Tredjemann på vei :D Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Jeg har IKM sånn ca. neste helg, men har de siste par dagene ofte fått sure oppstøt/gulp når jeg har bøyd meg raskt ned o.l. Kan det være et graviditetstegn som kommer så tidlig?? Har også mange andre tegn da, men tror det er for tidlig å teste Kan liksom ikke se at jeg har spist usunt eller noe sånt, som kunne forklart de sure oppstøtene...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 Kjære du, du kommer til å drive deg selv til vanvidd med dette .. Husket du trodde du hadde mange symptomer forrige mnd også .. Ikke stress , så blir ikke skuffelsen så stor vis spiren ikke sitter denne mnd. Heller . Ytterst få har dessuten symptomer 3 uker etter befruktning .. Anonym poster: 9c835ab4c3bc052e8ff836b2f97decc8
<3 2G <3 Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 Jeg har alltid symptomer mellom el og ikm. Men sure oppstøt kan like gjerne være magekatar til meg. Jeg har det hele tiden utenom fått det helt tilfeldig. Er fort gjort å gjøre seg tussete med den symptomjakten.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. november 2012 #4 Skrevet 25. november 2012 Sure oppstøt kommer når den glatte muskulaturen i kroppen slapper av et stykke uti svangerskapet, og når babyen begynner å ta plass og presse tarmer og slikt sammen. Sure oppstøt så tidlig har nok ingen sammenheng med noen graviditet, selv om du evt skulle vise deg å være det nå. En annen ting- veldig ofte er symptomene på at mensen er på vei og på en tidlig graviditet veldig like. Jeg har feks ømme bryster, er småkvalm og trett og har murringer i dagene før mens også, i tillegg til når jeg har vært gravid. Så det er vanskelig å vite hva som er hva, før man evt sitter med en positiv test i hånda. Det eneste som hjelper er å vente og se.
Elsker livet Skrevet 25. november 2012 #5 Skrevet 25. november 2012 Sure oppstøt kan komme av mye. Men sure oppstøt kan også være et tegn på graviditet. Lukkemusklene blir slappere enn normalt allerede tidlig i svangerskapet. Det skyldes ikke bare press på mellomgulvet.
Tredjemann på vei :D Skrevet 25. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2012 Hmm.. Har hørt at både treg mage og sure oppstøt kan komme tidlig p.g.a. hormonforandringer da, så det skyldes ikke bare stor baby som presser nei Jeg tolker ikke symptomer som jeg VET jeg har før forventet mens til vanlig, kun når det er noe nytt som overhodet ikke er vanlig for meg...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #7 Skrevet 25. november 2012 "Om lag 2/3 av alle gravide opplever plagsom halsbrann i svangerskapet. Ubehaget kan være merkbart fra slutten av tredje måned, men det er spesielt merkbart i den siste delen av svangerskapet." http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/halsbrann.php Det er altså ikke noe som kommer flere dager før forventet mens, selv om man er gravid. Du kan fint være gravid, men da har det lite sammenheng med sure oppstøt så tidlig. Du er jo knapt befruktet enda! Anonym poster: 5708919dbefa4a08eaf55ca807d09fe7
Tredjemann på vei :D Skrevet 25. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2012 TREG MAGE Magesekken og tarmene blir også påvirket på samme måte som urinveiene, og resultatet er sure oppstøt og treg mage. Treg mage fører igjen til mer gass i tarmen, og dette kan bli direkte smertefullt til tider. http://jordmorsiri.no/42/article/item/null/graviditetstegn-full-oversikt-over-tegn-paa-graviditet Ser ikke ut som linken funker, men JO det er et tegn på graviditet (og kan dermed komme før positiv test..) Om egget festet seg på mandag/tirsdag, så er det da virkelig ikke for tidlig å skulle få graviditetstegn??
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #9 Skrevet 25. november 2012 TREG MAGE Magesekken og tarmene blir også påvirket på samme måte som urinveiene, og resultatet er sure oppstøt og treg mage. Treg mage fører igjen til mer gass i tarmen, og dette kan bli direkte smertefullt til tider. http://jordmorsiri.n...-paa-graviditet Ser ikke ut som linken funker, men JO det er et tegn på graviditet (og kan dermed komme før positiv test..) Om egget festet seg på mandag/tirsdag, så er det da virkelig ikke for tidlig å skulle få graviditetstegn?? Åhh, herregud! Hvorfor gidder du å spørre når du allerede har bestemt deg for at du er gravid. Symptomdamer er jævla slitsomme Anonym poster: 9251405fac0d3f1919d70dd7ad524d1d
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #10 Skrevet 25. november 2012 Ja, vet godt man kan bli tullete av å jakte symptomer, men har aldri hatt sure oppstøt tidligere (bortsett fra i graviditet), og det er jo heller ikke et symptom man kan innbille seg Men hallo, du anonyme over her MÅ ikke svare om du bare skal være så himla negtativ vet du! Og da kan du i det minste signere med nick, så vet jeg hvem du er (som tydeligvis følger nøye med på "symptomjakten" min) Hun var da ikke negativ, hun svarte ærlig på spørsmålet ditt. Du vil jo tydeligvis ikke høre annet enn bekreftelser på at du er gravid.. Anonym poster: 4a26049c50ea60ad036e48e980a12b20
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #11 Skrevet 25. november 2012 TREG MAGE Magesekken og tarmene blir også påvirket på samme måte som urinveiene, og resultatet er sure oppstøt og treg mage. Treg mage fører igjen til mer gass i tarmen, og dette kan bli direkte smertefullt til tider. http://jordmorsiri.n...-paa-graviditet Ser ikke ut som linken funker, men JO det er et tegn på graviditet (og kan dermed komme før positiv test..) Om egget festet seg på mandag/tirsdag, så er det da virkelig ikke for tidlig å skulle få graviditetstegn?? Kjære deg, det er snakk om lenger uti graviditeten enn to dager! Anonym poster: 5708919dbefa4a08eaf55ca807d09fe7
Tredjemann på vei :D Skrevet 25. november 2012 Forfatter #12 Skrevet 25. november 2012 TREG MAGE Magesekken og tarmene blir også påvirket på samme måte som urinveiene, og resultatet er sure oppstøt og treg mage. Treg mage fører igjen til mer gass i tarmen, og dette kan bli direkte smertefullt til tider. http://jordmorsiri.n...-paa-graviditet Ser ikke ut som linken funker, men JO det er et tegn på graviditet (og kan dermed komme før positiv test..) Om egget festet seg på mandag/tirsdag, så er det da virkelig ikke for tidlig å skulle få graviditetstegn?? Kjære deg, det er snakk om lenger uti graviditeten enn to dager! Anonym poster: 5708919dbefa4a08eaf55ca807d09fe7 Fra egget fester seg så begynner hormonene å forandre seg tvert da, og dette er heller ikke 2 dager etter befruktning, men sannsynligvis 6 dager etter egget (kanskje) festet seg...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #13 Skrevet 25. november 2012 TREG MAGE Magesekken og tarmene blir også påvirket på samme måte som urinveiene, og resultatet er sure oppstøt og treg mage. Treg mage fører igjen til mer gass i tarmen, og dette kan bli direkte smertefullt til tider. http://jordmorsiri.n...-paa-graviditet Ser ikke ut som linken funker, men JO det er et tegn på graviditet (og kan dermed komme før positiv test..) Om egget festet seg på mandag/tirsdag, så er det da virkelig ikke for tidlig å skulle få graviditetstegn?? Kjære deg, det er snakk om lenger uti graviditeten enn to dager! Anonym poster: 5708919dbefa4a08eaf55ca807d09fe7 Fra egget fester seg så begynner hormonene å forandre seg tvert da, og dette er heller ikke 2 dager etter befruktning, men sannsynligvis 6 dager etter egget (kanskje) festet seg... Det har da ikke noe med hormoner å gjøre, det har med mindre plass i magen å gjøre og en eventuell forstoppelse. Anonym poster: 9251405fac0d3f1919d70dd7ad524d1d
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #14 Skrevet 25. november 2012 http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/uke/kroppen/article545404.ece http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/uke/kroppen/article545405.ece Her ser du hva som skjer såpass tidlig som du er nå.. Sure oppstøt er ikke av dem, dessuten er det ikke før uti din uke 4 at kroppen virkelig setter igang produksjonen av graviditetshormonene som evt påvirker dette. Hvis du er gravid nå, har halsbrannen ingen sammenheng med det, da snakker vi tilfeldigheter! Men hvorfor gidder du egentlig spørre i det hele tatt, når du ikke vil høre og bare har bestemt deg for at du har rett og garantert er gravid? Anonym poster: 5708919dbefa4a08eaf55ca807d09fe7
Tredjemann på vei :D Skrevet 26. november 2012 Forfatter #15 Skrevet 26. november 2012 #14: Takk for den nederste linken som bekreftet at halsbrann ER et tegn i mors 4.uke da (som jo ER min uke), hehe... Når jeg har IKM på fredag ca. så er jeg nå 3-4 dager inn i MIN uke 4 Jeg spør jo fordi jeg vil høre om flere KUN har opplevd sure oppstøt ifbm svangerskap og ikke før mens sånn til vanlig... De som ikke selv har erfaring med det og VET hvordan det fungerer trenger jo ikke svare her heller da
Nettie+jentungen Skrevet 26. november 2012 #16 Skrevet 26. november 2012 Før jeg ble gravid hadde jeg halsbrann opp til en uke før mensen.. Pms?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #17 Skrevet 1. desember 2012 Nå er jeg spent! Er du gravid eller? Anonym poster: d469f41d156df115ea50fb37afff0f57
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #18 Skrevet 3. desember 2012 D Y T T Anonym poster: d469f41d156df115ea50fb37afff0f57
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #19 Skrevet 3. desember 2012 Garantert ikke. Anonym poster: 5708919dbefa4a08eaf55ca807d09fe7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #20 Skrevet 3. desember 2012 Hum nekter jo å høre på hva dere sier. Så hvorfor gidde ? Anonym poster: 320db5f4d5a6b124006862dcf8dbcb08
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #21 Skrevet 4. desember 2012 Kom igjen da, HI! Fortell oss hvordan det gikk Anonym poster: d469f41d156df115ea50fb37afff0f57
Aluset255 Skrevet 16. november 2017 #22 Skrevet 16. november 2017 Halsbrann KAN være tegn på tidlig graviditet. Det kan komme på grunn av hormonforandringer, men også fordi en bli hoven når egget fester seg og i tiden etter.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2017 #23 Skrevet 16. november 2017 Akkurat nå, Aluset255 skrev: Halsbrann KAN være tegn på tidlig graviditet. Det kan komme på grunn av hormonforandringer, men også fordi en bli hoven når egget fester seg og i tiden etter. Tror nok ikke hun er gravid lengre, siden tråden er 5 år gammel Anonymkode: 67d90...10f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2018 #24 Skrevet 30. januar 2018 På 25.11.2012 den 20.10, LillaGorilla♥♥ skrev: Sure oppstøt kommer når den glatte muskulaturen i kroppen slapper av et stykke uti svangerskapet, og når babyen begynner å ta plass og presse tarmer og slikt sammen. Sure oppstøt så tidlig har nok ingen sammenheng med noen graviditet, selv om du evt skulle vise deg å være det nå. En annen ting- veldig ofte er symptomene på at mensen er på vei og på en tidlig graviditet veldig like. Jeg har feks ømme bryster, er småkvalm og trett og har murringer i dagene før mens også, i tillegg til når jeg har vært gravid. Så det er vanskelig å vite hva som er hva, før man evt sitter med en positiv test i hånda. Det eneste som hjelper er å vente og se. Voldsom til synsing her da! Jeg har vært plaget med halsbrann fra før positiv test. Det var også min mors første tegn i alle 3 svangerskapene. Anonymkode: 42e3e...6fa
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2018 #25 Skrevet 30. januar 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Voldsom til synsing her da! Jeg har vært plaget med halsbrann fra før positiv test. Det var også min mors første tegn i alle 3 svangerskapene. Anonymkode: 42e3e...6fa Du vet at tråden er 5 år gammel eller? Anonymkode: 67d90...10f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå