sologsommer Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Hvordan gikk det? Opplevelsen? Kan man gjøre noe selv?? Takk, sluger alt info jeg kan få!!
TPK Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Har ikke erfaring selv, men jeg vil tro det er en god grunn til at det nesten ikke er noen som gjør det lenger. Kun ett eller to sykehus tror jeg? Det er jo en stor risiko for at noe kan gå galt eller fødselen begynner.
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Jeg snudde lillebror i magen noen få uker før termin og kan kun fortelle om min opplevelse, ikke om nyere opplysninger (dette er snart 5 1/2 år siden og utviklingen skjer fort når det gjelder slike ting). Jeg merka at lillebror lå i seteleie når han hikka og ble undersøkt hos en kvinnelig lege pga hadde kun jordmor 1 gang i uka der. Hun kunne ikke si sikkert, og jeg ble henvist til sykehuset for å snu. Lillebror lå i hodeleie når jeg kom inn. Han lå i sete og hodeleie om hverandre og et par uker senere var jeg inne for ny snuing. De tilbudde meg en sprøyte som gjør at livmoren slapper av. Jeg fikk vite at det var en liten sjanse for at fødselsen startet så jeg nektet. De satte i gang og skulle snu, men han for rundt 360grader og endte med rumpa ned igjen. Da var det 2 stk, frem med ul aparat slik at de kunne se hvordan han beveget seg og hvordan han lå. Når de hadde snudd han igjen, gravde de han litt ned i bekkenet slik at det skulle være naturlig for han å ligge i hodeleie. De mente at han ikke helt fant en stilling, og derfor var frem og tilbake. Overlegen på føden mente at jeg burde komme inn hver gang han lå i sete og snu han. Men han lå i seteleie før jeg var kommet hjem igjen, så jeg nektet! Jeg sa han ligger som han ligger når jeg kommer inn for å føde. Selve snuingen var ikke vondt. Jeg hadde ingen smerter, kjente ikke noe annet enn noen som tok og klemte på magen min. Men jeg hadde masse masse fostervann. Han var 4602 gram ved fødsel 13 dager etter termin, og bare dager før fødsel kunne han snu seg inni der uten at det kjentes, så det var god plass kan du si. Men når jeg dro derfra og utover fikk jeg veldig vondt i "bekkenløsningen". Altså sterke smerter i bekkenet og jeg kunne knapt gå. Det gikk over, men det var veldig vondt. Lillebror kom i hodeleie og jeg fødte på vanlig vis, men de måtte ta ul når jeg kom inn for å finne ut om han skulle snus, om det ble ks eller om han kom med hodet først. Hele den usikkerheten var pyton når det var 2 timers kjøring til sykehuset + stopp for å levere storesøster hos svigers.
☆☆☆ Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Skulle vende, men ho snudde seg sjølv under CTG-registreringa i forkant. Leste meg opp på temaet på førehand, og hadde langt frå lyst til å snu. Men det virka likevel meir fristande enn KS eller setefødsel. Operasjonsteamet stod klart i tilfelle komplikasjonar og eg følte det var trygt.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Dette er ikke et innlegg for å skremme deg, men du spurte om erfaringer. Mitt siste barn lå i sete, og skulle derfor foreta en vending tre uker før termin. Magefølelsen min sa nei, men jeg lot meg overtale. For å gjøre historien kort, så sprakk livmoren min. Den var visstnok svak pga tidligere svangerskap. Så det stod om både mitt og barnet sitt liv. Derfor må jeg si at jeg aldri hadde anbefalt vending til noen, rett og slett fordi slike ting kan skje. Anonym poster: 9d68f1032705a9c3dd106e4deca863f3
sologsommer Skrevet 29. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2012 Takk for svar!! Liker og få hører alle innlegg, også de som skremmer litt.......... Flere?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #7 Skrevet 29. november 2012 Hos meg snudde den seg bare tilbake til seteleie hver gang. 3 forsøk. Endte med ks. Anonym poster: 331b8257a8fc07f60efe773d775aa974
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #8 Skrevet 29. november 2012 De forsøkte å vende ungen min fra seteleie i uke 37. Det gjorde sinnsykt vondt og var ikke vellykket. Ungen snudde seg selv i uke 40. Anonym poster: 75a190f38a7863f899a177f75a208aa6
Gulosten™ Skrevet 29. november 2012 #9 Skrevet 29. november 2012 (endret) Se på www.spinningbabies.com Vet også at noen har god erfaring med å stå på hodet i vann (basseng) Endret 29. november 2012 av Gulosten™
Liv & Røre Skrevet 29. november 2012 #10 Skrevet 29. november 2012 Min førstefødte ble snudd og hun holdt seg der. Det ble tatt UL både før og etter. Selve snuingen var kjempeubehagelig og jeg var ganske øm i magen etterpå. Fikk lite info om prosedyren og faren for komplikasjoner. Skal sies at det er 18 år siden så det har sikkert endret seg nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå