stearin Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Kjenner jeg ble nesten litt bekymret når jeg sjekket en blogg der det er mange bilder av en jente som er akkurat like gammel som min datter. Hun hadde masse hår, og veeeldig langt hår (ca. til skulderbladene). Min datter har aldri hatt mye hår, først når hun nærmet seg 2 år begynte håret å vokse. Nå er hun 2,5 år, og har sånn "babyhår", lite og tynt. Og kort. Men krøller, så det ser litt tykkere og kortere ut. Hvor mye hår har deres barn? Og vokser håret også "plutselig", slik som kroppen har en tendens til å gjøre (særlig føttene... Kjøper nye sko OFTE)? Har dere klippet håret mange ganger?
stearin Skrevet 25. november 2012 Forfatter #2 Skrevet 25. november 2012 Og i barnehagen har også jevnaldrende barn mye mer og lenger hår har jeg lagt merke til.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 Dattera mi har hatt lite hår. Klipte henne første gang etter at hun fylte 3 år. Har klipt henne før det også, men det var fordi det var så tynt og pistrete i endene. Men det tok lang tid før det nådde til skuldrene og panneluggen har vært kjempekort helt til hun ble 3 år. Da ble det litt mer fart på sakene. Det er nok ikke noe å være bekymret for. Har opplevd flere barn som ikke fikk ordentlig med hår på hodet før rundt 3-års alder. Broren derimot, han er helt motsatt. Der måtte jeg klippe han før han fylte ett år. Han hadde da mer hår enn sin storesøster. Det er tykt og det vokser fort. Så det er veldig forskjellig det der. Du skal se at det ikke er noe å bekymre seg for og det plutselig vil komme en dag at din datter må klippe seg fordi håret har blitt langt. Anonym poster: 55fd5fe5dee3cd4690bbc53fe29ccba7
møffins Skrevet 25. november 2012 #4 Skrevet 25. november 2012 Datteren min fikk ikke skikkelig hår før hun var ca 3 år... hun har klipt seg 2 ganger og er 5.5 år.. nå har hun hår til litt under skulderbladene og det begynner å bli tykkere.. noen får hår sent.. datteren min har krøller nå
mibella Skrevet 25. november 2012 #5 Skrevet 25. november 2012 2,5 og hår snart ned til stumpen. Og hun er lang, og håret tykt. Men det har alltid vært veeeldig langt og vokst fort og jevnt. De andre jentene i barnehagen har vel kanskje maks halve lengden ca. En venninnes datter hadde derimot veldig lite til å begynne med - plutselig ble det både langt og tykt. Ikke bekymre deg Det er jo så forskjellig!
ærlig talt Skrevet 25. november 2012 #6 Skrevet 25. november 2012 Mine to (gutter da) er født med en real hårmanke, og det har jevnt blitt tykkere og tykkere. Nå må de klippes hver 6 uke og de har veldig tykt hår. Noen har tynt hår, noen tykt hår, er vel normalt begge deler? Spør frisøren neste gang du er der, kanskje du får gode råd
skinnfilla Skrevet 25. november 2012 #7 Skrevet 25. november 2012 Min på to har masse hår. Langt og tykt med fall i. Det kommer ikke fra meg hvert fall,for å si det sånn. Hun ble født med endel mørkt hår, så ble hun skallet.... Så kom håret for fullt rett før hun fylte året. Men slapp av, håret kommer det:) sjelden å se skallede skolebarn:) Husker nabojenta gikk helt snau til hun var langt over to og hun har en flott manke nå.
det er berre mordi Skrevet 25. november 2012 #8 Skrevet 25. november 2012 Her har vi det likt. Hun har tynt, lyst hår og jeg har stusset det 3 ganger. (Noe som jeg MÅ gjøre fordi hun har en tendens til å samle alt mulig nede i tuppene. (mat, snørr, godteri) Jeg synes det vokser sakte:) Men jeg har også typisk lyst, tynt nordisk hår, så det blir nok ikke så mye annerledes enn mitt.
lyccke Skrevet 25. november 2012 #9 Skrevet 25. november 2012 Jenta mi er 20 måneder, og har lyse krøller til skuldrene Husker jeg var ganske bekymret jeg også. Hun ble født med måne.. men masse mørkt hår bak, og på sidene. Dette ble til slutt gnidd av da hun ble ett par måender gammel. Så vokste det ut nytt lyst hår, og da så hun skallet ut frem til hun var 8-9 måneder
*SommerFrisk* Skrevet 25. november 2012 #10 Skrevet 25. november 2012 Vet ikke om man kan sammenligne gutt jente sånn, men gutten vår har utrolig mye hår. sukk, må klippes hele tiden! Jenta vår er to uker gammel og har også mye hår. Pjusken<3 haha
Lille- MO Skrevet 25. november 2012 #11 Skrevet 25. november 2012 min ble født med en 2-3 cm langt hår, mistet alt bak så vokste det ut igjen som krøller, når håret et vått rekker det til nedenfor skuldrene(er straks 20 mnd). men det er jo veldig forskjellig. så er nok ingenting å bekymre seg over da
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #12 Skrevet 25. november 2012 3-åringen ble født med mye tykkt og ganske langt hår i forhold til normalen. Nå når håret godt nedover skuldrene på henne, og det har det gjort en stund. Ikke bekymre deg for håret, er helt normalt at noen får det senere enn andre Anonym poster: b25eddb0d3e33d34ae16dc307440d820
Cmyk Skrevet 25. november 2012 #13 Skrevet 25. november 2012 Min svigersøster hadde knapt hår i det hele tatt da hun var tre, og hun har det fineste, tykkeste håret jeg har sett i voksen alder :-)
♥Madam Mim♥ Skrevet 25. november 2012 #14 Skrevet 25. november 2012 jenta mi på 2.5 år har ikke noe særlig hår hun heller. Håret i nakken og på sidene begynner å bli grei lengde på så jeg kan lage søte musefletter på henne, men håret på toppen er heller kort enda. Hadde så håpet at hun fikk håret etter meg, men dengangbei. Selv hadde jeg sløyfe i håret dagen etter jeg ble født og på hennes alder hadde jeg tykt hår til omtrendt midt på ryggen!! Jaja, det kan fort snu seg og hu får nydelig tykt hår hun også da :-)
TPK Skrevet 25. november 2012 #15 Skrevet 25. november 2012 Gutten min på 2,5 har hatt mye hår siden han var rundt 1,5. Nå er det veldig tykt og vokser fort. Etter en mislykket klipp her hjemme sist, har vi bestemt oss for å gå til frisøren med han. Så ser for meg at dette kommer til å bli dyrt!
stearin Skrevet 25. november 2012 Forfatter #16 Skrevet 25. november 2012 jenta mi på 2.5 år har ikke noe særlig hår hun heller. Håret i nakken og på sidene begynner å bli grei lengde på så jeg kan lage søte musefletter på henne, men håret på toppen er heller kort enda. Hadde så håpet at hun fikk håret etter meg, men dengangbei. Selv hadde jeg sløyfe i håret dagen etter jeg ble født og på hennes alder hadde jeg tykt hår til omtrendt midt på ryggen!! Jaja, det kan fort snu seg og hu får nydelig tykt hår hun også da :-) Hehe, jeg hadde også langt og tykt hår når jeg ble født, og samme lengde som du hadde ved treårsalder. Faren til min datter har også tykt hår. Derfor er det litt uforståelig for meg at min datter ikke har det også Men får vel bare smøre meg med tålmodighet. Trøste meg med at det ikke er så ille å børste håret når hun har sånne "babyhårstrå" enda. Og hun har jo de fine krøllene, så det ser egentlig ganske bra ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå