Gå til innhold

Så mye sutring og protester for tida :-(

Anbefalte innlegg

Flere med trassige 15/16-måneder gamle barn for tida?? Hva som helst kan skifte humøret til lille fra at hun er ei solstråle til at hun kjefter og er sint. Alle endringer (som hver klesplagg som skal på) gjøres ikke uten protester. I dag var hun illsint i 15-20 minutter fordi det ikke var flere druer igjen. Flere?? Dere med eldre barn- var de som hadde trassalder ved 1,5... hvordan ble de når den virkelige trassalderen satte inn??

Fortsetter under...

Uff,sånn er min som blir 17 mnd om noen dager. Han har i tillegg funnet ut at å skrike høyt er tingen. Det er veldig vanlig og de blir lett frustrete når de ikke kan utrykke det de ønsker pga at språket ikke er på plass enda .

åhh sånn er det her og!

Visst jeg våger å bryte inn før han er ferdig å leke for å kle på han så klikker han vinkel!

Ellers visst jeg er så slem å går inn med han etter å ha vært lenge ute,da klikker han også!

Han hyler av full kraft,slår hodet i golvet eller veggen,slår ukontrollert med armene og sparker med beina.

Å han prøver gjerne å bite for å demonstrere at nå er jeg skiiiikkelig sint asså.

Virker som han er frustert for at han tror at vi ikke skjønner hva han vil.

Vet jo hva han vil stort sett,men kan ikke alltid føye oss etter hans ønsker :P

Håper det går snart over her og.

Annonse

Jeg som trodde vi hadde det slitsomt, men skjønner at det kunne vært verre. :P Her kan vi gjøre det meste uten store protester. Han liker å erte litt først når jeg f.eks sier vi skal skifte bleie. Da løper han vekk så fort han kan mens han ler høyt. Men blir med uten problem når jeg først får tak i han... enn så lenge. :P

MEN han synes det er kjempegøy å gjøre alt mulig som han ikke får lov til. Uansett hvor mye vi prøver å ta han vekk fra det, avlede, si nei osv, det gjør det bare enda mer interessant.

Det siste eksempelet er at han har fått det for seg at han SKAL ha viasat-kortet og gjemme det så vi ikke finner det. Har prøvd å sette det inn uten at han har sett det, men han oppdager det med en gang. Har også prøvd å sette på barne-tv til han og vise han at det forsvinner når han tar kortet... null effekt, uansett hvor spennende barne-tv det er.

Så nå gjemmer vi det bort frem til han er lagt om kvelden, og klør oss i hodet og lurer på hvordan i all verden andre klarer å oppdra ungene sine når det virker så umulig for oss. :P

Her begynte det å bli viktig å forklare hva som skulle skje i den alderen. De forstår mere enn mån trur og det hjalp å si fra litt før at "snart skal vi kle på oss og gå i barnehagen" f eks.

Her begynte det å bli viktig å forklare hva som skulle skje i den alderen. De forstår mere enn mån trur og det hjalp å si fra litt før at "snart skal vi kle på oss og gå i barnehagen" f eks.

Tror du det hjelper på så små som barn på 12 mnder og?

Tror du det hjelper på så små som barn på 12 mnder og?

Her kjente han fort igjen enkelte ord og fraser som gikk igjen, når jeg sa vi skulle bade, skifte bleie, ut i vogna og sove osv. Ganske sikker på det kom før 12 mnd, i allefall noen av dem.

Muffin er skikkelig trassete og testete, blir bare verre og verre :P Ler høyt når jeg sier NEI med streng stemme, ser meg inn i øynene og kaster rundt seg med f eks lego selv om han vet inderlig godt at han ikke får lov. Jeg straffer ved å fjerne leker når han blir for ille (fjerner da det han har kastet rundt seg, etter 3 advarsler). Han kommer aldri til meg når jeg roper på ham dersom han heller vil noe annet, da må jeg pent bære en skrikende gutt som vrir seg i armene.

Men jeg er ikke overrasket da han alltid har vært sta, utålmodig og veldig bestemt. Har gått gjennom dette med tanteungene hans så jeg er ikke overrasket :) Så lenge han sover godt på nettene, spiser bra og er heelt herlig innimellom så er alt bra. Trur det hjelper å ha hatt en forferdelig babytid; alt annet blir så enkelt i forhold :) hehe

Endret av Madolyn&Muffin

Annonse

Mini her har også blitt veldig sutrete i det siste. Hun skal protestere på alt! (ta på tøfler, skifte bleie, kle på/av, tannpuss etc) Vi må ta fighten gang etter gang.. Hun er ikke sånn mot noen andre enn meg. Alle sammen syns hun er såååå snill, mens jeg syns hu er et skikkelig troll :P

Får hun det ikke som hun vil, kaster hun seg bakover med huet først..Rett i gulvet. Skulle tro de lærer at det gjør vondt..?

Og hun er nå veldig opptatt av å klare selv, og blir veldig sinna om hun ikke får det til. Puttekassa har forårsaket en god del raserianfall feks. Og nåde meg om jeg prøver å hjelpe henne!

Lurer fælt på hvordan dette skal utvikle seg... :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...