Gå til innhold

OK å vaske teflongryter og -panner i oppvaskmaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

....eller blir teflonbelegget skadet da?

Anonym poster: 501cc9cac8b7d6f65e15d1874ec0102f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet?

Anonym poster: 501cc9cac8b7d6f65e15d1874ec0102f

Skrevet

Det er generelt sett ikke anbefalt å vaske gryter og panner med teflonbelegg i oppvaskmaskin, men det er forskjell fra merke til merke. Du får nesten bare undersøke saken ut fra hvilket merke det er snakk om :)

Skrevet

Gjør det av og til jeg. Aner ikke om det er anbefalt, men siden teflonbelegget tåler steking med høy varme må det jo tåle varmt vann tenker jeg. Bare pass på at du ikkw skraper opp belegget på de "piggene".

Skrevet

Høyang polaris-kjelane våre går ikkje i maskina då produsenten ikkje anbefalar det, men voll-steikepanna toler det (slit berre med å forstå kvifor eg skal gidde å maskinvaske den).

Skrevet

Det sies vel at det ikke skal gjøres. Men av og til skader det ikke å gjøre det. Ellers vaskes de for hånd, helst med bare varmt vann...

Skrevet (endret)

Her går alt i oppvaskmaskinen om det er plass.

Om ikke vaskes det for hånd. Det er ikke oppvaskmaskinen som har ødelagt mine, men uforsiktig bruk av visper ol.

Noe skal jo fornyes av og til :-)

Endret av Nissemor med tre små♡
Skrevet

Jeg har prøvd det en gang, og da ble teflonbelegget helt ødelagt!! Hadde bakt og ordna på, putta alt fra kjele, panne og springform i oppvaskmaskinen og alt ble ødlagt!!

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt det for hånd :D

Skrevet

Høyang polaris grytene mine tåler det helt fint selv om produsentet ikke anbefaler det.Men det nedsetter levetiden på teflonen

Skrevet

Det som skjer når dere vasker ting med teflonbelegg i oppvaskmaskin eller bruker feil visp/sleiv i de er at teflon belegget blir porøst og ødelegges. Det synes kanskje ikke med engang men etterhvert åpenbarer det seg hull. Før det skjer så har dere tilført maten deres masse teflon, noe som er kreft fremkallende.

Her i huset bruker vi kun jernpanner og gryter, og de vaskes for hånd.

Anonym poster: 9337c6e94c0c11eb91339b82dc8f8944

Skrevet

Jeg gjør det stadig vekk. Men så blir de ødelagte stadig vekk også da......hmm..

Anonym poster: 39875fde50268283df882dfe09a60948

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...