Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jenta mi ligger foreløpig i dunpose i vogna, i langermet body med bukse utenpå. Ikke mer.. Er DIGER voksipose, så har ikke plass til lammeskinn og, men det holder i massevis. Posen er jo egentlig altfor stor for vogna, så hun drukner nedi der.

Spørs vel litt åssen vogn man har og.. Om den er gid og vindtett osv.

Når minusgradene setter inn for fullt, tar jeg på en ekstra tykk ullgenser utenpå body. Og lua er så klart på

Annonse

Må bare kjenne han i nakken med jevne mellomrom. Så lenge han er passe varm der, har han nok klær. Skal ikke være svett eller klam. Må bare prøve deg fram, blir tryggere etterhvert. Hvis han blir for kald, legger du teppe over han.

Må bare kjenne han i nakken med jevne mellomrom. Så lenge han er passe varm der, har han nok klær. Skal ikke være svett eller klam. Må bare prøve deg fram, blir tryggere etterhvert. Hvis han blir for kald, legger du teppe over han.

Ja, pleier å gjøre det. Han våkner alltid når jeg skal kjenne. Han HATER det. Hhehe. Men det får han bare takle :)

Annonse

Vi har ull innerst (body og strømpebukse), ullue og fleecedress med hette i lammeskinnspose. Prøver å ta på henne votter men hun vil absolutt ikke ha de på... Detter bare av. Heldigvis et dressen stor så hendene et godt gjemt inne i armene.

Har saueskinn under en dunpose som er god og stor.

Jeg synes det er viktigst at han ikke har for mye på seg da jeg vet selv at hvis en har for mye klær i en sovepose så blir det kaldt fordi det blir for lite luft og kroppsvarmen blir isolert.

Her når det er minus er det ullbody og strømpebukse. Ullue (med hals), hel ulldress eller fleecedress uten på det og ulltøfler.

Når han sitter i vognen med overkroppen utenfor posen så har vi på en vindtett fleecejakke og tynne ullvotter i tillegg.

Når det blir enda kaldere tror jeg ikke jeg vil putte på han så mye mer nedi. Kun ha ett tykt ullpledd eller rett og slett klippe til ett liggeunderlag under posen.

Det er ofte mye varmere inni den lune vognen enn utenfor så merker selv at det er lett å kle på for mye når jeg selv går i sur vind utenfor som svir i ansiktet.

Ja, pleier å gjøre det. Han våkner alltid når jeg skal kjenne. Han HATER det. Hhehe. Men det får han bare takle :)

Snuppa liker det heller ikke, våkner ALLTID når jeg gjør det. Men er eneste måten å finne ut av det da.

Jenta mi gir egentlig beskjed hvis hun er for varm. Da begynner hun å kave og sover urolig. Hun er 6 uker.

idag var det 2 grader ute, la han ut med lammeskinn å dunpose oppå. på lillebror hadde jeg kun ullbody og strømpebukse+ en tynn ull lue, men han var helt svett!!! nei må nok ta frem dundyna igjen. under den har jeg bare hatt ullstrømpis og ullbody, tynn lue og en ull strikkejakke, da har han vert god og varm. :) men jeg har en veldig varm gutt. elste jenta mi var også sånn. hun la vi ut i kun ullbody og lue i voksiposen i 10- og hun var god og varm :)

Her har vi -7 idag, og frøkna har på seg bomullsbody, strømper og ullsokker (tåler ikke ull innerst), en tynn ulldress og deretter en litt tykkere (ikke veldig tykk akkurat) ulldress ytterst. Votter og lue. Hun har hjemmelagd skinnfellspose. Har også et tynt fleeceteppe over seg inne i posen, for hun liker å dra teppet opp rundt nesa.

Når det er litt mildere har hun ikke på seg det mellomste ullaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...