Gå til innhold

Klær til baby på sykehuset...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har alltid valgt å bruke sykehusklærne - så slipper man å ta med seg skitne babyklær hjem. Men om du vil ha egne klær på babyen, trenger du ikke å ta mye med. Noen omslagsbodyer er veldig OK - kanskje et par-tre sparkebukse eller bukse med fot i tillegg. Så har du med klærne babyen skal reise hjem i, dersom du vil. (hos oss har pappaen og etterhvert storesøsken valgt "henteantrekket" og kjøpt det inn etter babyen kom)

De har klær og bleier der,men hvis du ønsker og ta med noe kan du det også, jeg tar med hentesett,vinterdress, 2 strømpebukser,en sparkebukse, 2 bodyer, 1 ull body og en joggedress :). skal til og med ha med Bleier :) selvom jeg ikke trenger

Gjest Aprikos Syltetøy

Å, så sykehuset låner ut klær til babyen når h*n er der ja! Det visste jeg ikke.. Da holder det å bare ta med no basisklær da, som et par sparkebokser, trøyer og klær til å kjøre hjem i? Og kanskje en strømpebokse?

Har tenkt å ta med bleier selv jeg også.. Eller hadde.. Men man får det også på sykehuset?

Dere som har gjort dette før, hva trenger man å ta med på sykehuset til babyen?

Annonse

Det varierer fra sykehus til sykehus hva man trenger. Sist på Ullevål sykehushotell fikk vi en basispakke med bleier etc, men måtte ha med klær og ekstra bleier til babyen selv.

Nå skal vi på A-hus, og så vidt jeg har skjønt trenger man ikke annet enn det man trenger til hjemreisen der.

Det varierer fra sykehus til sykehus hva man trenger. Sist på Ullevål sykehushotell fikk vi en basispakke med bleier etc, men måtte ha med klær og ekstra bleier til babyen selv.

Nå skal vi på A-hus, og så vidt jeg har skjønt trenger man ikke annet enn det man trenger til hjemreisen der.

og husk golfbilen som kjører dere fra fødeavdeling til hotellet. fikk beskjed om å ta med varm og god hel-dress for den turen for det er tunnel under bakken og det blir veldig kaldt der om vinteren. ;)

Jeg hadde meg pysj og skift sist, brukte ingenting annet enn reise hjem klærna ;) Men det er sikkert litt stas å bruke de bittesmå klærna også da, siden de vokser så fort! Jeg var i en boble jeg, så tenkte ikke over at jeg hadde med både pysj og andre klær :P

Har bare hørt klærna en får låne visstnok er ganske utvasket og stygge, vil da heller bruke egne, men usikker på hvor mye en faktisk har bruk for...

*3 bodyer

*2 bukser

*2 sokkepar

*"hjemreise klær"

Holder dette skal tro...?

Annonse

Har bare hørt klærna en får låne visstnok er ganske utvasket og stygge, vil da heller bruke egne, men usikker på hvor mye en faktisk har bruk for...

*3 bodyer

*2 bukser

*2 sokkepar

*"hjemreise klær"

Holder dette skal tro...?

Hvis du er der i tiden som er normalt (2-3 dager) holder det sikkert, kanskje ta med en jakke/genser også. Ellers kan vel pappan ta med tøy hjemmefra når han kommer på besøk?

På KK i Bergen blir babyen pakket inn i omslagsbody og tepper de første timene, samt tøybleie (da får en med seg at baby tisser). Etter barnet har tisset, kan du bruke engangsbleier. Alt det får du der. Ellers ligger de jo stort sett på puppen eller i krybben med tepper og dyne. Så jeg tar med meg omslagsbody og strømpebukser, og hentesett:-) Var på KK i 2010 og 2011, så kan vel ikke ha vært store forandringer... Jeg har dratt hjem etter et døgn der da, det holdt for både mor og barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...