmor som hjalp meg til å snu dette til noe positivt. Vi har greit oss bra økonomisk hittil, og hva hvis det blir trangt noen år til? Det går nok bra bare man er påpasselig og har stålkontroll. Vi har hus og billån som vi betjener punktlig hver måned, eneste vi må være flinke til å spare når man skal ha noe ekstra. Hvem må ikke det? Tenk gleden spiren i magen vil gi, hvis man ser på de barna man har fra før, hvor mye glede de har gitt og gir, så tror jeg det vil overskygge alt annet etterhvert. (jeg tror med meg vil mye komme når jeg begynner å kjenne liv der inne). Arbeidsgivere kommer og går, penger vil man aldri få nok av uansett, men der finnes bare en av den i magen din, den er unik og får bare en sjanse her i verden!!
Fru-MammaVims Skrevet 5. desember 2012 #16 Skrevet 5. desember 2012 hei titter inn fra din baby siden =) jeg har virkelig to tette. min datter ble født 28.06.11 å min sønn ble født 30.06.12 så er 1 år å to dager mellom dem =) jeg elsker barna mine å ville ikke vært foruten dem, men jeg kunne ikke tenkte meg flere så tette.. de er fantastisk med 2 men gud hvor tungt det er til tider =)) nr 3 hae vi bestemt oss for å starte å prøve slik jeg blir gravid når han minste er 2 altså 2014 =))
81-Mamma<3<3 Skrevet 8. desember 2012 #17 Skrevet 8. desember 2012 Jeg får 3 på 4 år. Så jeg synes det er relativt tett, men perfekt mellom 1 og 2 er det 25 1/2 md, og mellom 2 og 3 blir det 22 md om alt går bra. Hvis jeg går 5 dager på overtid blir nr 3 født på nr 1 sin bursdag
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 9. desember 2012 #18 Skrevet 9. desember 2012 Vi har nettopp funnet ut at vi venter nr 2 og om alt går bra blir det 22 mnd mellom de. Vi har imidlertid mistet to ganger siste halvår, men det er ikke annet å gjøre enn å krysse fingrene (og beina...?) og håpe det går bra! Jeg ammer fortsatt eldstemann og merket graviditeten pga kvalme under ammingen. Jeg har ekstremt lavt blodtrykk som gravid, så jeg ser for meg at det er blodtrykksfall... Eller lavt blodsukker... Ser for meg travle dager fra sommeren av, men gleder meg voldsomt!
1+1 blir 3 Skrevet 9. desember 2012 #19 Skrevet 9. desember 2012 Her blir det 19mnd mellom våre. Gleder oss masse, hadde et stort ønske om to tette, men er selvfølgelig veldig spent på hvordan det blir med to små, og en mann som reiser mye. Men for øyeblikket gleder jeg meg bare til å komme meg gjennom 1 trimester, slik at jeg etter hvert får litt mer overskudd til ettåringen vår. Slitsomme dager med null overskudd, overhengende kvalme, og en liten gutt som trenger mamman sin også. Men åh, som jeg ser frem til sommeren, gleder meg masse til å ha to rumpetroll i heimen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå