Gå til innhold

Hvor mye ligger deres babyer på magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten jente på snart 5 mnd. Hun snur seg ikke enda fra rygg til mage og blir derfor liggende mye på ryggen. Jeg trener med hun å ligge på magen også, men det liker hun ikke så godt. Så hvor mye lar dere de ligge på rygg? Er beskymret for at jeg har hatt hun for lite på magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært hos fysioterapeut? Jeg fikk beskjed på 4-mnd-kontrollen/veiledninga hos fysioterapeut å prøve å trene med henne ca 10 minutter tre ganger daglig, så vil hun være mer ivrig å ligge på magen. Merker at hun er litt sterkere, men går i sneglefart. Hun har bare noen få ganger snudd seg fra rygg til mage, tror det var mest uhell... Mi pia er 5 1/2 mnd...

Skrevet

Vi var hos manuellterapaut og fikk noen alternative stillinger og metoder å "trene" på...gutten vår er heller ikke så glad i å ligge på magen. Manuellterapi er forresten gratis også :)

Skrevet

Min er snart 6 mnd og liker ikke så godt å ligge på magen. Han snur seg fra rygg til mage, men når det er gått 30 sekund så blir han rasende for han klarer ikkje å snu seg tilbake. Så snur eg han så tar det 1 min før han snur seg tilbake :P dette går dagene våres i fortiden :P

Skrevet

Har vært hos fysio, pga skjevt hodet. Så må trene med hun, men det er ikke så lett alltid! Kan ikke ligge hun rett etter hun har spist, da gulper hun veldig mye. Men godt å høre at hun ikke ligger så langt etter. Takk for svar jenter:) får bare fortsette å trene!

Skrevet

Vi var hos manuellterapaut og fikk noen alternative stillinger og metoder å "trene" på...gutten vår er heller ikke så glad i å ligge på magen. Manuellterapi er forresten gratis også :)

Hva er manuellterapeut? Hvor får man tak i dem?

Skrevet

Hva er manuellterapeut? Hvor får man tak i dem?

Du må bare finne en på gulesider, eller så får du sikkert en anbefalt på helsestasjonen din:

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=6

• 3 uker senere...
Skrevet

Lillegutt er 5 mnd å han snur seg enda ikke fra rygg til mage, han snur seg på siden, og han kan snu seg videre fra siden og over på magen, men det virker som at det er viljen det står på.. Men hvis jeg snur han på magen, så kan han ligge å leke lenge før han blir lei, så vet ikke helt hvorfor han ikke snur seg.. For det virker som at han liker å ligge på magen, han kan nesten ligge lengre å leke når han ligger på magen enn på rygg.. :P

Skrevet

Småen på 4mnd snur seg fra rygg til mage, snur seg nesten med en gang jeg ligger han på ryggen. Han leker en stund på magen før han blir lei, og jeg snur han rundt igjen på rygg. Men etter en liten stund snur han seg på magen igjen, og sånn går no dagene :-)

Skrevet

Vesla ligger på magen i 5 minutter om gangen og ca, 5-6 ganger om dagen. Vi lar henne ligge til hun selv sier ifra at hun ikke vil mer. hun er 7 uker i morgen. Vet at vi må bli enda flinkere, men det er så vondt for mamma og pappa og se at hun sliter ;)

Skrevet

Det var veldig bra!! Vi gjorde det gjerne bare 1til 2 ganger om dagen når hun var så liten.... Så skulle gjort som dere! :-) veldig bra!

Skrevet (endret)

Jeg skjønner liksom ikke når vi skal gjøre det jeg! Han ligger kanskje 1 minutt når bi gjør morgen og kveldstell (så begynner han å sutre), og resten av dagen er det bare spising,sove,bleieskift, og byssing... Men vi har kanskje et barn som gråter/er urolig litt mer enn gjennomsnittet..? Han er forresten 6,5 uker.

Endret av Apple80
Skrevet

Jeg skjønner liksom ikke når vi skal gjøre det jeg! Han ligger kanskje 1 minutt når bi gjør morgen og kveldstell (så begynner han å sutre), og resten av dagen er det bare spising,sove,bleieskift, og byssing... Men vi har kanskje et barn som gråter/er urolig litt mer enn gjennomsnittet..? Han er forresten 6,5 uker.

Vi ble anbefalt å gjøre det etter hvert bleieskift på stellebordet ;) Det blir jo veldig mange ganger om dagen :)

Skrevet

Vi ble anbefalt å gjøre det etter hvert bleieskift på stellebordet ;) Det blir jo veldig mange ganger om dagen :)

Lurt! Hvor lenge hver gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...