Gå til innhold

Noen som har Vond rygg? er i Uke 16 og er plaget av vond rygg:(

Anbefalte innlegg

hadde liten pro laps i juni mnd og nå som jeg går gravid i uke 16 har samme symptomene;( tar paracet og ibux men hjelper ikke. Sitter jeg for lenge eller står får lenge så får jeg vondt. Nettene er værst når jeg skal snu meg er helt jævle:( skal til legen imorgen så får vi se hva hun sier denne gangen.

Fortsetter under...

Hadde sykt vondt i ryggen (korsrygg) to episoder på en uke hver i uke 14 og 17. Gikk til manuell terapeut to ganger. Han bare masserte litt (Dvs ganske hardt), og etterpå har jeg ikke hatt vondt og er nå i uke 25. Aner egentlig ikke hvorfor jeg fikk så vondt og om det er tilfeldig at det gikk over etter det. Glad så lenge ryggen fortsatt er fin iallefall :)

Håper du får hjelp til din også :)

jeg har 3 prolapser i korsryggen og har hatt de siden mai 2010. Er operert og har vært sykmeldt siden. Og nå er jeg uten smertestillende :( Men jeg bruker mye varme for å lindre. Enten dusjen, varmeflaske eller elektrisk pledd (ELSK). Ellers så funker det også å ligge flatt på sofaen med en gedigen pute undet knærne, og skifte liggestilling ofte :) Jeg har også en tens-maskin som jeg fikk på sykehuset som funker ekstremt bra :)

Jeg prøver så godt jeg kan og holde hodet opptatt så jeg ikke blir liggende og tenke på vondten så mye.. for gjør jeg det føler jeg meg bare enda værre :/ godt å fokusere på noe annet likevel om det er vanskelig å gjøre når man har DRITvondt.

Takk for svar :) bruker varmeflaske,ligger sidelengs mest mulig er dritvondt når jeg skal snu meg eller når jeg skal opp av senga:( prøver å ikke tenke så mye på at jeg har vondt men er ikke lett. Har tenkt på fyseoterapeut men skal høre med legen min hva hun annbefaler.

spør i samme slengen om trening i varmtvanns basseng ;) det er super deilig for smertene og samtidig får du beveget deg så mye du klarer =) koster 100kr gangen gjennom min fysioterapeut :) totally worth it.

Annonse

huff, håper du får hjelp... har selv gått rundt med vondt i ryggen (korsrygg) siden uke 6. Gikk for noen år tilbake med kiropraktor da de oppdaget at det hang igjen noe bekkenlåsning fra svangerskap.nr.2 så oppsøkte kiropraktor nå i uke 12 og det viste seg at det var bekkenlåsning på nytt, behandlingen har endelig begynt å gi utslag, men har/hadde det som deg, er helt pyton og eneste som hjalp var å vere påpasselig med å verken sitte,stå eller ligge for lenge:/ På forrige behandling så fikk jeg att på til påvist bekkenløsning, etter at jeg har hatt noen tilfeller hvor jeg skulle reise meg og det kjentes ut som jeg rivna fra navlen og ned til kneet....:/

Men nevn det for legen din for det er ikke bra å gå med slike vondter for lenge:)

nei er vel bare paracet man kan ta når man er gravid. jeg prøver å ta minst mulig av det også. prøver alle andre ting først. Men det er jo litt lettere for meg som er sykmeldt. Jeg fikk også beskjed av jordmord om at når jeg har ekstra vondt så skal jeg ikke presse videre, da skal jeg legge meg ned og slappe av. Jeg merker jo ikke om jeg plages av bekkenet, siden jeg har vondt der hele tiden alikevel. Og har man bekkenplager skal man visst ikke presse på når man har vondt. Hvilket er totalt motsatt av hva jeg pleier å gjøre. Jeg er vant med å trene til tross for smerter. Men må være flink jente og høre etter nå, de vet jo hva de snakker om :)

Føler med deg. Hadde mye ryggvondt forrige svangerskap, men denne gangen har det vært mye verre og kommet tidligere. Jeg har ikke ryggproblemer til vanlig. For 1 1/2 uke siden fikk jeg prolaps og har fortsatt endel vondt. Er i uke 19. Er jo sykemeldt enn så lenge, veldig usikker på hvordan resten av svangerskapet blir nå. Tar paracet, men prøver å ikke ta så mye.

har fått ibux av legen så da må det være greit å ta,tar 2 x om dagen + paracet men det hjelper ikke. skal til legen på fredag så får jeg høre hva hun sier , er så lei hele greie.;( skulle til legen idag men time ble flyttet til fredag isted. Takk for svar dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...