Gå til innhold

Hva spiser dere??

Anbefalte innlegg

Hei, jenter! :)

Hva spiser dere nå som dere er gravid? Jeg spiser lite, men ofte pga kvalme. Men har såååå lyst på røyklaks!! Jeg er litt redd for og spise det. Leste på matportalen at man kunne spise det så lenge det lar langt innenfor holdbarhets datoen. Noen flere som spiser røyk/grav laks??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143995085-hva-spiser-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan du trygt spise så lenge den er fin og fersk på dato som du sier! I tillegg lages gravlaks oftest av fisk som har vært fryst først så nyt det! Jeg spiser det meste ( og gjorde samme forrige svangerskap) men holdt meg selvfølgelig unna muggoster, tunfisk, og de andre tingene som de virkelig fraråder! Jeg elsker sushi og nyter det m glede da jeg vet at den er nylaget og fersk der vi henter:-) lykke til i sv.skapet..

Annonse

Roastbiff skal man ikke spise som gravid, er ikke godt nok varmebehandlet. Listeria må man over 76 grader (tror jeg det var) for å drepe, og da er kjøttet godt gjennomstekt. Men varmebehandles det først kan man spise det. Jeg spiser mye pepperoni i pastasaus og på pizza, siden jeg har veldig lyst på spekemat, men velger å holde meg borte fra det i svangerskapet, etter anbefalingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...