Gå til innhold

Dagens norsktime: "hun var til stede" ikke "hun var tilstede"

Anbefalte innlegg

Å tilstede betyr å tillate eller å gi, så med mindre det er det du ønsker å si, er særskriving korrekt (å være til stede).

En veldig vanlig feil, så kanskje du lærte noe nytt i dag! ;)

Anonym poster: e35cb7110f286c0b952e36defbc7ae4f

Fortsetter under...

Jeg er også litt rettskrivingsnazi. Pleier ikke nevne noe her inne selv om det irriterer meg. Dette er ikke den eneste særskrivingsfeilen ute og går. Har sett mye rart, men en annen som går igjen er ihvertfall/ i hvertfall, når det egentlig heter i hvert fall. Andre ganger ser man særskrivingsfeil som gjør at setningnen får en helt annen mening. Pleier bare og la være og svare, jeg.

Anonym poster: 73ba3382708bb0da4097b11a276375cb

Annonse

Jeg er også litt rettskrivingsnazi. Pleier ikke nevne noe her inne selv om det irriterer meg. Dette er ikke den eneste særskrivingsfeilen ute og går. Har sett mye rart, men en annen som går igjen er ihvertfall/ i hvertfall, når det egentlig heter i hvert fall. Andre ganger ser man særskrivingsfeil som gjør at setningnen får en helt annen mening. Pleier bare og la være og svare, jeg. Anonym poster: 73ba3382708bb0da4097b11a276375cb

Lær deg å/og- regelen hvis du er så opptatt av rettskriving! ;)

Anonym poster: a373ebbcc5e7279d135ec3991618f85c

Jeg er også litt rettskrivingsnazi. Pleier ikke nevne noe her inne selv om det irriterer meg. Dette er ikke den eneste særskrivingsfeilen ute og går. Har sett mye rart, men en annen som går igjen er ihvertfall/ i hvertfall, når det egentlig heter i hvert fall. Andre ganger ser man særskrivingsfeil som gjør at setningnen får en helt annen mening. Pleier bare og la være og svare, jeg.

Pleier bare OG la være OG svare? Rettskrivningsnazi sa du? Don't think so :)

Jeg skjønner ikke hvorfor såkalte rettskrivningsnazier må være så kjipe med folk. Stort sett spør folk om råd i forhold til noe som er viktig for dem, det burde man fint kunne gjøre uten å skrive korrekt norsk.

Jeg synes folk burde være mer generøse med tanke på at flere sikkert sliter med dysleksi feks. Eller kanskje bare er så emosjonelt satt ut at det er vanskelig å konse på rettskriving?

Pleier bare OG la være OG svare? Rettskrivningsnazi sa du? Don't think so smile.png

Snap! Og i tilegg så er " i hvertfall og i hvert fall" to forskjellige ting også. ;)

Anonym poster: 6ecaf6089f122268702b6be361504ef1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...