Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Da jeg skiftet på han tidligere i dag, så oppdaget jeg at hele den ene siden av pungen var rød. Vasket godt og smurte han, men det var tydelig at han hadde vondt for det er sjelden at han gråter på stellebordet. Ved kveldsstellet var den like rød, og han hadde like vondt. Det er vanskelig å forklare hvordan det ser ut, men det var nesten som om huden var hardere på den siden. Jeg er usikker på om det kun er utvendig, da det er vanskelig å kjenne forskjell på sidene på pungen. Er det noen som har vært borti noe lignende? Kan det være at han kun er sår pga en antibiotika-kur på 10 dager han akkurat avsluttet? Han er også litt sår i rompa, fordi han har bæsjet mye mer mens han har gått på denne kuren. Tenkte å ta turen til legen i morgen hvis det ikke er bedre når vi står opp. Kan også nevne at jeg ikke merker at han har vondt annet enn ved bleieskift. Han er i godt humør ellers. Veldig takknemlig for svar, fordi ble litt bekymret nå. Anonym poster: 8451dce6f2618d63ede653bc68d49c04
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Har en sønn på 10 mnd. Han har også vært rød på penis/pungen innimellom de siste mnd, men det har gått over av seg selv etter noen dager. Det har ikke sett ut som et utslett, men mer like innenfor huden, kanskje. Det har ikke virket som har hatt vondt, da. Ville nok gått til lege hvis han hadde hatt det vondt. Anonym poster: 9bb52ed4c96679e92d0cd7f79402cd02
1. gang:) og engang til:) Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Er han hoven? Hvis han er det må du dra til legen med en gang. Det kan være at den ene testikkelen har vridd seg, må i såfall opereres veldig raskt for at ikke testikkelen skal bli "ødelagt"
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 Takk for svar begge to! Jeg har ikke registrert at den ser hoven ut, men blir litt usikker nå. Han har lagt seg for kvelden, men burde jeg ta han opp for å sjekke evnt ringe legevakten? Tenkte ikke at det var så alvorlig, blir litt bekymret nå Anonym poster: 8451dce6f2618d63ede653bc68d49c04
1. gang:) og engang til:) Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 Ta en titt i bleia hans og se, hvis han ikke er hoven er det sikkert bare en hudinfeksjon
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #6 Skrevet 26. november 2012 Hei. Da vi oppdaget at sønnen min hadde hoven pung ringte jeg legevakta med en gang. Jeg hadde hørt at testikkelen(eller noe) kunne vri seg. Da er det vel fare for at de må ta bort testikkelen. I min sønns tilfelle var det bare vannbrokk som vi måtte vente i 1 år for å få operert bort. Det er ganske enkelt vann i pungen som ikke skal være der. Helt ufarlig, men de opererer det bort. Kan skape problemer senere i livet. Min sønn hadde ikke noen misfarge på pungen. Han var kanskje litt blå enkelte ganger i løpet av det året, men ikke rød. Jeg tenker at om sønnen din har vondt, så ville jeg sjekket det opp :-) MEN HUSK AT OM EN TESTIKKEL SKAL HA VRIDD SEG, SÅ SKAL VISST DET VÆRE SÅ VONDT AT BARNETSKRIIIIIKER. Skrev det med blokkbokstaver for å trygge deg på at det trenger ikke være alvorlig :-D Anonym poster: c629f0b0dcb792cdb0320b55b17f90e4
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #7 Skrevet 26. november 2012 Hehe, takk for blokkbokstavene Er fortsatt litt usikker, men tenker at det kanskje ikke kan være så alvorlig ettersom han sover godt og ellers ikke har vist noen som helst tegn på at det gjør vondt (bortsett fra når vi tørker der). Det er derfor jeg har litt mistanke om at det kanskje kun er huden som er vond, ingenting inni. Så tror jeg slår meg til ro med det (med mindre han våkner i natt), og heller tar en tur til fastlegen i morgen. Anonym poster: e45151e3baa4c2e251c1ff6f73f5acab
Cat_Woman Skrevet 26. november 2012 #8 Skrevet 26. november 2012 Testikkeltorsjon er kjempevondt, så jeg tror ikke det kan være det. Kanskje en betennelse? Dra til legen i morgen hvis det ikke er bedre
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #9 Skrevet 26. november 2012 Hei jeg har et supert tips! har jobbet 12 år med mennesker som buker bleie og har selv en sønn på 4 år. Smør på INOTHYOL fra apoteket(sinksalve med parafin) den kremen er bare utrolig bra!.Hvis det ikke er bedre dagen etter er det sopp og da trenger du Canesten.Inothyol tar alt unntatt sopp:) Lykke til! Anonym poster: ea278fce50ac94ea04d732cb867098ed
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #10 Skrevet 26. november 2012 Har forresten sett det du beskriver hundrevis av ganger og det er ikke farlig! Det er kun huden så lenge det ikke er veldig hovent.Veldig ofte etter våte/bæsjebleier. Anonym poster: ea278fce50ac94ea04d732cb867098ed
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #11 Skrevet 26. november 2012 Smør på Sinksalve i kveld hvis du har,det lindrer og tar bort mye av smerten hans. Anonym poster: ea278fce50ac94ea04d732cb867098ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå