Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min lille snuppe er 6mnd. Hun er begynt med grøt. Behovet for "hjelp" med avføringen har meldt seg. Har forsøkt svisker, men hun brekker seg og synes det er helt forferdelig. Så nå har jeg kjøpt malt som jeg tenkte blande i grøten. Men da lurer jeg jo på: hvor mye?!? Ei teskje eller to? Noen som vet?

Hvor ofte er det normalt at de skal ha avføring når de til nå har bæsjet hver 10. dag?! Har kun fått morsmelk, aldri mme.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143994587-malt-og-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi begynte å bruke malt i grøten for noen uker siden, og det gjorde heldigvis susen :-) Gullet her hadde avføring omtrent en gang i uken før det, og det var vondt og veldig hardt å få ut. Brukte sviskemos med liten effekt før malten. Nå kommer det avføring minst annenhver dag. Vi bruker en god teskje i grøten. På helsestasjonen sa de at vi skulle begynne med det, og heller øke til to teskjeer etter noen dager, hvis det hadde veldig lite effekt. Lykke til med malten :-)

En teskje i grøten har ingen effekt her. Var faktisk nylig hos legen og snakket om dette, han printet ut fra det der leksikonet han hadde på pcen at barn som plages kan få "1-2 teskjeer 3 ganger om dagen". Synes det var mye malt og trøkke ned i et lite barn jeg da :P Min synes iallefall ikke det er kjempegodt akkurat.. På helsestasjonen sier de at når de små begynner å spise grøt så bør de ha avføring hver dag, eller ihvertfall annenhver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...