Gå til innhold

Augustmagene

Trulle med tulle og spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen fleregangsgravide som har allerede kjent den humpen som dukker opp i magen når magen blir stram?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjent noe hump nei. Men er bare 6+3 da.

Ifht alkohol har jeg ett tips, si at man er litt dårlig form etter litt mye inntak kvelden før,- så brus frister mest. (Det går jo bare hvis man er med forskjellige folk da;)

Skrevet

God morgen, alle august-mager! :)

Vi er to kvinner på 24 år som nylig har fått positiv test etter IVF/ICSI forsøk ved Haugesund fertilitetssenter. Er 4+4 i dag, så er fremdeles veldig tidlig, foreløpig termin 30.august! :) Er enormt plaget med masse menssmerter (våkner hver morgen og venter meg blødning...), konstant trøtt og periodevis veldig kvalm. Helt greit i grunn, fordi jeg har det mest om ettermiddagen/kvelden (i jula kan jeg skylde på å ha spist for mye :P ) Skal bestille tidlig ultralyd til uke 2, gleder oss stort! Veldig nervøse siden dette er første barnet og vi ikke aner hva vi kan forvente, men ser frem til utviklingen på dette! ;)

God jul og masse lykke til til alle fantastiske damene her inne! :D

Skrevet

Gratulerer anitalilja!! Så kjekt :)

Krysser fingre for oss alle :)

P.s menssmerter uten blod er bare fint :) jeg pleier å tenke at da vokser det bra :)

Skrevet

Gutt04+, hva ligger verdiene dine på? Mine ligger på tsh 1,01 så jeg økte dosen med en 1/2 tablett i uken. Var på ul på fredag 5+3 og da sa de alt så helt perfekt ut. Skal inn igjen 2 januar og da kommer jeg til å sjekke stoffskiftet igjen. Litt nervepirrende det her.

Skrevet

For ca. 4 uker siden lo den på 2,6. På fredag var den 0,51 etter at legen hadde økt dosen med 20%.

Jeg får ikke ekstra oppfølging, men jeg har bestilt tidlig ul til torsdag, blir da 8+3 uker.

• 2 uker senere...
Skrevet

Noen som har blitt kvitt kvalmen?

Jeg er så lei :(

Enda en klage på kvalmen fra meg, men er så kvalm at jeg ikke klarer å gjøre noe :(

Skrevet

Termin 12 august, eller 11 august. Har 2 barn frå før og har deretter mista 4 spirer. Er positiv realist no! Dette blir spennande !

Skrevet

Tidlig UL i dag (tirsdag), var da 6+6, og fikk der se en frisk liten spire på 9 mm <3

Kan jeg spørre om noen her har "symptomer"/plager som har fått legen/gynekologen/jordmora har rynket på nesa når de har hørt om? Har jo slitt endel med hjertebank, svimmelhet og kvalme. De to siste har gitt seg litt, men hjertebanken er fremdeles MEGET tilstedeværende, og da jeg fortalte gynekologen om det i dag, så så han veldig rart på meg, og svarte bare "hmmm... javel...." og sa ikke noe mer. Første legen jeg var hos var en turnuslege som sykemeldte meg til jeg fikk time hos fastlegen. Var seinere på legevakta for enorme plager med det, og han virket ikke helt som at han trodde på meg....

Flere som har opplevd noe lignende??

Skrevet

Etter hva jeg har skjømt er det normalt med hjertebank og anpustenhet (noe som heter det?:P)

Hei forresten! Bytter fra Juli til August etter en ul og tur innom jordmor. Så termin er 1.August. Dette er begges første, selv om jeg har vært gravid med en MA og annen barnefar for litt over 2år siden. i er begge 25 år og bor i oslo. Idag er jeg 10+ 5:)

Har det vært noe snakk om å få til treff etterhvert?:)

Skrevet

Jeg har hatt hjertebank med siste mann og det kom helt på slutten, etter fødselen ble det verre. Var hos legen og tok blodprøver og det viste at stoffskiftet har blitt ustabil. Ble henvist til spesialist som sa at stoffskifte mitt har vært på sitt høyeste i begynnelsen og derfor hadde jeg hjertebank også synket den helt ned til etterpå.

Idag nesten 3 år etter går jeg på medisin.

Du må aldri ta noe som helst for lett, du skal alltid sjekke det som bekymrer deg. Bedre å få det undersøkt enn at du lar det være.

Skrevet

Er vel stoffskiftet de mistenker hos meg og... Skal til legen i morgen og få svar på alle blodprøver og alt, og så avgjøre hva som skal gjøres videre. Kan jeg spørre om du måtte bli sykemeldt pga det her, eller om det var noe de kunne gjøre noe med? Jeg blir utrolig svimmel ca 10 minutter etter at "anfallet" har begynt, og er periodevis faktisk redd for å reise meg og gå noen plass om jeg er aleine da jeg er redd for å besvime. Har ofte vært svimmel før, men dette er på en annen måte... Håper jeg slipper å bli sykemeldt, for flyr på veggen her hjemme...:( Kan jeg og spørre hvor ofte du hadde det, og hvor lenge hver av de "anfallene" varte?

Skrevet

Etter hva jeg har skjømt er det normalt med hjertebank og anpustenhet (noe som heter det? :P)

Hei forresten! Bytter fra Juli til August etter en ul og tur innom jordmor. Så termin er 1.August. Dette er begges første, selv om jeg har vært gravid med en MA og annen barnefar for litt over 2år siden. i er begge 25 år og bor i oslo. Idag er jeg 10+ 5:)

Har det vært noe snakk om å få til treff etterhvert? :)

Heisann, og velkommen i gjengen! :)

Ja, legen sa hjertebank var vanlig, men da også med forhøyet puls og blodtrykk, og gjerne i forbindelse med aktivitet eller lignende. Jeg har ingen av delene, helt tilfeldig når det kommer, og visstnok mer enn det som er vanlig å ha i starten av svangerskapet... Håper egentlig legen kommer frem til at jeg bare er litt følsom eller så, og at det jeg har er heeeeelt normalt, hadde egentlig ikke gjort meg noe! :P

Skrevet (endret)

Er vel stoffskiftet de mistenker hos meg og... Skal til legen i morgen og få svar på alle blodprøver og alt, og så avgjøre hva som skal gjøres videre. Kan jeg spørre om du måtte bli sykemeldt pga det her, eller om det var noe de kunne gjøre noe med? Jeg blir utrolig svimmel ca 10 minutter etter at "anfallet" har begynt, og er periodevis faktisk redd for å reise meg og gå noen plass om jeg er aleine da jeg er redd for å besvime. Har ofte vært svimmel før, men dette er på en annen måte... Håper jeg slipper å bli sykemeldt, for flyr på veggen her hjemme...:( Kan jeg og spørre hvor ofte du hadde det, og hvor lenge hver av de "anfallene" varte?

Huff, så kjedelig at du har det slik. Jeg har ikker vært så veldig svimmel på grunn av stoffskiftet, men i alle mine graviditeter har jeg vært mye svimmel og Holdte på svimme av hvergang jeg gjorde noe husarbeid.

Tror jeg blir svimmel fordi jeg ikke spiser bra i første tirmester fordi jeg er kvalm. Er du kvalm? Spise du bra?

Jeg har aldri vært sykemeldt på grunn av stoffskiftet, men er sykemeldt nå fordi jeg er veldig kvalm og kaster opp også er jeg veldig svimmel fortiden, men det er mest fordi jeg ikke spiser godt og har gått ned i vekt når jeg er undervektig fra før.

Du må se hva legen anbefaler av undersøkelser.

Ikke for å skremme deg, men Det er virktig at du får utelukke problemer med stoffskifte fordi den kan påvirke graviditeten særlig i begynnelsen av svangerskapet.

Endret av Gutt04+Gutt10
Skrevet

Da skiver jeg meg forsiktig inn...

Har to jenter på 3 og 4 1/2 ,og har fått /trur termin ligger ca. 2 august :D

Mistet en del nå men har fått piller og sprøyter osv. så tenker det nå burde holde seg der ;) Håper det ihvertfall :)

Er 28 år ,gift med mann på 32.

Skrevet

Hei hei.

Min termin blir trolig i september, men siden jeg skal ha ks, så blir det augustbaby allikevel, senest 26 august om jeg ikke tar helt feil.

Har to barn fra før, og er gravid igjen med et lite arbeidsuhell ;)

Dere som har problemer med stoffskifte, går dere på Levaxin? Er det normalt å fortsette på samme dose?

Glemte helt å spørre legen...

Skrevet

Hei! Jeg går også på Levaxin.. Og i forrige svangerskap sa de til meg at det måtte følges nøye med på stoffskiftet under graviditet. Jeg endte med å doble mengden Levaxin i løpet av svangerskapet. Tror jeg fikk det sjekket hver 4 eller 6 uke. Du bør ta det opp med legen din;)

Skrevet

Jeg er overrasket over hvor mange som sliter med stoffskiftet!! Har aldri hørt om noen før jeg!! Jeg har hatt i grenseland noen ganger, men det har stabilisert seg selv, og jeg har aldri gått på Levaxin.

Skrevet

Jeg gikk på levaxin 100 før graviditet og nå går går jeg på 125 6 ganger i uka og 100 en gang i uka stoffskiftet lo på 0,51 sist gang.

Skal til legen imorgen for å ta nye blodprøver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...