Gå til innhold

Hva syns dere om disse guttenavnene?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen vil være med å gi noen tilbakemeldinger og meninger om disse guttenavnene som jeg har skrapt sammen mtp lillebror;) Syns dette er veldig vanskelig, jeg, da..

Lurer på generelt hva dere liker/ikke liker, om noen av disse er veldig poppis og kjedelige, og ev andre assosiasjoner osv.

Vi har ei jente fra før som heter Silja.

Here comes:

Nikolai

Oliver

Mika

August

Linus

Julian

Filip

Adam

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143995088-hva-syns-dere-om-disse-guttenavnene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om noen vil være med å gi noen tilbakemeldinger og meninger om disse guttenavnene som jeg har skrapt sammen mtp lillebror;) Syns dette er veldig vanskelig, jeg, da..

Lurer på generelt hva dere liker/ikke liker, om noen av disse er veldig poppis og kjedelige, og ev andre assosiasjoner osv.

Here comes:

Nikolai

Oliver

Mika

August

Linus

Julian

Filip

Adam

Nikolai - Et pent og livlig navn. Har ikke inntrykk av at det er overbrukt for tiden.

Oliver - Egentlig et fint navn men voldsomt popp her vi bor. og så virker det ikke som folk er enige om uttalen. Noen legger trykket på første stavelse, andre legger det på andre stavelse. Blir et helt annet navn da.

Mika - Er for meg et firmanavn.

August - Klassisk, pent men en anelse kjedelig.

Linus - Et muntert navn. Ikke ekstrem-macho.

Julian - God klang og styrke. Liker det veldig godt.

Filip - Litt anonymt men pent.

Adam - ikke så mye brukt, internasjonalt, god klang.

Så min rangering blir:

1. Julian

2. Nikolai

3. Adam

Men det blir ikke helt feil uansett hvilket navn fra listen du velger. Det er lov å velge med hjertet uansett hva vi andre herinde synes. :)

Nikolai - fint navn

Oliver - uff, nei - poppis

Mika - merkelig navn, finsk?

August - over-oppbrukt her omkring og et tungt navn synes jeg.

Linus - pinglenavn

Julian - pinglenavn

Filip - greit, men veikt.

Adam - veldig bibelsk for meg.

Oi, tusen hjertelig takk for de fine tilbakemeldingene! Veldig nyttig å høre andres assosiasjoner og tanker.. har jo egentlig lyst å unngå sånn som Oliver, hvis det kryr av dem i gata, og føler meg ganske kjedelig i navnevalgene mine.. Samtidig blir jeg aldri helt venn med de mest spenstige;) Og som du sier så fint, Giss, må man tilslutt velge med hjerte når det kommer til navn:-)

Men igjen takk for innspill, veldig åpen for flere meninger;)

Nikolai har for så vidt vært det vi har snakket lengst om, men har en følelse av at det ikke er så mange som liker det? Har det vært pop for noen år siden? Hmm..

Annonse

Nikolai - fint navn

Oliver - uff, nei - poppis

Mika - merkelig navn, finsk?

August - over-oppbrukt her omkring og et tungt navn synes jeg.

Linus - pinglenavn

Julian - pinglenavn

Filip - greit, men veikt.

Adam - veldig bibelsk for meg.

Forresten, Mika bare datt ned i hodet mitt en kveld, veldig usikker på det.. mulig det er finsk;) Men, i så fall blir det litt i samme gate som storesøster, hehe, for det kryr vel av SiljAer i Finland? Kanskje jeg er litt finsk i smaken;)

Jeg syns Silja og Linus er fint sammen :)

Takk:) Jeg liker det, også. Men mannen, som

ikke er like engasjert i denne prosessen, sin respons var: "Linux?" (dataprogram?) og så: "Kosinus"? (barneTV!) Hehe..

Here comes:

Nikolai

Oliver

Mika

August

Linus

Julian

Filip

Adam

Nikolai ; Liker ikke

Oliver: Nydelig

August: En måned

Linus : Liker ikke

Julian: Kjempe Fint

Filip : Må skrives med Ph i alle fall,da er det fint.

Adam : Fint

Mika: Nei,liker ikke

Gjest Antarctica

Here comes:

Nikolai

Oliver

Mika

August

Linus

Julian

Filip

Adam

August og Adam var finest sammen med Silja.

De andre har for mange L-lyder, og Mika syns jeg er kjønnsforvirrende.

Annonse

Here comes:

Nikolai

Oliver

Mika

August

Linus

Julian

Filip

Adam

1.Mika

2.Adam

3.Filip

4.August

5.Julian

6.Linus

7.Oliver

8.Nikolai

Nikolai - liker ikke! Men Niklas er nydelig!

Oliver - Oliver er et flott navn

Mika - Liker ikke, syns det høres litt "jentete" ut

August - Fint navn

Linus - Stilig navn

Julian - Liker godt!

Filip - liker ikke. Syns det er så hardt

Adam - nei

Hadde valgt

Silja og Oliver eller

Silja og Julian

Helt klart Niklas hvis det hadde vært et alternativ:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...