ღ adealsadeal ღ Skrevet 17. desember 2012 #76 Skrevet 17. desember 2012 Tusen takk bambine Hehe, fort gjort skorpionen syns det var litt drøyt å vente til august med legetime...haha;) Lykke til gutt+gutt det går så fint at skal du se Gratulerer mamma til en prins :)
Venterpå#2 Skrevet 17. desember 2012 #77 Skrevet 17. desember 2012 Hei Har termin ca 21.august, testet positiv på fredag, så vår spire satt på første forsøk denne gangen !! Har ei lita tulle på 2,5 år som skal bli storesøster, men foreløbig er dette bare vår lille hemmelighet. Har egentlig ingen spesielle symptomer ennå, bortsett fra veldig oppblåst mage om kveldene. Sist svangerskap var jeg ekstremt kvalm og fikk bekkenløsning tidlig, så krysser fingrene for at d ikke kommer denne gangen Gratulerer til alle augustmammaer !!!
Rime Skrevet 17. desember 2012 #78 Skrevet 17. desember 2012 Anette1987, hvordan går det? Håper alt er bra, ikke noe gøy når sånt skjer og man begynner å bekymre seg! Men du skal se alt er bare bra!
3smaa Skrevet 18. desember 2012 #79 Skrevet 18. desember 2012 Tok ikke blodprøver igår for jeg var så svimmel, så blodprøver tas idag :-( Er like svimmel og kvalm idag og.
Lirgen Skrevet 18. desember 2012 #80 Skrevet 18. desember 2012 Skal vel ha augustbarn jeg å, men synes det er så vansklig å regne meg frem til termin da alle terminkalkulatorer viser forskjellig.. Noen som har lyst å hjelpe meg å finne ut? Forrige mens var 15 november. Positiv EL-test 1 desember, syklus på 32 dager siste par månedene:)
CarmaCameleon Skrevet 18. desember 2012 #81 Skrevet 18. desember 2012 Hehe, er fort gjort når det eneste jeg tenker på er hva som skal skje 31 august Gleder meg så stort, tankene går ikke til noe som helst annet om dagene Nå må jeg bare finne på nye strikkeprosjekter for å la tiden gå raskere enn raskest Når planlegger dere UL forresten? Er jo så fristet til tidlig UL..
3smaa Skrevet 18. desember 2012 #82 Skrevet 18. desember 2012 Brukte babyverden sin terminkalkulator som de fleste jeg kjenner velger å stole på. Den viste : Du er nå 4 uker og 3 dager på vei: Unnfangelsen finner sted omkring: 1. desember 2012 Du er nå 4 uker og 3 dager på vei: 18. desember 2012 Hjertet begynner å slå: 26. desember 2012 Embryoet beveger seg: 19. januar 2013 Alle indre organer er ferdig formet: 26. januar 2013 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 26. januar 2013 Risiko for spontanabort avtar: 9. februar 2013 Kvalmen avtar for de fleste: 16. februar 2013 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 23. februar 2013 Fosteret svelger og tisser: 9. mars 2013 Tid for ultralyd: 16. mars 2013 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 23. mars 2013 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 6. april 2013 Fosteret begynner å høre: 27. april 2013 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 25. mai 2013 Mange fostre legger seg med hodet ned: 29. juni 2013 Svangerskapspermisjonen begynner: 5. august 2013 Antatt termindato: 26. august 2013
Anette1987 Skrevet 18. desember 2012 #84 Skrevet 18. desember 2012 Anette1987, hvordan går det? Håper alt er bra, ikke noe gøy når sånt skjer og man begynner å bekymre seg! Men du skal se alt er bare bra! Ser ut til å gå bra foreløpig! er 5+4 i dag så håper på en ul kanskje på fredag når eg er 6 uker hos fastlege, ellers blir det privat i romjulen.. Utrolig slitsomt å gå rundt å bekymre seg så mye! Etter 3 sa ser eg liksom ikke at det kan gå bra.. Men krysser alt vi har Er så kjekt med så mange augustmager!! flere som gleder seg til solbrun babymage til sommeren! Forrige svangerskap fødte eg 8 januar så då var det flere lag med stilongs hele siste del!
3smaa Skrevet 20. desember 2012 #85 Skrevet 20. desember 2012 Skal til tidlig ul neste torsdag :-) Hvor mye kan man se i uke 8+3?
Kathysbaby Skrevet 20. desember 2012 #86 Skrevet 20. desember 2012 Jeg slenger meg også med her. Termin 22.august, med barn nummer to. Av en eller annen grunn synes jeg tiden går utrolig mye treigere denne gangen enn sist, tolv uker virker milevis unna..kanskje fordi førstemann kom litt sånn kastet på meg mens dette var mer planlagt. Man blir litt koko når man vet man er gravid før man skulle hatt mensen til og med... Symptomer ja..hmm..emosjonell - gråter av dødsannonsene i avisen feks..og litt ømme pupper. Men hadde lite symptomer sist også. Regner derfor med at det er nok en liten guttetass underveis. Mer hCG og mer kvalme med jenter vet dere...
3smaa Skrevet 20. desember 2012 #87 Skrevet 20. desember 2012 Er helt enig med at tiden går sakte. Har 2 fra før og synes tiden fortere. Denne gangen går tiden veldig sakte selv om dette er uplanlagt svangerskap. Jeg er veldig kvalm og kaster opp flere ganger om dagen, det har vært slik begge de andre gangene.
Rime Skrevet 20. desember 2012 #88 Skrevet 20. desember 2012 Lykke til på ul neste torsdag Gutt04+Gutt10, jeg skal på tidlig ul i morra 5+3, fikk innkallelse til det, håper så inderlig det er liv inni der, kjenner jeg er spent. Jeg er ikke kvalm eller noe så får nå se, men vet jo at ikke alle har symtomer
Anette1987 Skrevet 20. desember 2012 #89 Skrevet 20. desember 2012 Lykke til på ul neste torsdag Gutt04+Gutt10, jeg skal på tidlig ul i morra 5+3, fikk innkallelse til det, håper så inderlig det er liv inni der, kjenner jeg er spent. Jeg er ikke kvalm eller noe så får nå se, men vet jo at ikke alle har symtomer Blir spennende Rime! Kan eg spørre korfor du får så tidlig? Eg spurte legen min om eg kunne komme å få ul i morgen når eg e 6 uker.. Men han mente det var unødvendig.. Har bestilt meg privat neste fredag men er jo så dyrt.. Hadde trodd eg sku møte litt mer forståelse siden eg har mistet 3 ganger.. MEN fikk svar på mandagens hcg som hadde steget fra 450 forrige tirsdag til 4000 på mandag og det er langt over det eg hadde regnet ut hvis den sku doble seg hver dag så det var jo absolutt en lettelse! Så tok eg en i går så håper eg får svar på den i morgen!
3smaa Skrevet 20. desember 2012 #90 Skrevet 20. desember 2012 (endret) Lykke til på ul neste torsdag Gutt04+Gutt10, jeg skal på tidlig ul i morra 5+3, fikk innkallelse til det, håper så inderlig det er liv inni der, kjenner jeg er spent. Jeg er ikke kvalm eller noe så får nå se, men vet jo at ikke alle har symtomer Takk og lykke til med ul imorgen! Endret 20. desember 2012 av Gutt04+Gutt10
Lirgen Skrevet 20. desember 2012 #91 Skrevet 20. desember 2012 Brukte babyverden sin terminkalkulator som de fleste jeg kjenner velger å stole på. Den viste : Du er nå 4 uker og 3 dager på vei: Unnfangelsen finner sted omkring: 1. desember 2012 Du er nå 4 uker og 3 dager på vei: 18. desember 2012 Hjertet begynner å slå: 26. desember 2012 Embryoet beveger seg: 19. januar 2013 Alle indre organer er ferdig formet: 26. januar 2013 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 26. januar 2013 Risiko for spontanabort avtar: 9. februar 2013 Kvalmen avtar for de fleste: 16. februar 2013 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 23. februar 2013 Fosteret svelger og tisser: 9. mars 2013 Tid for ultralyd: 16. mars 2013 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 23. mars 2013 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 6. april 2013 Fosteret begynner å høre: 27. april 2013 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 25. mai 2013 Mange fostre legger seg med hodet ned: 29. juni 2013 Svangerskapspermisjonen begynner: 5. august 2013 Antatt termindato: 26. august 2013 Tusen takk for hjelp Litt kjekt å vite Gleder meg til nurket blir større!!
Rime Skrevet 20. desember 2012 #92 Skrevet 20. desember 2012 Anette 1987, Jeg har mistet 2 ganger pga lavt stoffskiftet, sist i februar og stoffskiftet ble oppdaget i april, så jeg startet med levaxin da, så tror det er for at de vil se at alt går som det skal inni der, jeg spurte ikke om å få. fikk beskjed om å ringe dem så snart jeg blei gravid, og det gjorde jeg og da fikk jeg beskjed om at de ville ha meg inn på ul. Glad er jeg for det. Rart at du ikke fikk ul som har mistet 3 ganger, det hadde jeg ikke gitt meg på, si at du skal ha!!
3smaa Skrevet 21. desember 2012 #93 Skrevet 21. desember 2012 Jeg har også lavt stoffskiftet som var regulert før svangerskapet. Legen har økt dosen med 20%. Har tatt blodprøver og skal få resultatet idag hos legen. Skal mest sannsynlig øke dosen enda mer. Legen har nesten ingen erfaring om lavtstoffskifte og graviditet. Håper ikke fostre tar skadet av det.
Håpefull77 Skrevet 21. desember 2012 #94 Skrevet 21. desember 2012 Lykke til på ul neste torsdag Gutt04+Gutt10, jeg skal på tidlig ul i morra 5+3, fikk innkallelse til det, håper så inderlig det er liv inni der, kjenner jeg er spent. Jeg er ikke kvalm eller noe så får nå se, men vet jo at ikke alle har symtomer Blir spennende Rime! Kan eg spørre korfor du får så tidlig? Eg spurte legen min om eg kunne komme å få ul i morgen når eg e 6 uker.. Men han mente det var unødvendig.. Har bestilt meg privat neste fredag men er jo så dyrt.. Hadde trodd eg sku møte litt mer forståelse siden eg har mistet 3 ganger.. MEN fikk svar på mandagens hcg som hadde steget fra 450 forrige tirsdag til 4000 på mandag og det er langt over det eg hadde regnet ut hvis den sku doble seg hver dag så det var jo absolutt en lettelse! Så tok eg en i går så håper eg får svar på den i morgen! Hei. Har du fått noen utredning. Mange som har hatt 3 spontanaborter får ul som en del av oppfølgingen etterpå. I ihvertfall om de er utredet. Så det synes jeg var dårlig. Har selv hatt 6 spontanaborter og får ul hver annen uke fra uke 6-7. På offentlig sykehus. Det har jo noe med trygghetfølelsen. Lykke til håper deg går veien denne gangen.
3smaa Skrevet 21. desember 2012 #95 Skrevet 21. desember 2012 Så lettet etter legetime idag. Stoffskiftet er regulert og ligger akkurat innen normalen :-) Nå slipper jeg å tenke på det!
verpesjuk86 Skrevet 21. desember 2012 #96 Skrevet 21. desember 2012 Hvordan går det med dere andre? Flere som gruer seg litt til å skjule kvalme/tretthet i jula? Selv er jeg heldigvis ikke trett eller sliten, men konstant småkvalm. Trykker i meg lunsj og middag hver dag, men blir litt ekstra kvalm av å tenke på hvor mye rart jeg må spise i jula. Har aldri vært fyllesjuk i mitt liv, men etter ei uke med dette her, skjønner jeg definitivt greia med junkfood dagen derpå Men - når jul og nyttår er over er det bare to uker til første legetime, og tre uker til tidlig ultralyd! Det gleder jeg meg til det!
Vær86 Skrevet 21. desember 2012 #97 Skrevet 21. desember 2012 Hei. Henger meg på her jeg og. Er 26 år og første barnet vårt. Har prøvd i snart to år, så ble veldig overrasket da jeg fikk positiv graviditetstest to dager over ikm. Tenkte bare jeg skulle ta en negativ test for å framprovosere tr, så fikk sjokk da strek nr to dukket opp. Foreløpig termin blir da 27 august. Og har løst problemet med drikking i jula og framover. Har fortalt jeg har bestemt meg for å gå ned i vekt, slik at jeg unngår kalorier som søtsaker og alkohol. Og siden jeg har noen kg ekstra, reagerer ingen på det. Tvert i mot har jeg fått mange positive tilbakemeldinger
verpesjuk86 Skrevet 21. desember 2012 #98 Skrevet 21. desember 2012 Og har løst problemet med drikking i jula og framover. Har fortalt jeg har bestemt meg for å gå ned i vekt, slik at jeg unngår kalorier som søtsaker og alkohol. Og siden jeg har noen kg ekstra, reagerer ingen på det. Tvert i mot har jeg fått mange positive tilbakemeldinger Akkurat den samme unnskyldningen går jeg for. Litt hardt å holde seg unna søtsaker den første helga hos svigers, men nå er jeg stort sett kvalm, så alt som skal i munnen er et ork. Sånn sett kommer det til å ose viljestyrke av meg, haha.. Tror det kommer til å funke i min familie (pappas slekt drikker ikke uansett, i mammas slekt er alltid en eller annen på slankern), men hos svigers er det litt verre. De tenker bare lavkarbo, så fikk bare beskjed om at "jammen vin er ikke farlig", og whiskey er visst det beste å drikke.. Jaja, håper jeg ikke trenger å besøke dem igjen før etter UL, de er så veldig ivrige på å tilby alkohol...
Vær86 Skrevet 21. desember 2012 #99 Skrevet 21. desember 2012 Og har løst problemet med drikking i jula og framover. Har fortalt jeg har bestemt meg for å gå ned i vekt, slik at jeg unngår kalorier som søtsaker og alkohol. Og siden jeg har noen kg ekstra, reagerer ingen på det. Tvert i mot har jeg fått mange positive tilbakemeldinger Akkurat den samme unnskyldningen går jeg for. Litt hardt å holde seg unna søtsaker den første helga hos svigers, men nå er jeg stort sett kvalm, så alt som skal i munnen er et ork. Sånn sett kommer det til å ose viljestyrke av meg, haha.. Tror det kommer til å funke i min familie (pappas slekt drikker ikke uansett, i mammas slekt er alltid en eller annen på slankern), men hos svigers er det litt verre. De tenker bare lavkarbo, så fikk bare beskjed om at "jammen vin er ikke farlig", og whiskey er visst det beste å drikke.. Jaja, håper jeg ikke trenger å besøke dem igjen før etter UL, de er så veldig ivrige på å tilby alkohol... Vi skal feire med min familie, og der liker folk kose seg med alkohol i jula. Men mye kalorier i alkohol, som jeg ikke har godt av så har egentlig ikke lyst på søtsaker heller jeg da. Ikke kvalm eller noen andre plager. Men er bare 4+5 da. Hvor langt er du?
81-Mamma<3<3 Skrevet 21. desember 2012 #100 Skrevet 21. desember 2012 Jeg skal alliere meg mannen, og kanskje lillesøster.. Noen ganger er folk bare interesser i om man tar i mot, ikke om man faktisk drikker... Så kan samboer bytte litt glass Vi har imidlertid veldig tradisjon på Dahls julebrus, så det er ganske vanlig at man foretrekker brus her i huset jeg synes også det er mye bedre å drikke brus til godteri enn vin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå