Gå til innhold

Minstemann nekter å drikke etter grøt

Anbefalte innlegg

Gutten her hjemmet er nesten 6 mnd. Han er flaskebarn så vi begynte med grøt ved 4 mnd, men fast føde går veldig , veldig , veldig tregt. Det er først nå etter nesten 2 mnd at han begynte å spise grøt som ikke er veldig tynn , og det bare noen få dager . Av frukt er det kun banan som går ned, vi prøvde eple, pære , prøvde hipp sine smoothie , og alt bare kommer i retur . Leser her om andre barn i samme alder og ser at vi henger veldig etter med mat. De aller første dager før han aksepterte grøt , måtte vi blande det i melk, slik at han fikk mme med grøt på flaske til hver måltid. Nå er det en vanlig grøtmåltid om dagen , resten er flaske med grøt og banan. Prøver å roe meg ned at barna er forskjellige og han må bare ta den tid han trenger , men det som bekymrer meg er at han nekter å drikke etter grøten . Ikke vann og ikke mme. Tilbyr han flere ganger , men han vrir seg bare og skriker . Som i dag for eks, spiste en porsjon grøt ca kl 14:15 , så ville ikke ha noe som helst lenge etter , og fikk flaske med grøt i 18-tiden . Hva skal jeg gjøre med han ? Hvordan fikk dere deres små til å drikke vann , eller noe som helst etter grøt?

Fortsetter under...

Gutten min på nesten 7 mnd spiser hver 4 time ca. Så i mitt hode er det greit at gutten din ikke ville ha noe før kl 18. Hvor mange ganger spiser han om dagen da? Og hvor mye? De MÅ ikke drikke vann. mini er får tilbid om vann under og etter måltid men interessen er ikke så stor.

Han spiser også hver 3-4 time , med pause om natten . Kan godt tenke meg at han blir godt mett på ren grøt ,men ville tro at han blir litt tørst også ? Han går jo grøt tilsatt til så å si alle flasker , men jeg lurer på om han går i seg nok væske .

Hvis han har nok tissebleier gjør han sikkert det. Jeg kjøpte en sånn liten Imsdal flaske (0,3l) han var så intr i min vannflaske. Det funker litt av og til. Tok litt tid før han forstod hvordan han skal suge. Du kan jo også prøve med kopp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...