Gå til innhold

Har noen vært på Embla-samtale på A-hus.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Samtale med legen der(som er første samtale) var helt bortkastet for min del ... Lege er lege, de er liksom ikke så forståelsesfulle alltid .men neste time var med ei jordmor som var skikkelig alright, og følte jeg kunne spørre om alt uten å føle meg dum! Der ble fet sagt at embla "planen" /info om denne kom først opp i journalen når man kommer på føden, slik at alle er klar over hva man er redd for...når jeg kom inn til planlagt ks var jordmor obs på dette ...men ingen på operasjon stua var klar over dette før jeg lå der med tårer og hyperventilerte, da fikk jeg spm om det var noe grunn til at jeg var så redd...da ble jeg så oppgitt, JA liksom, hastesnitt sist og vært på embla her sa jeg da...ok liksom....og ingen som fulgte meg opp på redselen etter operasjon med tanke på at jeg var redd for komplikasjoner.....så for meg så virket det ikke som de var så veldig obs på at jeg hadde vært på embla ...men jeg fikk hvertfall luftet tankene mine hos embla jordmor i forkant og det hjalp på bekymringene i forkant av operasjonen, men som sagt ikke under operasjonen osv. Lykke til med forestående fødsel:)

Jeg har blitt møtt på en suveren måte fra første stund ved mitt sykehus. Men det har fordret at jeg selv har klart og våget og være ærlig og åpen om mine problemer fra starten av. Forrige svangerskap skulle jeg være både sterk og tøff og flink på en gang,og det er en feil jeg ikke gjør igjen.

Ved selv å være åpen,om enn hvor personlig det har vært,har deg fungert for meg. Fra jeg hadde første samtale med en lege og frem til nå. Bare positivt å si.

Legen første gang var kanskje ikke den mest empatiske selv,men hun klarte iallefall å sende meg videre i systemet og spurte hva jeg trengte.

Jeg har atter en gang hatt et fryktelig svangerskap både m fysiske og psykiske ting,men det kan ikke skyldes sykehuset iallefall :)

Jeg har gått til en nydelig overlege/gynekolog/fødselslege ukentlig hvor jeg både blir undersøkt samt få tid til å snakke og spørre.

De har lagt inn relevant informasjon i journalen min og gjort alt for å tilrettelegge for meg.

Alle de fantastiske jordmødrene i tillegg gjør at jeg er varm i hjertet over hvilken respekt og forståelse jeg har blitt møtt med. Hver gang.

Nå er marerittet som en graviditet er for meg, heldigvis over med et planlagt ks om 17 dgr.

Gruer meg til ks,men har et opplegg som skal følges i det minste.

Så det er absolutt ikke dumt med emblasamtale,men da må du selv tørre/klare å åpne deg helt så de kan hjelpe deg og din situasjon på best mulig måte.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...