Gå til innhold

Gir dere en liten oppmerksomhet på storesøskene??

Anbefalte innlegg

Tenkte at den nye babyen får mye oppmerksomhet da den kommer til verden. Har ei jente på snart 19 mnd som jeg ikke tror helt skjønner at det kommer en baby selv om hun skal kose mye og musse magen.

Her har jeg kjøpt henne en gave som hun skal få når lillebror kommer til verden forhåpentligvis i morgen, aller helst igår..

Hun er i pakka og pikkel land om dagen så har kjøpt henne dukka med hinkel pinkel fra drømmehagen.

har dere kjøpt noe?

Fortsetter under...

Ja, jeg har kjøpt ei bok og et par puslespill som storesøster skal få når hun kommer på besøk på sykehuset. Den lille vil jo få mye oppmerksomhet og pakker i tiden framover og da er det fint for henne å få noe, i tillegg til at hun har noe å finne på på sykehuset hvis det blir kjedelig.

da jeg fikk min 2.nevø... og den første ble storebror, fikk ikke han første ting og gaver og sånn.

vi bare inkluderte han i det å hilse på den nye.

foreksempel;

si til han/hun som har blitt storebror/søster.... kan jeg få hilse på babyen?

syn det er altfor mye kjøpepress i verden jeg.

og det å kjøpe gave til den som har fått bror/søster er jo ikke alltid fungerer. de kan syns det er like vanskelig fordet.

få en gave i hånda mens alle hilser på babyn, er bare dumt.

jeg er imot det iallefall.

Jeg kjøpte en gave til storebror da lillesøster i huset skulle bli født. Dette var mest fordi han kvidde seg sånn til jeg skulle på sykehuset, han syntes det hørtes så skummelt ut. Derfor lå jeg en pakke fra meg hos mine foreldre så han kunne få åpne og leke med den dagen jeg skulle føde.

Denne gangen har jeg ikke gjort det. Han er litt større og ikke så bekymret, lillesøster er så liten at hun ikke forstår noe likevel. Dessuten har de begge bursdag snart, det er jul og de får pakkekalender hver dag frem til jul, så har funnet ut at det er nok gaver rundt de for tiden :)

Annonse

Jeg har kjøpt til storebror på 5. Syntes det er hyggelig at han også får en oppmerksomhet. Har kjøpt Lego som han og pappaen kan kose seg med mens jeg er på sykehuset.

Har ellers alltid kjøpt en liten hilsen til syoresøsken når jeg har gitt fødsels-gave til andre. Da bare en liten ting som en liten bil, hårspenner o.l. En liten oppmerksomhet til storesøsken. Syntes det er hyggelig - er jo veldig mye fokus på den lille. Men syntes ikke dette bør være noe press - alle kan gjøre som se føler.

Er enig i at barn får alt for mye gaver for tiden og at det kan ta litt av. Men er ikke hver dag man blir storesøster el. Storebror da... :)

Tror det er vitkig at de eldte lærer seg at nå er det ikke bare de lenger... De har trossalt opplevd å få (hvertfall her i huset :P) i pose å sekk, så jeg vet ikke helt...

Jeg har sagt at pappa må ta han med ut å kjøpe noe til lillebor sammen, som han kan gi, så lillebror blir glad :) Klart om han e veldig flink å tolmodig kan han nok få en liten oppmerksomhet, men det er jo i hovedsak babytøy lillebror får, så det er jo ikke så spennende uansett...

Nå skal han jo snart i kusinen sin 1 års dag, å der blir det MYE pakker, å han får jo ikke noe da, så det er det å lære seg at det ikke var han sin tur nå liksom...? Så vi får se.. det er ikke akkurat synd i han :P Han har mye fint! :)

Har tenkt litt på det samme selv. De får jo så mye hele tiden og det er snart advebst og jeg har laga pakka kalender til henne også kommer jula, Har vurdert å gi henne den i julegave istedet...

Får jo pakka på lørdag uansett :)

jeg vil å prøve å unngå at den største skal bli sjalu så jeg kjøpte noe til henne når jeg kom hjem med lillesøster. prøvde å si til folk som kom på besøk at den nyfødte brydde seg ikke så mye om kos og slike ting men vi blir glade hvis dere vise storesøster litt oppmerksomhet i stedet. det ble respektert.

da jeg fikk min 2.nevø... og den første ble storebror, fikk ikke han første ting og gaver og sånn.

vi bare inkluderte han i det å hilse på den nye.

foreksempel;

si til han/hun som har blitt storebror/søster.... kan jeg få hilse på babyen?

syn det er altfor mye kjøpepress i verden jeg.

og det å kjøpe gave til den som har fått bror/søster er jo ikke alltid fungerer. de kan syns det er like vanskelig fordet.

få en gave i hånda mens alle hilser på babyn, er bare dumt.

jeg er imot det iallefall.

jeg mener det er stor forskjell på å gi en liten oppmerksomhet til sin egen unge i forhold til andre familiemedlemmer. Jeg forventer på ingen måte at andre har med noe til storesøster og har heller ikke kjøpt til andre som har blitt storesøsken.

Nå er minste her 3 år og eldste 10 år. Så da vi kom hjem fra sykehuset så var det baby sin bursdag, baby skulle få pakker og baby sitt navn var på kaka. Så det skjønte de alle. Så nei, denne gang fikk ikke storesøskna noe. De fikk en lillesøster og er kjempe stolte :)

Men jeg hadde babyshower en mnd før fødsel og da. Overraskelsesparty :)

Er litt usikker på hva vi skal, men det er jo samtidig ikke hver dag man blir storebror heller:) Så regner med far i huset kjøper en liten overraskelse til storebror når de skal på sykehuset for første gang. Da blir det en velkomstgave fra baby til storebror :)

Samtidig er det viktig å vie mye oppmerksomhet til storesøsken i den tiden, så de ikke blir glemt i all babystyr :) Er vell lett og glemme for de som kommer på besøk:P

Annonse

Babyen kommer jo like etter jul så da er det vel fylt opp med leker... Så vi skal ta med vesla på Kaptein Sabeltann show i Oslo som en ekstra oppmerksomhet. Hadde sikkert dratt dit om hun ikke skulle bli storesøster også, men det er jo hyggelig å gjøre noe spesielt sammen da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...