Anonym bruker Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Er så lite kreativ! I dag har formen vert laber og har vert alene med barna. Merker de har vert rastløse. Vil finne på noe koselig nå frem mot jul. I morgen skal vi gå i fakkeltog, med tenning av juletre og besøk av nissen. Og i helgen skal vi begynne å bake, og ta frem julestjerner og julestaker. Har lyst å lage litt julepynt også. Noen som tipse meg om hva vi kan lage? Tenkte å kanskje å lage lykter av syltetøyglass.... De minste er 2, 4 og 6 år. Anonym poster: c4c044bee006ffa514d5a8f027ef073e
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 *dytter* Anonym poster: c4c044bee006ffa514d5a8f027ef073e
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Ta med barna på de sysslene som ikke er så voldsomt koslige også. De kan være med å rydde og vaske, ta av putetrekk på sofaen og putte i vaskenaskinen ol. Alt av matlaging er fint å ha med barna på. Ellers kan dere dra og hugge/kjøpe juletre, legge bar på blomsterbeddene, handle julegaver osv. Av hobbyprosjekter er det enkelt å lage julekort, papirkurver ol. Anonym poster: b9bbebce6a363056a91b23bcb2af94bb
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Virker som du stresser veldig for å måtte gjøre noe med barna pga andres forventninger. Slapp av og gjør slikt bare om dere alle har lyst, da blir det mye hyggligere også selv hvor lite du syns det er. Når meg og min mann flyttet sammen kjøpte vi ett album, der setter vi inn julekortet vi sendte og bilde. Vi sender to forskjellige bilder, jeg sender julekort til farens side av familien, og da er det bare bilde av mine barn. Dette gjøres ikke pga at jeg skal være bedre enn pappan, men ungene vil gjøre dette selv. Vldig viktig å ikke glemme noen på den siden heller. Men vi setter inn bildene og kortet vi har laget. Ungene tegner hver sin tegning, det må ikke være noe om jul men som jeg sier så er det veldig koselig. Abumet var mest ment for meg slik at jeg ikke laget samme julekort mange år på rad, og ganske like bilder. Men når vi finner frem julepynten kommer også albumet frem, da setter alle ungene seg i sofaen, finner frem kakeboksen, julebrus og titter. De syns det er så gøy å se hvordan de tegnet for flere år siden, hvordan de så ut osv. En bitte liten ting som har blitt en fast tradisjon, og som vi aldri kommer til å slutte med. Etterhvert er det barnebarna som kommer til å lage tegning til oss istede, og det er julekorta fra barnebarna vi limer inn. Da blir ikke vårt så spennende lenger. Og ikke minst så er det koselig når vi setter oss rundt bordet alle sammen for å tegne årets tegning. Kjøp leire som tørker av seg selv i hobby butikkem, den finnes i hvit og i brun. Kjevle den ut som du gjør med pepperkakedeig. Presser du stempler på den får du struktur på den, og ungene kan stemple i vildensky. Så bruker du pepperkaker til å få ut formene de vil ha. Lag ett lite hull til å henge opp med en tannpiker eller lignende. La de tørke, fest en silkesnor og evt en liten sløyfe på. Veldig koselig juletrepynt som varer. Kan gjører det meste som gjøres med trolldeig deig også, og det positive er at denne tåler å være lagret på loftet, noe ikke alltid trolldeig gjør. Ungene lager sokoladepletter som de gir bort i julegaver. Jeg smelter forskjellige sjokolader, mørk, lys og hvit. Vi har hakkede mandler, andre nøtter og hva ungene har lyst til å ha i skåler. Setter alt frem på bordet og ungene får ett bakepapir hver. Har en skje i hver kjele så ungene tar sokolade og legger rundt på bakepapiret, de blir som pletter for de flyter ut. Og pynter som de vil. De blir faktisk ganske så fine, og fått mye skryt av de. Står på ønskelista vi har fått fra farmor og pappan i år igjen. Tar de som oftes i syltetøyglass ungene dekorerer med klistremerker eller maler på. Anonym poster: 352155e5d28d0a194159289de5a75ca0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå