Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Grynet,gøy å se deg her! Jeg har nettopp vært i kontakt med ammehjelpen fordi jeg den siste uka har ca har ammet omtrent hver time på kveldene og sent på kvelden/natten virker det som puppene mine har for lite melk til ham. De svarte at dette hørtes ut som økedøgn,så ja, det kan man ha flere dager på rad. Tipset jeg fikk var å ta en hel dag i sengen og ikke gjøre annet enn å amme og hvile/sove og spise (ta med niste i senga sa de!) så vil produksjonen øke..

Hei og takk i like måte :)

Takk for svar, dt er begrenset hvor mange minutter jeg har til rådighet til forumlesing/skriving før jeg må trå til igjen så godt jeg klarte å gjøre meg forstått..

Jeg fikk gylne 3 t og 40 minutter hvile i strekk tidlig i går natt så føler meg nesten litt oppesen..

Det virker som humøret på vesla er bedre inne i roen på soverommet, så ser an natten om det blir sengedøgn på meg. Jeg får jo ikke lagt henne inn på soverommet alene, for da blir det skriking etter 5 minutter om hun ikke har spist godt nok til å sovne.

Heftige dager er det, det er iallefall sikkert.

Jeg har det også sånn veldig ofte. ammer i flere timer om gangen, for å slippe å høre at hun gråter. Det er det eneste som hjelper. Er så sliten, og har vondt i brystene hele tiden, selv om det er bedre nå enn det var. Hun er 4 uker i dag. Krever melk hele tiden, og jeg er lettet hver gang hun sovner. Har dårlig samvittighet for det, men jeg trenger og mat og hvile jeg også ;) + en dusj og litt stell. Er så stressa i dusjen. Skulle ønske far kunne gi litt melk også, men det går ikke for jeg rekker ikke å pumpe de mengdene som trengs.

Hvis det er noen trøst; den ene brystvorten min er blå på tuppen, og jeg har ikke dusjet skikkelig på 2 dager.. i dag prioriterte jeg tiden jeg hadde på å pusse tennene..enda mer hektisk enn i går. oh joy ;)

Jeg har kjøpt bæresjal, helt genialt på denne lille frøkna. Hun sov bedre der en hun har gjort på dagtid på flere dager, og jeg fikk lagd meg litt mat. jeg tror rett og slett hun trenger myye nærhet.

jeg får ikke til å pumpe i det hele tatt. men etter å ha lest litt her inne har jeg i det minste ikke gitt helt opp. ;)

Annonse

Hehe ja jeg føler meg møkkete noen dager fordi jeg ikke rekker å dusje, og i tillegg gulper hun utover meg så jeg stinker gulp. Men det må jeg bare regne med. I starten sugde hun blod av brystvortene mine, men det har blitt bra igjen nå. Gleder meg til rutinene kommer på plass. vi har en rutine nå, og det er at hun sovner mellom 02 og 03 på natta, og sover i 3-4 timer. Men da må jo jeg sove også, så det blir hverken tannpuss eller dusj på meg da ;) Jeg lurer på hvordan aleneforeldre får dusjet jeg.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...