Gå til innhold

Anbefalte innlegg

rydded ut kjelleren igår og fant alt det gamle fra storebror, så vi har det meste :) vogn, stoler, leker, seng osv... men bilstolen regner jeg med vi ikke kan bruke. den har blitt veldig lite brukt og levd mesteparten av livet i en mørk kjeller. men den er 13 år gammel og selv om den ser ut som om den er i god stand, så ser jeg man blir anbefalt å ikke bruke stoler som er eldre enn 8-9 år... da tørr jeg ikke bruke denne.

så da må vi kjøpe, MEN blir jo litt forvirret, trenger man noe annen en bare et sete nå? må man kjøpe et sånn brett og ha sete på? og hva er ISOFIX?? noen som har peiling?

vi har en 10 år gammel Landrover Defender så den er ikke fancy i det hele tatt, ganske basic, betyr dette noe når det gjelder kjøp av sete??

setter pris på svar :)!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143994158-bilsete/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville absolutt kjøpt nytt sete nå ja! Basen som babysetene står på er vel mest for at det skal være enkelt å bære meg seg barnet i bilstolen, noe som er mindre aktuelt med et stort barn.

Isofix er en lettvindt måte å feste barnesete på hvis bilen har fester til dette. Men jeg tror at de fleste seter kan festes med belte. Isofix går bare til 18 kg, så hvis du kjøper et som går til 25 kg er det uansett uaktuelt.

Bakovervendt sete er det absulutt tryggeste alternativet. Så jeg ville sett etter bakovervendte plussgodkjente seter som passet til bilen og utelukket alle andre alternativer. Plussgodkjent betyr at setet har bestått en svensk test som legger spesielt vekt på beskyttelse av nakken ved kollisjon.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143994158-bilsete/#findComment-144771526
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...