Gå til innhold

Når ringer man til føden når man er tredjegangs?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer vel an på tidligere fødsler... Spør din jordmor så får du nok et svar tilpasset dine tidligere fødsler, avstand til sykehus spiller jo også en rolle....

Jeg er også 3 gangs fødende, 1 fødsel var på 8 timer, nr 2 var det full åpning etter 4 timer, nå bor jeg på en øy og kommer til å dra tidlig tenker jeg. Kommer også an på når jeg bynner å kjenne noe. På kvelden er det jo 1 time mellom hver ferge... Har ambulansebåt om det skulle være krise, men håper på å slippe det.... :) Men på natt går det ingen ferge. Veldig spent på hvordan denne fødselen blir. Nr 1 gikk vannet, nr 2 satt igang og nå er det bare å vente spent...

Godt spørsmål det.

Det er vel som beritmidt skriver at det kommer an på tidligere fødsler og reisevei.

Mulig det fins en tommelfingerregler, men som regel så blir jo ting helt annerledes.

For min del så var jeg innlagt med nr 1 og styrt med nr 2 så vet da pokker hva en "vanlig vente hjemme til det er påtide å dra fødsel " er for noe :)

Hei :)

Eg fødte min 3 for 5 uker siden ;)

Eg var og usikker på det der.. når ringe?

Eg hadde hatt to kjappe fødsler bak meg på 3 og 1time.

Eg våkna 03:30, og var dårlig i magen og hadde sterke kynnere, litt som tak i ryggen.

Eg ringte med det samme og fikk komme inn på kontroll. Ville heller kjøre bommtur enn å risikerer noko.

Meg og mannen reiste og var der halv seks. Har 1,5t reiseveg.

Hadde smårier oppover, men ikkje nok til at eg trudde fødselen var i gang..

Kommer inn, blir sjekka og har 8cm ;)

Om du har født kjapt ville eg ringt med det samme og heller sjekka ein gang ekstra.

Når du føler du ikke "tør" være hjemme lengre.

Mine tre første var like med ca 8 timer med ikke så vonde og uregelmessig rier. Når det var ca 5-10 min mellom dro jeg opp.

Med Nr fire, fem og seks så har riene vært så uregelmessige og sånn som nå siste (1 uke siden) så var det noen som var 10- 15 min mellom som varte 70 sekunder, men flest med 5 min mellom som varte kun 30 sek.

Men når jeg da hadde gått sånn i to timer så torte jeg ikke gå hjemme lengre. De på føden var litt i tvil. Men jeg sa jeg kom.

Og det var greit, 3.45 timer etter jeg kom var baby ute.

Så du føler nok selv på kroppen når det er lurt å dra inn.

Endret av Turtelduen

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...