eaglebeagle Skrevet 29. november 2012 #1 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg har jo ammet noen ganger, men kan ikke huske akkurat dette fra tidligere. Under høyre arm, stikker det og "brenner" litt som om jeg har melkespreng, spesielt når jeg ammer - har vart en ukes tid. Vesla er 3 måneder, og melken har jo regulert seg, så går ikke med spreng sånn ellers i brystene. Jeg synes jeg kjente en liten kul under armen for et par dager siden, men nå finner jeg den ikke igjen. Er det noen som har erfaring med melkekjertel under armen, og kjentes det slik ut i så fall? Skal selvsagt oppsøke legen om det ikke gir seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143995147-stikking-i-armhulen-flere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Von Hertelhofen Skrevet 29. november 2012 #2 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg har melkekjertler under armen, det er den tredje puppen min Jeg har alltid merket at det var noe rart under den høyre armen, noen klumper som jeg ikke hadde under den venstre. Vel, da jeg fikk vesla og begynte å amme, så forstod jeg hva det var når jeg plutselig fikk melkespreng under armen også! Jeg fikk legen til å se på det. Han hadde bare sett det en gang før (men dette var en ung lege). Det var ingenting farlig med det, det var bare å fortsette livet som normalt Det var bare de første par månedene det var litt ubehagelig, men nå ammer jeg så sjelden, så jeg merker ingenting til det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143995147-stikking-i-armhulen-flere/#findComment-144782228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eaglebeagle Skrevet 29. november 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg har melkekjertler under armen, det er den tredje puppen min Jeg har alltid merket at det var noe rart under den høyre armen, noen klumper som jeg ikke hadde under den venstre. Vel, da jeg fikk vesla og begynte å amme, så forstod jeg hva det var når jeg plutselig fikk melkespreng under armen også! Jeg fikk legen til å se på det. Han hadde bare sett det en gang før (men dette var en ung lege). Det var ingenting farlig med det, det var bare å fortsette livet som normalt Det var bare de første par månedene det var litt ubehagelig, men nå ammer jeg så sjelden, så jeg merker ingenting til det. åh, takk - jeg er ikke alene om å merke dette altså. Kjennes rett og slett ut som melkespreng under armen, stråler ut mot brystet. Spesielt ille når jeg ammer på den andre puppen. Om jeg finner igjen denne kulen, og den ikke går bort - oppsøker jeg selvsagt lege, men jeg hadde liksom en klar følelse av at dette hadde med melkekjertler å gjøre. Om enn litt på avveie. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143995147-stikking-i-armhulen-flere/#findComment-144782270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eaglebeagle Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg har melkekjertler under armen, det er den tredje puppen min Jeg har alltid merket at det var noe rart under den høyre armen, noen klumper som jeg ikke hadde under den venstre. Vel, da jeg fikk vesla og begynte å amme, så forstod jeg hva det var når jeg plutselig fikk melkespreng under armen også! Jeg fikk legen til å se på det. Han hadde bare sett det en gang før (men dette var en ung lege). Det var ingenting farlig med det, det var bare å fortsette livet som normalt Det var bare de første par månedene det var litt ubehagelig, men nå ammer jeg så sjelden, så jeg merker ingenting til det. Ps Jeg gikk også til legen, da jeg ble engstelig. Han mente vi skulle sjekke "kulen/vevet" under armen skikkelig for sikkerhets skyld og henviste meg videre. Dette medførte en del angst for å si det forsiktig - ikke noe særlig å sitte oppe alene om natten med et lite nøste på puppen og lure på om det er noe farlig. For å gjøre en lang historie kort, jeg satte himmel og jord i bevegelse og fikk time for mammografi og UL dagen etter legebesøket. Kommer derfra nå med samme beskjed som deg, jeg har litt ekstra pupp under armen. Det at det stakk osv var naturlig pga ammingen. Jeg spurte om han var sikker, og han sa han var helt, helt sikker og at det ikke var helt uvanlig med brystvev litt på avveie - forklarte at vi i fosterlivet har flere anlegg til bryster som som oftest samler seg, men ikke hos alle. Takker nå arbeidsgiver som har utstyrt meg med helseforsikring slik at jeg fikk time med en gang. Lurer på hvordan det skulle gått om jeg måtte vente til over nyttår (tidligste time jeg fikk på sykehuset). Det blir en god jul! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143995147-stikking-i-armhulen-flere/#findComment-144809971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå