Gå til innhold

Bare jeg som ikke går ned i vekt?! Jeg har lagt på med mange kg. allerede!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes å lese her inne at mange er plaget med kvalme. og går alt fra 2-6 kg. ned.. må si jeg blir litt sjalu på det altså... ikke kvalmen da!!

Jeg er rake motsettningen. Er sulten Hele tiden...

Har gått opp 4/5 kg. allerede!! Jeg er 10+3.

Klarer rett å slett ikke å begrense mat inntaket.. spiser også mye som ikke

akkurat ikke er i den "sunne" delen...

Noen som har tips til noen som er sulten hele tiden??

Dette er frustrerende!! er 174 cm . og veide 70 kg. no vipper det mellom 74/75.

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Uff, skjønner at det er kjipt altså, men for all del: nyt det! ;) jeg gikk også opp noen kilo i starten (3 tror jeg), men de er visst borte nå...alt jeg tenker på er hva jeg kanskje kan klare å putte i munnen. I dag har det blitt to knekkebrød og en næringsdrikk, samt to glass biola. :/

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Man blir så fryktelig sliten, som å ha omgangssyke i en måned ;)

Skrevet

Prøv å spise ofte og lite, det stagger sulten noe. I begynnelsen var jeg sulten hele tiden, men nå har jeg bare lyst på frukt og grønnsaker. Ikke snop, og sjokolade og slikt frister ingenting. Merkelig..

Skrevet (endret)

Er ikke saa "plaget" med matlyst her ennaa, men naar jeg blir litt ekstra sulten imellom maaltidene, spiser jeg appelsin eller raa gulrot :)

Endret av Zora-okt10+jun13
Skrevet

Jeg spiser heeeeele tiden ,føler at det hjelper mot kvalmen, er 10+3 nå ... Har gått opp 3kg,og har den bolle magen.... Håper det roer seg litt med vekta. Aldri vært feit,men heller ikke likt kroppen min. Kjipt om jeg skulle ende opp som en feit flodehest:/

Skrevet

Her er jeg 6+2 og har en enorm sultfølelse, Prøver jeg å ignorere den blir jeg kvalm så her trykkes det i trynet det meste av dagen.

Har ikke turt å gå på vekten, men er nok noen kilo opp allerede ja ;) Pleier som regel å roe seg litt i 2. trimester heldigvis :)

Skrevet

I mine tidligere svangerskap har jeg lagt meg godt ut... Kvalm og sulten hele tiden! Vært mye i aktivitet og full fart hele tiden, men neida, endt opp som en flodhest hver gang. Og jobbet som bare det for å gå ned etterpå. (men jeg har klart det)

Denne gangen har det gått greit enda med tanke på spisingen. Spiser mye frukt og grønt, ofte og lite, men har begynt å kjenne litt på at det heller frister med andre ting... Så vi får se om jeg snart overgir meg ;)

Skrevet

Eg har gått opp like mye ca på like lang tid:( var 10+2 når eg hadde lagt på meg 4 kg:/ men når magen blir full av baby så e det nok ikke mye mat som går ned tenker eg:)

Skrevet

Ikke bare du:), jeg har gått opp ca 2 kg og er 10+2. Er jo frisk som en fisk, så spiser som vanlig.

Skrevet

Ikke bare du, jeg gikk fra 66 til 72 fra uke 4-7/8. Da spiste jeg kjempe sunt og var flink til å gå turer og bevege meg. Vektoppgangen stoppet og har ikke gått mer opp, og jeg er nå 14+2. Og dette til tross for at jeg de siste ukene har tillatt meg selv bittelitt sjokolade og brus. Jeg spiser noenlunde sunt, men er mer opptatt av at jeg får i meg alle næringsstoffer jeg trenger, enn om jeg "fyller på" med noe ikke fullt så sunt når det er gjort.

Skal sies at jeg er gravid med tvillinger, men jeg vet ikke akkurat hvor mye det skal ha å si for tidlig vektoppgang, det var ikke ungene som gjorde det i allefall :)

Så vi er alle forskjellige, men snakk med legen din om du er bekymret. Men det virker som at du vet årsaken til at du har gått opp, og da kan det jo hjelpe å legge om noen av vanene kanskje :)

Skrevet

Spise lite og ofte og være i aktivitet hjelper. Selvsagt bra å spise langsomme karbohydrater og ellers fettfattig kost. Sukker er ikke bra for deg eller babyen.

Synes ikke du har gått opp mye i det hele tatt! Det er nok en helt normal vektoppgang!

Forrige gang gikk jeg opp 10 (!!!!!) kilo frem til uke 15! Spiste heele tiden og gikk fra å trene 4 ganger i uken til ingen. Det var mye det ;-) (skal sies at det stoppet opp frem til uke 31).

Denne gangen er jeg en av de som har gått ned i vekt. Pga en helt syk kvalme som har gjort at jeg har vært sengeliggende i 6-7 uker.

Hva tror du jeg ville valgt om jeg kunne velge mellom de to?

Skrevet

Takk for mange svar ;-)

Jeg er første gangs. så jeg syntes selv det var mye!

Jeg har vært aktiv neste nvær uke. jogging, spinning å gå turer.

Men nå begynner jeg og kjenne det i ryggen...

Ubehagelig!! å vondt! kjenner det i halebenet også..

Noen tips til hva en kan gjøre da?

Jobber 100% i barnehage. og kjenner det blir en del tunge løft i løpet av dagen..

Skrevet

Du kan snakke med arbeidsgiver, de fleste vil heller tilrettelegge for deg enn at du skal være sykemeldt! :)

Skrevet

Ja. skal gjøre det over helga ;-)

Er hjemme idag. pga. av kvalme / farrang. vanskelig å vite;) så fikk beskjed om å holde meg hjemme til over helga.

Jobber i privat barnehage, å sjefen er veldig grei å snakke med ;-) Ei jeg jobbet med, som nå er i permisjon, fikk noen til å gå sammen med seg. Så hun slapp løft å slike ting.. :-)

Skrevet

Jeg er 10+3 og har gått opp 1.5kg, er også første gangs gravid. Sulten støtt, spiser mellom 6-8 brødskiver pr. Dag, pluss middag, og div. Frukt! Off, kommer til å se ut som en hval! :-)

Skrevet

Burde en veie seg på morgenen eller kvelden?

Ser det gjør litt utslag på vekta det ;-P

Jeg er også redd får å se ut som en hval!! føler meg allerede som en hval! ;-P

Jeg er normalvektig . men hadde litt "tak" på magen før jeg ble gravid også. ikke noe vaske brett her altså..:-)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet overvektig og veide 93,6 når jeg ble gravid. Jeg veide i dag 94 og er 8+1 nå. Jeg var redd jeg ville gå veldig opp i vekt, men er bare glad det ikke er noe særlig enda. Jeg har kastet opp en del, men ikke så mye i det siste.

Heldigvis spiser jeg ikke mer en jeg pleier og har heller ikke spesielt lyst på søte ting og prøver å tenke på hva jeg putter i meg.

Skeie ut av og til det gjør jeg, men det er egentlig lite jeg har lyst på fordi jeg er så "uggen".

Jeg er ellers veldig spent på hvor stor jeg kommer til å bli og tanken på å bikke 100 kg er vondt! :(

Men jeg føler meg sprek og ikke slapp og tykk :) Likevel er det flaks at jeg ikke har gått opp mer i vekt da jeg frem til nå har tatt det veldig med ro pga blødninger.

Slanke meg kan jeg gjøre når gaven min er vel i havn, da skal jeg bli den trilleturraceren ;)

Skrevet

Jeg var overvektig sist svangerskap også, startet på 82 og endte på 97. Gikk ned 2 i begynnelsen, så la i praksis på meg 17 kg. Jeg var bare veldig glad for å ikke bikke 100!!! :-S

Jeg rakk ikke å få av alt før jeg ble gravid denne gangen, og startet på 83. UFF har DEN bolledeigmagen etter forrige gang og gruer meg til å bli stor. Men jeg skal være ekstremt mye mer bevsst på hva jeg putter i munnen. Merker at graviditeten funker som en unnskylding til de grader. Jeg skal skjerpe kraftig inn når kvalmen gir seg, akkurat nå har jeg fokus på å komme meg helskinnet gjennom hverdagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...