PintSizedDictator Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 -Må- man bruke smeltet sukker eller finnes det mindre klissete alternativer der ute? Har hørt at man kan bruke eggehvite og melis som lim, men er det like bra? Andre tips?
Gjest Ziva Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 Det beste er å smelte sukker til å sette sammen huset. Det går med melis og eggehvitter også, men utstyr deg med en god posjon med tålmodighet og selvsensur på fyord.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 Ja, det er like bra, men det må blandet ordentlig, til "royal icing". Nå husker jeg ikke nøyaktige mål, men jeg tror det er slik: Pisk en eggehvite helt stiv. Pisk inn 4 dl melis (tror det var det), og pisk med elektrisk mikser i 15-20 minutter (!). Tilsett en liten sprut sitronsaft mot slutten av piskingen, sørg for at den er blandet godt inn. Nå er blandingen tykk, blank og seig. Den holder pepperkakehuset sammen også mens den er myk, og når den tørker blir den steinhard. Anonym poster: dc18f71eaca3b96366a3d2751bba2643
LuksusLiv Skrevet 25. november 2012 #4 Skrevet 25. november 2012 Smeltet sukker er best. Her i huset er det mannen som har ansvaret for liminga, jeg og ungene pynter.
Voilà Skrevet 25. november 2012 #5 Skrevet 25. november 2012 Vi bruker smørbukkarameller. Det blir jo samme funksjonen som ved brent sukker, men det smaker myye bedre!
Voilà Skrevet 25. november 2012 #6 Skrevet 25. november 2012 Vi bruker smørbukkarameller. Det blir jo samme funksjonen som ved brent sukker, men det smaker myye bedre! ,,, Også kan ungene være med uten det "farlige" sukkeret som kan skade hendene...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #7 Skrevet 25. november 2012 Vi bruker smørbukkarameller. Det blir jo samme funksjonen som ved brent sukker, men det smaker myye bedre! ,,, Også kan ungene være med uten det "farlige" sukkeret som kan skade hendene... Smeltet karamell er jo nesten det samme som smeltet sukker, da. Kan bli stygge brannsår av varm karamell! Anonym poster: dc18f71eaca3b96366a3d2751bba2643
PintSizedDictator Skrevet 25. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2012 Takk for svar! Jeg tror jeg skal forsøke med melisglasurtingen først. Satser på at tålmodigheten min er like god som jeg tror Menneh du Kriminiminiminell, jeg regner med at du må smelte smørbukkene? Blir ikke det omtrent dte samme som smeltet sukker? Skjønner at jeg absolutt ikke er noe husmormatriale når det gjelder dette.... -.-
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #9 Skrevet 25. november 2012 Takk for svar! Jeg tror jeg skal forsøke med melisglasurtingen først. Satser på at tålmodigheten min er like god som jeg tror Menneh du Kriminiminiminell, jeg regner med at du må smelte smørbukkene? Blir ikke det omtrent dte samme som smeltet sukker? Skjønner at jeg absolutt ikke er noe husmormatriale når det gjelder dette.... -.- Takk for svar! Jeg tror jeg skal forsøke med melisglasurtingen først. Satser på at tålmodigheten min er like god som jeg tror Menneh du Kriminiminiminell, jeg regner med at du må smelte smørbukkene? Blir ikke det omtrent dte samme som smeltet sukker? Skjønner at jeg absolutt ikke er noe husmormatriale når det gjelder dette.... -.- Kreves ikke noen spesiell tålmodighet dersom du lager melisglasuren slik jeg har beskrevet, da henger delene sammen umiddelbart. Er antakelig mye vanskeligere dersom man bare rører sammen egg og melig så det blir sånt tynt kliss. Anonym poster: dc18f71eaca3b96366a3d2751bba2643
PintSizedDictator Skrevet 25. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 25. november 2012 Takk for svar! Jeg tror jeg skal forsøke med melisglasurtingen først. Satser på at tålmodigheten min er like god som jeg tror Menneh du Kriminiminiminell, jeg regner med at du må smelte smørbukkene? Blir ikke det omtrent dte samme som smeltet sukker? Skjønner at jeg absolutt ikke er noe husmormatriale når det gjelder dette.... -.- Takk for svar! Jeg tror jeg skal forsøke med melisglasurtingen først. Satser på at tålmodigheten min er like god som jeg tror Menneh du Kriminiminiminell, jeg regner med at du må smelte smørbukkene? Blir ikke det omtrent dte samme som smeltet sukker? Skjønner at jeg absolutt ikke er noe husmormatriale når det gjelder dette.... -.- Kreves ikke noen spesiell tålmodighet dersom du lager melisglasuren slik jeg har beskrevet, da henger delene sammen umiddelbart. Er antakelig mye vanskeligere dersom man bare rører sammen egg og melig så det blir sånt tynt kliss. Anonym poster: dc18f71eaca3b96366a3d2751bba2643 Da forsøker jeg din metode. Takk takk
Voilà Skrevet 25. november 2012 #11 Skrevet 25. november 2012 (endret) Menneh du Kriminiminiminell, jeg regner med at du må smelte smørbukkene? Blir ikke det omtrent dte samme som smeltet sukker? Skjønner at jeg absolutt ikke er noe husmormatriale når det gjelder dette.... -.- Ja, må smelte de Det stivner/avkjøles veldig fort - som med sukker - så delen festen med en gang. Jeg opplever at melis+egg tar litt tid før det størker, sånn at huset blir skeivt og siger sammen Vi bruker smørbukk heller enn sukker mest på grunn av smaken, altså Endret 25. november 2012 av Kriminiminiminell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå