Gå til innhold

Sparkespørsmål :)

desember1

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med toeggede tvillinger. 21 uker i morgen men kjenner veldig lite aktivitet. Og det jeg kjenner er helt nederst i lysken. De ligger over hverandre så den ene ligger oppe ved navlen men der har jeg aldri kjent noe :/ kjente masse spark utenpå på denne tiden når jeg gikk med en så syns det er litt rart. Hvordan er det hos dere? E det livat? :)

Fortsetter under...

Eg slet hele svangerskapet å kjenne liv på tvilling 1, var på ett par ekstra kontroller fordi eg ikke kjente liv, men fikk forklaringa på ene ultralyden. Så da klarte eg å roe meg litt, At eg ikke kjente tvilling 1 var fordi morkaka lå på framsida av babyen. Tvilling 2 sparket hele tiden og veldi mye. Kunne en sjelden gang kjenne tvilling 1.

Det som er litt arti nå er at tvilling 2 (Edvin) er en skikkelig muskelbunt og sparker å rører mye på seg å skikkelig hardhaus. Mens tvilling 1 (Rakel) er den rolige og forsiktige <3 Men De første 3 måndene var ho langt fra rolig pga kolikk. Rakel er liksom rolig og bedagelig nå og veldi forsiktig. Så om ho var slik i magen er jo mye mulig også en grunn til eg ikke kjente så mye liv. Men var veldi kjekt at på vær UL så var det mye bevegelser på begge, men pga morkakas plassering så kjente eg ikke noe

Jeg er gravid med tvillinger 20+3 i dag, jeg har kjent liv den siste uken. Nå ligger de på hver sin side en på høyre og en på venstre side. Den på venstre side er mest aktiv på kvelden og den på høyre side på morgen og formiddagen. Nå har jeg en morkakene på fremre livmorvegg så hvor godt jeg kjenner sparkene kommer Ann på hvor de sparker, kjenner spark best på sidene av magen.

Eg er gravid med tvillinger, 18 uker i dag. Har ikke kjent noe liv ennå, prøver hver kveld ligge stille og kjenne etter.. Blir litt bekymret av å ikke kjenne noe ennå, så godt å høre det er andre som ikke kjenner noe så tidlig. En uke igjen til ul nå, blir spennende. Hadde en ul for ca 3 uker siden, da var det i hvert fall liv og bevegelse på begge :) Men gleder meg til å kjenne liv..

Annonse

Jeg er ca 20 uker på vei (etter egne beregninger, er ikke enig med ul-termin som vil si 19+3) og kjenner ikke på lagt nær så mye nå som jeg gjorde med en i magen. Men forklaringen er at jeg har morkaken foran denne gangen, derfor kjenner jeg kunne hvis de sparker helt nederst i magen. Men på ul var de i full fart, så jordmor sa jeg ville nok ha kjent masse hvis morkaken var plassert bak.

Ja, det er nok forskjellig men håper jeg greier å skille dem etterhvert :) har nå kommet til uke 22+3 og den siste uka har de tatt helt av :) fortsatt mest nederst men masse aktivitet. Pappaen kjente det faktisk her om dagen også så det er kos ;) jeg har en morkake foran og en bak så sikkert derfor det tar litt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...