Miss Impatient Skrevet 28. november 2012 #1 Skrevet 28. november 2012 Hei alle dere med spire i magen:-) La inn dette spørsmålet på Spør jordmødrene. Kopierer det inn her også i tilfelle noen har erfaring, kan komme med deres mening: Jeg er gravid for 3 gang - 7 uker på vei - og har allerede begynt å tenke på "fødselen"; Første gang jeg var gravid fødte jeg naturlig, men hadde en grusom opplevelse som kan forkortes ned til følgende: 20 timers fødsel, nesten 2 timer med trykking, barnet ble tatt med vakum, jeg fikk totalruptur og måtte syes i 3 timer, barnet mitt var livløst når det kom ut og måtte få pustehjelp samt ligge på neonatal i 2 dager med blodoverføring. Jeg mistet nesten 1 liter blod og ble sengeliggende i ett døgn før jeg ble trillet ned i rullestol til neonotal avdelingen og fikk se sønnen min for første gang. Jeg fikk senere brev fra sykehuset hvor de beklaget forløpet, og de innrømmet svart på hvitt at de burde ha grepet inn mye tidligere, med tanke på at jordmor kun satt på en stol i en krok og sa "ikke pust sånn", mens jordmorstudenten virret rundt og virket totalt hjelpelsløs, og fødselslegen ble ikke tilkalt før jeg hadde trykket i nesten 2 timer. Andre gangen jeg ble gravid fikk jeg velge keisersnitt pga traumatisk fødselsopplevelse. Vil jeg ha krav på dette nå også, eller kan jeg komme til å møte på problemer tror dere? Livredd for å bli tvunget til å føde naturlig igjen; snart 9 år siden sist, men fremdeles sitter den grusomme opplevelsen ferskt i minnet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå