Gå til innhold

Får jeg fullt betalt med kveldstillegg/natt evt helg, nå som jeg er hjemme med sykt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det å ha vakt i morgen og være hjemme med sykt barn? I dag måtte jeg gå hjem fra jobb pga sykt barn og regner med å få betalt for de timene jeg hadde vakt.

Jeg er fastansatt 75% deltid.

Anonym poster: c65780535886723ea867feb51934c4de

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er hjemme i dag og i morgen med sykt barn. Har kveldsvakt begge dagene.. Får fult betalt jeg med tillegg., jeg har ikke full stilling eller. :) jobber i dagligvaren..

Skrevet

Alle har rett til fri/permisjon når barnet er sykt, inntill 10 dager pr år pr forelder. Mange steder får du med lønn disse dagene, men det avhenger av tariff. Hvor jobber du? Du bruker nok uansett en av 'sykt barn' dagene dine på begge dagene dine, selv om den ene var halv dag.

Anonym poster: 88acab3bf53109b05b816a1609346bcd

Skrevet

Nei, du får grunnlønn men ikke tilleggene. Tilleggene er en gode som kompensasjon for ulempevakter, som forutsetter at man møter opp.

Du skal ha betalt for de timene (og evn. tilleggene) du var der ja! :)

Skrevet

Jo du får tilleggene for man skal ikke tape på å være syk.

Anonym poster: 950b74267ed55297a11aaf8acb62d881

Skrevet

Alle har rett til fri/permisjon når barnet er sykt, inntill 10 dager pr år pr forelder. Mange steder får du med lønn disse dagene, men det avhenger av tariff. Hvor jobber du? Du bruker nok uansett en av 'sykt barn' dagene dine på begge dagene dine, selv om den ene var halv dag.

Anonym poster: 88acab3bf53109b05b816a1609346bcd

Dette avhenger ikke av tariff. Retten til å være hjemme med sykt barn med lønn er en rettighet som er nedfelt i arbeidsmiljøloven.

Det er ikke lov å ha tariffavtaler som er dårligere enn arbeidsmiljøloven.

Foreligger det avtale om at man skal jobbe skal man ha vanlig lønn for vakten man er hjemme med sykt barn. Dette inkluderer også tilleggene.

Anonym poster: 7a5b034297cdec6e775a8dd4177aac7d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...