Gå til innhold

IKM UKE 52 - Et julemirakel!!!!

Anbefalte innlegg

Ser ut til at jeg har rett. Gubben reisr på kurs torsdag til søndag. Og jeg må ha posetiv EL i morgon Vist ikkje er løpet kjørt denne månden. Blir så deppa og sur nå. Ingen tegn til El slim heller. FA::::: Kurset hans.

Så kjedelig... Pass på å ha sex rett før han drar. Spermiene kan jo leve flere dager, så du kan bli gravid selv om el kommer etter at han har dratt. Selvfølgelig ikke optimalt at han ikke er hjemme da...

Fortsetter under...

Da er det nok kroppen som rydder opp enda... Kan hende du har el allikevel!:-)

Har selv fått negativ el-test i dag etter to dager med positive. Tenker at det ikke er noe vits med aksjeinnlegging i kveld da, og satser på at det var tilstrekkelig med i går kveld og forrige kveld. Så da er ventetiden i gang hos meg! Ny ikm blir 25.12.

Hvis jeg har hatt el får vi satse på at aksjene på søndag holder. Blir nok ny pp på meg tenker jeg. Neste pp blir det pergotime og jeg skal ta crinone fra eggløsning.

Blir spennende frem til jul for deg:) håper du får verdens beste julegave!!

D blir spennende ja! Bra at det er så mye å gjøre før jul at man ikke tenker for mye på at man prøver. :-) Krysser fingrene for at el har vært hos dg!!! :-)

Hmmm...tanta har blitt sofa-stayer. Nå har besøket vart meeeer enn lenge nok, og besøket må dra før vertskapet kan hengi seg til private anliggender!

Lykke til i DPO-land majka! Blir spennende å se om akjene gir god avkastning på første juledag. Er du også kommet til ventetiden Rosin i bolla. Jeg mistet i oktober, og nå sist jeg trodde EL skulle komme, begynte jeg også å blø. Vet ikke helt hva det skulle bety.

Flere her inne i DPO-land?

Hvordan går det med deg HALLOSEN, EL dukket opp?

Gjesp, sengen kaller. Jobb, klatring og luciafeiring står på menyen i morgen, elsker adventstiden!

Nattinatt Ladys :)

JIPPI! Endelig positiv EL-test i ettermiddag! Var redd jeg ikke skulle få i det hele tatt jeg.. Eneste dumme er at Vesla har omgangssyken, så kan bli litt vanskelig m aksjelegging i kveld, men jeg SKAL bare klare å overtale/forføre mannen altså! Hipp hurra! Håper syklus blir litt lengre denne gangen slik at en evt spire får festet seg skikkelig! (håpe håpe!)

Annonse

Jeg har el i dag. Testene har vært litt vanskelig å lese denne måneden. Den var positiv i går kveld, men den var ikke knallrød slik den bruker å være (men den var sterkere), så jeg trodde den skulle bli sterkere i dag, men nå var den negativ. Vi rakk ikke å ha sex i går, men hadde det for 2 dager siden og vi tar en omgang ikveld også.. Så nå er det bare å håpe på at jeg har tolket alt riktig og at pergoen har hjulpet kroppen min å slippe et stort og flott egg! :P Håper at alt stemmer, for da kan jeg teste 5 dager tidligere enn antatt! :)

Hei hei, hopper inn her tror jeg. Vi prøver sånn delvis på nr 3, dvs at vi blir glade hvis vi blir gravide, men stresser ikke veldig med det :) Tar el tester for å sjekke når jeg har, og det ser ut til at jeg får kortere og kortere syklus, noe som er fint for de har vært ganske lang (opp mot 45 dager) før. Nå er jeg på dag 17 i 2. pp og i dag ble el-testen neeesten positiv. Så at den fikk litt farge i går så da tenkte jeg at det kanskje var noe på gang. Vi hadde sex i går, så får vi se hva som skjer i kveld. Sambo ligger og sover på sofaen :P

Hurra, EL her også, og jeg som nå var sikker på at jeg var steril og ikke fikk EL... (hvadda, negativ tankegang?) Var bare et par dager senere enn forventet, så da får man satse på at lutealfasen ikke blir for kort. De testpinnene var en god ide.

Hei jenter.

Skrevet meg inn på lista jeg også. Jeg hadde positiv eltest på tirsdag, 6 dager etter jeg var inne til laparoskopi på ahus. Jeg og samboeren min har vært prøvere siden august 2011, og med diagnosen pco har jeg aldri fått tilbake menstrasjoen etter ppille slutt. Nå er jeg super happy og veldig spent.

Mandag 24.12:

Majka81

Verbena

Tirsdag 25.12:

Supersnusken

LLykke

Onsdag 26.12:

Torsdag 27.12:

Lilita85

Fredag 28.12:

Lørdag 29.12:

Søndag 30.12:

Methos

Vekt81

Plass til en til!

GeekGirl81

Gravid:

Ny pp:

Hurra jeg har ikkje fått fult utslag på CBFM så jeg ser håp. Skulle jeg få utslag i morgon er det HÅP. Gubben kommer heim i 19:00 tiden på søndag.

Ser det er mangen med EL her, Blir vel mangen posetive gleder i JULEN. TVI TVI jenter.

Yessss. Hurra for EL, for dere som har ventet på det. Og din har bare å vente en dag eller to, HALLOSEN :) Startskuddet går i dag for min del selv om EL ikke helt er i boks, men ifølge kalenderen på bim, starter min fruktbare periode i dag :)

Ja, hipp hurra for el❤lykke til med aksje-

legging jenter!!

Jeg tror jeg har hatt det, så står sikkert ikke

oppført på riktig ikm dato, men det er vel

ikke så nøye... ;)

Har mindre vondt i puppa og eggløsning

smerter enn hva jeg har hatt de to tidligere

mnd'ene, kanskje godt nytt... Hmmm..

Håper det klaffer for en hel del av oss❤

Annonse

I går og i dag har jeg hatt positive el-tester og i dag har jeg hatt så el-smerter at jeg måtte ta en paracet! Smerter på høyre side av magen og nedover i ryggen og underlivet! Hadde sex for 2 dager siden og så får vi se hva som skjer i kveld ;)

Flere som har så voldsomme el-smerter? Har gått så mye på pilla at jeg er ikke vant til at kroppen reagerer sånn :)

Sterkt positiv EL test i går... litt svakere men fortsatt positiv i dag! Juhuuu! Aksjer ble lagt inn tirsdag (litt tidlig...), torsdag, fredag og mest sannsynlig i kveld ;-) Må bare friste mannen litt :-P

Krysser fingre og håper så inderlig at det klaffer denne gangen!

Lykke til alle IKMere i uke 52!

Hei jenter. Nå forstår jeg virkelig ingen ting. Har skrevet i tråden tidligere om SA forrige pp, og at denne pp fikk jeg positiv test tidligere enn regnet. Positiv EL-test forrige lørdag, søndag og mandag. Sluttet å teste etter det, fordi jeg begynte å blø, noe som har fortsatt hele uka. Kun en lett blødning, ikke helt som mensen, men har måttet bruke truseinnlegg. Har vært lett øm på høyre side, rundt eggstokk tror jeg. Merker det godt når jeg er på toalettet og når jeg bøyer meg.

Jeg har begynt å tenke på om forrige graviditet kunne være utenfor livmor? Og at det fortsatt er der? Uten at jeg vet så mye om det. Pga de rare blødningene og ømheten tenkte jeg at seg skulle ringe gyn og høre i morgen. Tok derfor en g-test nå nettopp og den var positiv?? Den er jo ikke sterk, men ingen problemer med å se den. Så sterk test fikk jeg ikke når jeg var gravid sist pp en gang? Fredag for over 3 uker siden var hcg på 29, og tre dager senere på 18. Testene jeg tar hjemme har en sensitivitet på 10. Tror dere at jeg fortsatt har hcg i blodet fra forrige gang? Eller kan jeg være gravid på nytt? Har kun hatt sex 2 ganger etter SA og det er hhv 7 og 10 dager siden (2 dager før første positive el-test og på andre positive dag med el-test).

Ble bare så frustrert nå. Kan verken forstå at jeg har hcg igjen som kan vise en så positiv test sammenlignet med sist, eller så må jeg ha vært uheldige med testene sist som slo ut så svakt. I tillegg gikk hcg ned med 1/3 på 3 dager, og det før jeg begynte å blø ordentlig. Tok to dager før blødningen startet, spottet bare før det.

Har fått crinone som jeg skal ta fra el, men gjorde ikke det denne mnd pga blødning som startet etter el. Aner ikke om jeg skal begynne på det. Hvis jeg skulle være gravid kan det ikke være noe bra forhold der inne når jeg har småblødd helt siden el? I tillegg, det er jo ikke så lenge siden el, hvis jeg har hatt det. Kan det vises at jeg er gravid så tidlig?

Beklager, dette ble veldig langt. Vet ikke om dere orket å lese en gang. Ble bare så frustrert og lei meg egentlig. Denne kroppen er jo helt på surr.

Rosin i Bolla: Skjønner at du er frustrert, dette høres jo rart ut! Men det kan jo være at du da har blitt gravid igjen på første EL etter SA, vet flere som har testet positivt så tidlig. At du blør sånn er jo ikke et godt tegn, men synes jeg mange ganger har lest her om folk som blør mye og likevel er gravide. Uansett synes jeg en tur til legen er nødvendig! Både for hcg-målinger på nytt, og for en UL. Vanskelig å se noe så tidlig kanskje, men du burde jo få sjekket ut dette synes jeg. En annen mulighet er en kjemisk graviditet nå, men da burde du jo få en mer vanelig mens etterhvert. Lykke til, og hold oss oppdatert!

Da er jeg endelig i DPO-land! Det er jo også et litt frustrerende sted å være, bare venting som gjelder, men det er deilig å slippe stresset med EL-testing og forsøkt å time litt aksjelegging til riktig tid i en travel periode uten å fortelle mannen at det er EL (han liker ikke presset..). Denne DPO-perioden blir kanskje bedre enn vanlig, det er jo mye annet å holde på med i førjulstiden! Er jo testoman så det holder, men 1 dag DPO er jo litt tidlig selv for meg... Har planer om å holde meg til julaften, men selv det er jo litt tidlig så kanskje dumt å bli deppa for neg test da, kan jo være gravid likevel... Lykke til alle sammen!

Hei jenter. Nå forstår jeg virkelig ingen ting. Har skrevet i tråden tidligere om SA forrige pp, og at denne pp fikk jeg positiv test tidligere enn regnet. Positiv EL-test forrige lørdag, søndag og mandag. Sluttet å teste etter det, fordi jeg begynte å blø, noe som har fortsatt hele uka. Kun en lett blødning, ikke helt som mensen, men har måttet bruke truseinnlegg. Har vært lett øm på høyre side, rundt eggstokk tror jeg. Merker det godt når jeg er på toalettet og når jeg bøyer meg.

Jeg har begynt å tenke på om forrige graviditet kunne være utenfor livmor? Og at det fortsatt er der? Uten at jeg vet så mye om det. Pga de rare blødningene og ømheten tenkte jeg at seg skulle ringe gyn og høre i morgen. Tok derfor en g-test nå nettopp og den var positiv?? Den er jo ikke sterk, men ingen problemer med å se den. Så sterk test fikk jeg ikke når jeg var gravid sist pp en gang? Fredag for over 3 uker siden var hcg på 29, og tre dager senere på 18. Testene jeg tar hjemme har en sensitivitet på 10. Tror dere at jeg fortsatt har hcg i blodet fra forrige gang? Eller kan jeg være gravid på nytt? Har kun hatt sex 2 ganger etter SA og det er hhv 7 og 10 dager siden (2 dager før første positive el-test og på andre positive dag med el-test).

Ble bare så frustrert nå. Kan verken forstå at jeg har hcg igjen som kan vise en så positiv test sammenlignet med sist, eller så må jeg ha vært uheldige med testene sist som slo ut så svakt. I tillegg gikk hcg ned med 1/3 på 3 dager, og det før jeg begynte å blø ordentlig. Tok to dager før blødningen startet, spottet bare før det.

Har fått crinone som jeg skal ta fra el, men gjorde ikke det denne mnd pga blødning som startet etter el. Aner ikke om jeg skal begynne på det. Hvis jeg skulle være gravid kan det ikke være noe bra forhold der inne når jeg har småblødd helt siden el? I tillegg, det er jo ikke så lenge siden el, hvis jeg har hatt det. Kan det vises at jeg er gravid så tidlig?

Beklager, dette ble veldig langt. Vet ikke om dere orket å lese en gang. Ble bare så frustrert og lei meg egentlig. Denne kroppen er jo helt på surr.

Skjønner frustrasjonen din!!! Men jeg har ikke noe godt svar å gi. Ta kontakt med lege i morgen slik at du får svar. Det har jeg gjort hvis jeg var deg!! Så slipper du mer spekulasjoner for det er slitsomt. Men... hihi... tipper du er gravid! ;-) Lykke til! Hold oss oppdatert!

Takk for svar:) får ringe til gyn på sykehuset i morgen og høre hva de mener. Tenker jeg tar en ny test i morgen for å sjekke om den fortsatt er positiv/ om det er endringer.

Blir spennende i ukene fremover for dere:) krysser fingrene!

Har ikkje fått max i dag heller så håp er her. Gubben er heime igjen men synest det er rart at jeg ikkje får max. Krysser fingrer og tÆÆÆÆr for MAX i morgon.

Har lyst og vere i DPO land jeg og. Krysser for at det klaffer for mangen denne JULE tiden. Tenk kor KOSLIKT med 2 STREKER DA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...