FirstAidKit Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Hei! Min datter på straks 1 år drikker for tiden MME. Lurer på hvordan dere gjør det med avvenning/tilvenning når de er 1 år? Går man rett over på kumelk? Kan de drikke MME lenger?
Smil123 Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Her begynte vi med en skvett kald ekstra lett melk til brødmåltidene og så blandet jeg gradvis ut MME flaska på kvelden med ku melk.. (denne var lunken). Brukte vel kanskje ett par uker fra jerg begynte å tynne den ut til det var ren kumelk.. Det kan drikke MME enda lenger, men så lenge ungen er normal på vektkurven er det ingen grunn til å fortsette med MME når barnet er blitt ett år :-)
FirstAidKit Skrevet 26. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2012 Ah, tusen takk for svar : Vår lille har lagt godt på seg, så tror ikke det er noen grunn til å fortsette med MME
-lykken er 3- Skrevet 27. november 2012 #4 Skrevet 27. november 2012 Jeg ammet frem til han var 1 år- startet opp med ca. 50 ml. kumelk (lunken) på flaske, ga dette 1-3 ganger for dag i noen dager- gikk bare godt- nå drikker han bare kumelk Gir han vanlig lettmelk!
FirstAidKit Skrevet 25. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 25. desember 2012 Hei igjen. Nå har vår datter drukket litt kumelk i en to ukers tid. Ikke mye, og heller ikke hver dag. I en uke nå har hun hatt veldig løs avføring. Ikke bare vann - så kvalifiserer vel ikke til diare. Men det er lekkasjer ved HVER bleie, for å si det sånn. Hun kan også gråte mye etter at hun har lagt seg for kvelden (etter et glass melk til kveldsmaten). Hun har aldri grått på denne måten før. Flere som har hatt samme erfaring? Jeg begynner å lure på om hun ikke tåler melken. Så lurer vel egentlig på om dette med løs mage er noe som skjer mange barn ved kumelktilvenning? Må jo også legge til at hun har tannfrembrudd om dagen. Det har nettopp kommet opp en tann, og det kan være flere på gang. Så det kan jo også være grunnen til denne tynne avføringen. Håper så inderlig det er tannfrembrudd som er årsaken til gråten og avføringen, ikke melkeallergi! Noen som har noen erfaringer de vil dele? God jul!
Vimseliten Skrevet 29. desember 2012 #6 Skrevet 29. desember 2012 hvis hunhar hatt melkeallergi så hadde hun vel reagert på MME også tenker jeg... Her har det vært mye gråtingpå kveld/natt ved tannfrembrudd, og sennepsgul/gusjegrønn løs bæsj ved tannfrembrudd
FirstAidKit Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2012 Ikke reagert på mme, nei. Men nå har hun begynt å spy i tillegg. Så antar at vi har vært så "heldige" og fått både tannfrembrudd og omgangssyken, samt litt reaksjon på kumelk samtidig. Stakkars lille jenta vår. Tapper er hun i allefall
Raych Skrevet 6. januar 2013 #8 Skrevet 6. januar 2013 De kan drikke MME lenger ja. Våre to eldste jenter reagerte på melken slik en av dere skriver her. De har begge laktoseintoleranse, så vi måtte gå over til annen type melk. Nå har den eldste (8 år) vokst det av seg og kan drikke vanlig melk. På grunn av at de to eldste reagerte på melk ble vi anbefalt å vente med innføring av kumelk til nummer 3 til hun er 2 år. Da er fordøyelsessystemet bedre utviklet, og legene håper at hun skal slippe unna intoleransen. Hun får derfor fortsatt MME. Hun er 20 mnd nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå