Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat tlf fra helfo....siden jeg har levert inn skjema til de om overstigning av 15000,- en mnd for sent har jeg tapt 4000,- . Grunnen til at jeg sendte det så sent var fordi jeg trodde at jeg ikke hadde steget over 15000,- før nå. Meeen det forsøket som vi fikk dekket av st olavs pga destruerte egg pga feil olje det får vi igjen på helfo også, og det visste ikke jeg. Det er så typisk! Første tlf jeg fikk fra helfo sa det at jeg tapte 9500,- , men fikk tlf tilbake at hun hadde regnet feil og at det var 4000,- jeg tapte. Og bra var nå det! Jeg har ikke fått noen info med st olavs at vi fikk dekket forsøket dobbelt opp med både st olavs og helfo. Er det noen andre som vet noe om dette? (skjema til helfo må leverest inn innen 6 mnd etter du har steget over 15000,-)

Typisk meg......:///

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143994207-jeg-blir-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-suuur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk akkurat tlf fra helfo....siden jeg har levert inn skjema til de om overstigning av 15000,- en mnd for sent har jeg tapt 4000,- . Grunnen til at jeg sendte det så sent var fordi jeg trodde at jeg ikke hadde steget over 15000,- før nå. Meeen det forsøket som vi fikk dekket av st olavs pga destruerte egg pga feil olje det får vi igjen på helfo også, og det visste ikke jeg. Det er så typisk! Første tlf jeg fikk fra helfo sa det at jeg tapte 9500,- , men fikk tlf tilbake at hun hadde regnet feil og at det var 4000,- jeg tapte. Og bra var nå det! Jeg har ikke fått noen info med st olavs at vi fikk dekket forsøket dobbelt opp med både st olavs og helfo. Er det noen andre som vet noe om dette? (skjema til helfo må leverest inn innen 6 mnd etter du har steget over 15000,-)

Typisk meg......:///

å kjipt!! aner ikke noe om det.... men godt det "bare" var 4000 da... men blæ! ikke nok med alt det andre liksom...

Vær glad for at du i det hele tatt får noe dekket og følg retningslinjene neste gang...

Samt slutt med sytingen, vi har andre ting å tenke på...

Anonym poster: 8166c09900be6f90ff6d30186843af3c

Vær glad for at du i det hele tatt får noe dekket og følg retningslinjene neste gang...

unnskyld at jeg bryr meg men.... leste du ikke? hun hadde ikke fått vite at det forsøket der alle egg ble destruert telte med i forsøkene... og dermed ble søknaden sendt for seint... man må da vel få lov å blåse ut litt frustrasjon uten at andre skal komme med slike dumme komentarer som du skriver....

er du kanskje misunnelig?

Anonym poster: 57aad03defc6abc71b5fc2bcfc71566f

Jeg har sagt det før - send inn etter hvert forsøk!!! Man er ikke nødt å vente til man overstiger 15000 NOK!! Jeg sendte papira etter det første forsøket og da var det rundt 10000 NOK. Etter frys var det noen tusenlapper, så sendte jeg det inn også rett etter det. Gikk fint. Ingen klaget at jeg hadde sendt inn for tidlig. Det er jo bare å få det inn i systemet for dem. Får dem neste regning, så fyller dem bare inn, til tross for at det er ikke noe å tilbake betale for meg ;)

Anonym poster: d93167402ba28bbb82493e7a3c1fa46c

Jeg har sagt det før - send inn etter hvert forsøk!!! Man er ikke nødt å vente til man overstiger 15000 NOK!! Jeg sendte papira etter det første forsøket og da var det rundt 10000 NOK. Etter frys var det noen tusenlapper, så sendte jeg det inn også rett etter det. Gikk fint. Ingen klaget at jeg hadde sendt inn for tidlig. Det er jo bare å få det inn i systemet for dem. Får dem neste regning, så fyller dem bare inn, til tross for at det er ikke noe å tilbake betale for meg ;)

Anonym poster: d93167402ba28bbb82493e7a3c1fa46c

Har sagt det før? Har aldri lest dette før at man kan sende inn etter hvert forsøk! Hvertfall når Helfo sier noe annet! Har du en dårlig dag eller fler bør du kanskje bruke ett annet forum!

Annonse

Tenkte akkurat det samme Puma! Får håpe det ikke blir noe ny trend. Er det en ting som har gjort denne prosessen lettere å takle så er det det positive og støttende miljøet her inne. Herlig med en plass hvor man kan lufte både positive og negative tanker uten at noen kritiserer eller beskylder deg for å syte, og jeg håper det fortsetter slik! Har du ikke noe fornuftig å si - så la vær!

Hei. Vi har tydligvis tenkte feil her vi... trodde forsøket som st olavs dekket...inkluderte medisin..og oversteg da ikke 15 000 før etter det forsøket. VI hadde første forsøk i januar... da ble eggene ødelagt...så nytt forsøk m uthenting i mai(dekt av st olavs) og to korte regimer nå i august og oktober. Vi ville samle opp og sende inn samlet, og tenkte da vi hadde ok med tid siden det i mai ikke skulle telles..

Tenker vi fullstendig feil?:(:(

PMS eller er det lenge siden du har fått deg noe?

Jeg har vondt av å se folk kritisere å være så negativ. Dette er et forum vi kan hjelpe hverandre. Jeg hsr vært på dette forumet i over 2 år og aldri opplevd et frekt ordbfra noen her inne før nå. Takk til alle dere andre gode støttespillere, pisitiviteten og oppmuntringen deres er gullverdt:)))

I denne karusellen med mange nye ting å sette seg inn i , psykiske og fysiske belastningen og detbå leve med forsøk etter forsøk som er avbrutt og negativt er hardt, og det er ikke alltid like enkelt å vite hva man skal gjøre. Stvolavs sa til meg at jeg skulle sende inn skjema og alle kvitteringene til helfo når jeg har steget over 15000,- , jeg har aldri hørt vi kan sende inn forbhvert forsøk.

St olavs sa heller inhenting om at forsøket som jeg fikk dekket av dem fikk jeg også dekket av helfo...! Så klart er det surt atvjeg mistet 4000,- pga at jeg ikke fikk den informasjonen. Det var ikke akkurat en vanlig situasjon dette heller, er ikke sikkert st olav vet at vi får igjen med helfo en gang.

Latterlig at jeg må forsvare meg på den måten, men bare så der er sagt så gjør jeg det med hodet hevet!!

Verokris: ring helfo snarest og snakk med dem, håper du ikke mister noe cash du også!

Annonse

Syns det er så imponerende med de som ikke tørr stå fram med nick engang også skal de spy ut guffe. Kom deg ut av dette forumet tenker jeg. Jeg har ik sendt inn noe for har ik overstiger 15000kr, men er nå gravid så da er d vel uansett ingen vits eller? Ved evnt søskengorsøk begynner man ik da på nytt? Noen som vet?

Herregud, snakk om å være mindre hyggelig... Ta deg sammen!!

Jeg la inn et innlegg på ris og ros for lenge siden om at jeg ikke ønsket anonymknapp på ass befruktining nettopp fordi det etterhvert dukket opp en del surmaga anonyme som kom med mindre hyggelige svar. Dette var aldri et problem før amonymknappen ble mulig å bruke her også.

Mange var enige med meg i at den burde fjernes, noen var uenige. Kanskje det er på tide med et nytt innlegg om å fjerne amonymknappen???

Jeg la inn et innlegg på ris og ros for lenge siden om at jeg ikke ønsket anonymknapp på ass befruktining nettopp fordi det etterhvert dukket opp en del surmaga anonyme som kom med mindre hyggelige svar. Dette var aldri et problem før amonymknappen ble mulig å bruke her også.

Mange var enige med meg i at den burde fjernes, noen var uenige. Kanskje det er på tide med et nytt innlegg om å fjerne amonymknappen???

JA! støttet det da, og støtter det nå... :P

Nei det kan du si, men for enkelte er jo anonymknappen en gylden anledning til å være ekstra krass og sårende. Synes det hører hjemme på anonymforum- ikke her!

Legger ut på ris og ros jeg- dere må gjerne støtte innlegget hvis detter enige.

Så det var noen festlige skrivefeil i forrige innlegg- skriver på tlf, sådde er nok en kombinasjon av å bomme på tastet og autokorrektur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...