Gå til innhold

Kynnere eller rier???

Anbefalte innlegg

Klarer nesten ikke kjenne forskjell... Skal sies at ved første fødsel fikk jeg ikke vondt før ved 7 cm ca. Da kjentes det ut som sterke kynnere fram til da...

Nå kommer de hvert tiende minutt, varer i minuttet. Det presser nedover og bak i ryggen. Må puste meg lett gjennom de, men de er ikke vonde i den forstand... Kanskje det bare er modning...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993665-kynnere-eller-rier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rier skal bli kraftigere og kraftigere og komme hyppigere.

Rier starter også ofte som svake sammentrekninger. Etterhvert blir de sterkere og går over til å bli regelmessige. Oppholdet mellom riene blir gradvis mindre fra for eksempel et kvarter i begynnelsen, til ti minutter, fem minutter og så videre til tre og to minutter. Riene forsvinner dessuten ikke, uansett om man står oppreist, hviler seg eller er i bevegelse. Dette er fødselsrier.

Dette fant jeg på en side,men herregud det er ikke lett.jeg hadde en episode her i går hvor jeg hadde vonde " kynnere" som jeg våknet av og nesten ikke klarte å puste til og de kom med ca15 min mellomrom..det varte i 5 timer også ga det seg.jeg hadde masse murringer foran og bak også,så dettevar ikke akkurat en vanlig kynner/e,så syntes ikke det akkurat er lett dettemed forskjellen.har heller aldri hatt det slik,så var jo nesten sikker på at noe var på gang,men nei da:(

Annonse

Kjenner jeg begynner å bli skikkelig utålmodig nå. Fikk sterkere tak ved 15 tiden som kjentes godt i ryggen og de kom ved hvert 4 minutt, men nå har det stoppe helt opp igjen.

Blir sikkert ikke å føde før neste helg.... unnskyld sytinga.

Huff, de derre lureriene er noe dritt:( Gikk lenge slik sist og ble lurt mange ganger selv om hun kom akkurat på ul termin. Her har det begynt å slime litt, men er ikke som en glassmanet så sikkert ikke proppen som begynner å gå. Håper i tilfelle det deøyer noen dager for jeg har fått en gruuuusom stooor, vond og verkende byllende hemoroide. Det er helt grusomt vondt selv om jeg tar både scheriproct stikkpiller og krem flere gng til dagen. Godt mannen ikke skal ha trening før en halvtime når barna sover, for å ta meg av dem idag har vært helt umulig. Masse lykke til, hopp i høyet og få deg selv en orgasme, slapp så av, deretter vil det øke på etter noen timer:) Klem

du må vel klare å kjenne forskjell på kynnere og rier, når kynnere ikke er vondt/skal ikke være vondt.

eller er smerteterskelen din så lav.....???

Kjenner heller ikke forskjell på rier og kynnere frem til ca 6-7 cm åpning. Bruker å ha kynnere som jeg må puste meg igjennom så det kjennes helt likt ut. På noen personer er dette normalt pga tøyeligheten der nede.

Her blei det brått stopp over natta... Ikke en eneste kyner i hele dag... Og det til tross for at jeg var oppe ørtogførti ganger iløpet av natta da jentungen på 1,5 skrek mye i natt... "Aua munn" så det er flere tenner på gang...

Blir nok å gå gravid til over nyåret nå..

Hvordan går det med deg katta?

Annonse

Her går det i smerter:( Den grusomme hemoroiden tar knekken på meg. Er som en stor drue og er værre smerter enn en fødsel:(. Ellers er det kynnere som kommer og går. Håper iallefall den går fort tilbake slik at jeg kan få tøyd som jeg skal den 5:). Her er det hjørnetenner på gang, de siste 4 tenner som mangler på min 13 mnd gml datter. Håper du snart er igang! Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...