Gå til innhold

Hvordan kledde unger seg på 60 tallet?

Anbefalte innlegg

Nå er det jo snart tid for juleavslutninger på skoler og i barnehager. Midtersten sin klasse skal kle seg ut som barn fra 60 tallet! Men hva kler jeg han i da? Å eventuelt hvor får jeg kjøpt dette uten at det koster for mye? Noen tips å komme med?

Fortsetter under...

De brukte vel mye hjemmelagde klær på den tida. Jeg ville funnet frem strikkeklær jeg. Og kanskje en "bestefarsskjorte". Men hvorfor skal de kle seg som barn fra 60-tallet? Skolen forventer vel ikke at folk skal kjøpe spesielle klær til avslutningen? Hjelpes, ikke greit for de som har dårlig råd hvis de må bruke penger på sånt...

Anonym poster: 1149c2f4a2fd296d68dee7428fccb96e

D skal ha Torbjørn Egner som tema, hadde vel holdt med å ta på seg en sånn caps/hatt ting som alle brukte før i tia! Eldste skal ha på seg helt svarte klær, de har the Beatles som tema men de skulle finne klær i kostyme lageret til skolen. Hun yngste skulle bare ha vanlige klær heldigvis, i fjor måtte hun ha hatt på seg!

Herregud du som kritiserer skolen. Det der "tenk på de med dårlig råd" kortet blir jo dradd hver gang noen gjør noe annerledes. Snart kan jo ikke skolen eller bhg finne på noe som .helst ekstra.

Vi har ikke god råd, men vi har masse god fantasi. Hadde fint klart å skrape samnen et 60 talls antrekk av det vi har hjemme uten at det hadde kostet en krone.

Eldste skal ha adventskalender på skoken og alle elevene på ta med en ting som ikke koster mer enn 20 kr. Er det også forferdelig ?

Anonym poster: bd4230d7330af1a34d1a0ef8032d5051

Annonse

Får se hva jeg finner hjemme, eller kanskje kjøre innom Fretex. Har ikke så masse strikkeklær hjemme lenger, å de strikke glade slektningene mine rekker vel neppe å strikke en genser på ei uke! Har googla å sett på bilder, men fant mest jenteklær. Å DET vil han neppe ha på seg!

Jeg er født på sekstitallet, og det var ikke mer vanlig med hjemmelagede klær den gang enn nå.

Tror man må tilbake til førtitallet før det var vanlig, og selv da var nok det meste kjøpt i butikker.

Men. Vi brukte tøyet mye lengre og vi hadde mye, mye mindre tøy.

Jentene hadde korte kjoler med knestrømper og sløyfe i håret om sommeren og til pent. Beige eller blå bukser og en genser til vanlig.

Hatter, capser o.l var ikke vanlig på sekstitallet, bortsett fra eldre menn (som var vant til det fra førtitallet, da alle hadde noe på hodet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...