Miss Impatient Skrevet 28. november 2012 #1 Del Skrevet 28. november 2012 Må bare legge inn et syteinnlegg: Er bare 7 uker på vei, og allerede nå er jeg møkkalei av å være gravid! Er gravid for tredje gang, og kjenner nå at denne gangen er jeg myyyye mer sliten enn jeg var tidligere; Konstant kvalm og svimmel, blir sliten og anpusten bare av å stå oppreist i mer enn 5 min om gangen, får ikke sove om nettene pga urolige ben, dårlig rygg/tidlig bekkenløsning og kjempeømme pupper, vært sykmeldt i 3 uker allerede, og dagene bare snegler seg avsted, føler meg som verdens mest ensomme gravide kvinne, for jeg orker ikke gå utfor døren lenger - orker så vidt snakke i tlf en gang i blant. Synes så synd på de to barna mine og samboer, som må leve med dette spøkelset av et menneske..... Sytsytsytsytklagklagklag....... Puh... Sånn... Ferdig! Eneste trøsten er at i juli kommer belønningen....:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143994879-dritlei-alleredehvordan-skal-dette-g%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 28. november 2012 #2 Del Skrevet 28. november 2012 Huff! Har egentlig ikke noen trøst å komme med! Har det mye på samme måten og har vært sykemeldt og lagt på sofaen i 6 uker nå. Er 13+1 i dag. Ser egentlig ikke ut som jeg kommer meg i jobb til uken igjen heller - som egentlig var planen. Synes det har vært vanskelig å holde ut og motivere seg for en ny dag i gravid-livet. Livet har bestått av sofa og tv i ukesvis. Har heller ikke ork å snakke med folk i perioder (kvalmen blir verre av å snakke) og jeg har jo ikke vært i stand til å ta i mot besøk eller treffe folk ute. Så - det er vanlig å ha det som du har det og det er flere som har det sånn Håper du holder ut noen uker til, så vil nok litt mer energi komme snikende! Premien som kommer om evilang tid er jo også koselig å tenke på Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143994879-dritlei-alleredehvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-144779102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Impatient Skrevet 28. november 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 28. november 2012 Huff! Har egentlig ikke noen trøst å komme med! Har det mye på samme måten og har vært sykemeldt og lagt på sofaen i 6 uker nå. Er 13+1 i dag. Ser egentlig ikke ut som jeg kommer meg i jobb til uken igjen heller - som egentlig var planen. Synes det har vært vanskelig å holde ut og motivere seg for en ny dag i gravid-livet. Livet har bestått av sofa og tv i ukesvis. Har heller ikke ork å snakke med folk i perioder (kvalmen blir verre av å snakke) og jeg har jo ikke vært i stand til å ta i mot besøk eller treffe folk ute. Så - det er vanlig å ha det som du har det og det er flere som har det sånn Håper du holder ut noen uker til, så vil nok litt mer energi komme snikende! Premien som kommer om evilang tid er jo også koselig å tenke på Takk for svar Mammaen; det trøster bare å lese om andre som er i min situasjon (dessverre;-))! Som du sier så håper jeg at ny energi kommer snikende etterhvert, for så dårlig samvittighet som jeg har nå med tanke på både barn, kjærlighetsliv, jobb og venner, så føles det ut som jeg kommer til å gå inn en dyp depresjon om ikke dette gir seg, hehe...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143994879-dritlei-alleredehvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-144779168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høna08 Skrevet 28. november 2012 #4 Del Skrevet 28. november 2012 Føler med deg! Jeg er også gravid med tredjemann og kjenner at det tar på. Bare 6+2, men kvalmen har kommet, mye svinnel, sliten og trøtt som ei strømpe. Spyr ikke da og klarer å holde kvalmen noenlunde i sjakk hvis jeg spiser hyppig (og da mener jeg hyppig). Jeg er fortsatt i full jobb da og har tenkt å forbli det, selv om dagene er tunge. Heldigvis så sover jeg sånn passe godt på natta så det hjelper masse. Men morgenene med to små som skal i bhg for deretter å sette seg i bilen på vei til jobb tar på.... Men vanligvis er 1. trimester verst for meg så går bare og gleder meg til bedre tider. Håper det kommer for oss alle <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143994879-dritlei-alleredehvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-144779417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
C&M&H Skrevet 28. november 2012 #5 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg venter også nummer tre og kan ikke huske at det har vært så ille før.. Er kvalm 24/7(men spyr heldigvis ikke) I dag har jeg atpåtil fått kink i ryggen! Jeg håper i alle fall det er det. Er denne ryggsmerten svangerskaps-relatert da vet jeg ikke hva jeg gjør.. Går også å gjeder meg til etter jul da jeg da har passert uke 12 og regner med at kvalmen er borte, og energien tilbake... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143994879-dritlei-alleredehvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-144780173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
selma07 og engel Skrevet 28. november 2012 #6 Del Skrevet 28. november 2012 Må bare legge inn et syteinnlegg: Er bare 7 uker på vei, og allerede nå er jeg møkkalei av å være gravid! Er gravid for tredje gang, og kjenner nå at denne gangen er jeg myyyye mer sliten enn jeg var tidligere; Konstant kvalm og svimmel, blir sliten og anpusten bare av å stå oppreist i mer enn 5 min om gangen, får ikke sove om nettene pga urolige ben, dårlig rygg/tidlig bekkenløsning og kjempeømme pupper, vært sykmeldt i 3 uker allerede, og dagene bare snegler seg avsted, føler meg som verdens mest ensomme gravide kvinne, for jeg orker ikke gå utfor døren lenger - orker så vidt snakke i tlf en gang i blant. Synes så synd på de to barna mine og samboer, som må leve med dette spøkelset av et menneske..... Sytsytsytsytklagklagklag....... Puh... Sånn... Ferdig! Eneste trøsten er at i juli kommer belønningen....:-) Hadde du bare skjønt hvor heldig du er som er gravid... Jeg har nettopp hatt min fjerde sa/ma på ett og ett halvt år.. i tillegg hadde jeg en dødfødsel i uke 21 i januar i år.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143994879-dritlei-alleredehvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-144780265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høna08 Skrevet 28. november 2012 #7 Del Skrevet 28. november 2012 Må bare legge inn et syteinnlegg: Er bare 7 uker på vei, og allerede nå er jeg møkkalei av å være gravid! Er gravid for tredje gang, og kjenner nå at denne gangen er jeg myyyye mer sliten enn jeg var tidligere; Konstant kvalm og svimmel, blir sliten og anpusten bare av å stå oppreist i mer enn 5 min om gangen, får ikke sove om nettene pga urolige ben, dårlig rygg/tidlig bekkenløsning og kjempeømme pupper, vært sykmeldt i 3 uker allerede, og dagene bare snegler seg avsted, føler meg som verdens mest ensomme gravide kvinne, for jeg orker ikke gå utfor døren lenger - orker så vidt snakke i tlf en gang i blant. Synes så synd på de to barna mine og samboer, som må leve med dette spøkelset av et menneske..... Sytsytsytsytklagklagklag....... Puh... Sånn... Ferdig! Eneste trøsten er at i juli kommer belønningen....:-) Hadde du bare skjønt hvor heldig du er som er gravid... Jeg har nettopp hatt min fjerde sa/ma på ett og ett halvt år.. i tillegg hadde jeg en dødfødsel i uke 21 i januar i år.. Huff, trist at du har måtte oppleve så mye vondt Men det må da være lov til å syte litt selv om andre har det verre? Det er tungt å gå gravid når man er dårlig og har to små og ta seg av. Husk på at det er damer som dør i barsel i afrika så i prinsippet kan man si at du heller ikke burde klage men bare være glad du lever. Men sånn er det vel ikke... Alle må få lov til å klage litt utifra sitt eget standpunkt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143994879-dritlei-alleredehvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-144780428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heeii123 Skrevet 28. november 2012 #8 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg er også lei! 10+3 å jeg sliter, jeg trøster meg med at jeg sikkert blir bedre etter uke 12- imens sliter jeg meg igjennom jobb,med kvalme smerte og helvette. Klart man skal syte når man er gravid men forstår og dere som ikke blir gravide, der er vondt.. Selv har jeg vært igjennom to ivf forsøk med tidligere samboer, det ødela meg hver gang jeg så en baby,hver test jeg tok endte med skuffelse ... Den gangen ville jeg gjort ALT for de smertene jeg har nå. Men jeg kom over det,gikk videre ,jobbet meg halvt i hjel.... Å her sitter jeg ,halv feit gravid og blir enslig mor.desverre finner jeg ingen glede i all denne smerten nå. Og synes noen ganger at livet er ganske idiotisk, men når lille baby kommer,så er det så klart verdt det:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143994879-dritlei-alleredehvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-144780536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøvekanin86 Skrevet 29. november 2012 #9 Del Skrevet 29. november 2012 Skjønner dere så godt alle sammen. Og selvfølgelig skjønner jeg godt at det er tungt for dere som ikke blir gravide også:/ Selv burde jeg ikke klage, men gjør det likevel. Er ikke i jobb for tiden og har flyttet ca 45 min vekk fra de fleste vennene mine, rett og slett fordi det var her vi hadde råd til å kjøpe vårt første hus. Samboeren er på jobb det meste av ukedagene og jeg sitter litt fast hjemme uten lappen og bil. Så dagene blir lange og tunge. Mistet i mitt forrige svangerskap i uke 5 så har bekymret med utrolig mye og har også hatt 2 tidlige ul allerede i uke 7 og 9. Skal prøve å få en til i uke 12-13 også. Jeg trøster meg også med at ting kanskje blir bedre etter uke 12, men sånn det er nå ser jeg ikke så mye lyspunkter. Mye sliten, kvalm, hodepine og hormoner som svinger opp og ned hele tiden. Dagene hjemme gir meg alt for mye tenketid som jeg virkelig ikke hadde trengt. I tillegg til mørk årstid og null snø blir dagene lange. Håper det blir bedre for oss alle snart og at dere som er veldig dårlige blir bedre snart:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143994879-dritlei-alleredehvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-144781311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
selma07 og engel Skrevet 29. november 2012 #10 Del Skrevet 29. november 2012 Må bare legge inn et syteinnlegg: Er bare 7 uker på vei, og allerede nå er jeg møkkalei av å være gravid! Er gravid for tredje gang, og kjenner nå at denne gangen er jeg myyyye mer sliten enn jeg var tidligere; Konstant kvalm og svimmel, blir sliten og anpusten bare av å stå oppreist i mer enn 5 min om gangen, får ikke sove om nettene pga urolige ben, dårlig rygg/tidlig bekkenløsning og kjempeømme pupper, vært sykmeldt i 3 uker allerede, og dagene bare snegler seg avsted, føler meg som verdens mest ensomme gravide kvinne, for jeg orker ikke gå utfor døren lenger - orker så vidt snakke i tlf en gang i blant. Synes så synd på de to barna mine og samboer, som må leve med dette spøkelset av et menneske..... Sytsytsytsytklagklagklag....... Puh... Sånn... Ferdig! Eneste trøsten er at i juli kommer belønningen....:-) Hadde du bare skjønt hvor heldig du er som er gravid... Jeg har nettopp hatt min fjerde sa/ma på ett og ett halvt år.. i tillegg hadde jeg en dødfødsel i uke 21 i januar i år.. Huff, trist at du har måtte oppleve så mye vondt Men det må da være lov til å syte litt selv om andre har det verre? Det er tungt å gå gravid når man er dårlig og har to små og ta seg av. Husk på at det er damer som dør i barsel i afrika så i prinsippet kan man si at du heller ikke burde klage men bare være glad du lever. Men sånn er det vel ikke... Alle må få lov til å klage litt utifra sitt eget standpunkt Da jeg holdt på å blø ihjel etter jeg fikk datteren min, så lovpriste jeg meg over å være så heldig å bo i NOrge! Og det er jo faktisk noen som dør pga fødsel i norge også, så vi er heldige som lever... Ja, det er lov å klage over symptomene på at du bærer frem et lite liv, og jeg håper alt går bra med din lille spire! Men jeg kjenner at det gjør vondt for meg, for jeg skulle gjort hva som helst for å få en liten skatt til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143994879-dritlei-alleredehvordan-skal-dette-g%C3%A5/#findComment-144783071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå