Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte vi skulle begynne å øve litt på flaske og pumping så det blir lettere for fremtidige barnevakter,men etter første forsøk med avent håndpumpe ble jeg veldig skuffet.. Det kom jo nesten ingenting! Tror jeg egentlig har godt med melk.. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993710-f%C3%A5r-ikke-til-%C3%A5-pumpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja!

Ikke gi opp - jeg synes det er kjempevanskelig å pumpe - men har etterhvert begynt å skjønne litt hvordan det fungerer.

1. slapp godt av og ikke tenk på noe stressende - dr.phil og andre shows er perfekt til dette formålet.

2. Kjenn at du slapper av i puppene, tenk på babyen din og prøv å etterligne suttinga til babyen.

Ikke pump hardt på, prøv å rolig "trekke" melka ut/ få den til å renne selv mens du sakte bruker den.

3. husk at utdrivningsrefleksen må stimuleres, så det kommer jo ikke helt med en gang.

4. Fokuser på de følelsene du har når du ammer. Hos meg "stikker" det i puppene når melka begynner å renne. Prøv å hold det fokuset.

5. kan ta lengre tid å pumpe enn når babyen er på puppen..... jeg bruker gjerne tre kvarter når jeg pumper mot 10 min med baby....

Da jeg kjøpte brystpumpe fikk jeg beskjed om at det kan ta flere minutter før melka kommer og at jeg ikke skulle gi opp men være tålmodig. Jeg byttet i tillegg ut den manuelle pumpa med elektrisk og nå kommet melka som bare det.

Ja du må ikke gi opp :) Jeg ble også skuffa etter å ha prøvd pumpa noen ganger. Etter mye strev ser jeg nå at melka spruter inn ;) jippi hehe, men får vondt i ryggen av å lene meg fremover så mye, derfor sliter jeg litt med å pumpe.

Du kan spør legen din om å skrive ut syntocinon nesespray, det letter utdrivningen. Gull verdt ved pumping og evnt tette melkeganger. Jeg bruker også Avent håndpumpe og syns den ble mye bedre da jeg tok vekk den silikonmasasjetingen som ligger i den "pumpetuten"... forferdelig dårlig forklart... Håper du skjønner hva jeg mener. Tar litt tid å få teken på pumping og det er ikke alle bryst som vil la seg pumpe så lett. Men ikke gi opp, plutselig står spruten :)

Annonse

Det blir lettere om du prøver å håndmelke litt i gang først, sitte litt fremoverlent, gjerne ha babyen din i nærheten eller tenke veldig på den. Jeg fikk det best til hvis babyen ammet andre puppen samtidig - da rant det nesten av seg selv.

Nesespray skal fungere ja. Viktig å slappe av og ikke stresse :) Lykke til!

Prøv å pumpe etter en varm dusj.....jeg gjorde det i går og fikk ut masse melk på kort tid. Jeg måtte hente pumpa fordi melka bare rant ut av meg. Sto fremoverbøyd over vasken på badet og melken strømmet fra begge bryst. Begynner alltid å lekke etter en varm dusj jeg da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...