Gå til innhold

Hvordan er Ikea kjøkken i kvalitet i forhold til andre kjøkken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har Ikeakjøkken, men kan anbefale at du holder deg unna kranene og kjøkkenbenkene og kjøper dette utenom. Ellers er det like bra som alle andre kjøkken.

Anonym poster: 44d4a3e00240477125994dd1ba5fd97a

Annonse

Hva vil du vite?

Det er rett og slett kvaliteten det går på. Vet ikke helt hva annet jeg kan si.. Det blir utrolig fort slitt, skranglete og stygt. Kjøkkenplatene har blit stygge etter 3 års bruk. Det er helt enorm forskjell fra andre kjøkken jeg vet om.

Oppvaskmaskinen vi har fra IKEA må være noe av det dårligste jeg har vært borti. Løsningen for bestikk er elendig og den vasker heller ikke rent.

Skulle jeg kjøpt ny kjøkkeninnrending så hadde jeg aldri gått for IKEA men heller investert i noe skikkelig. Du får hva du betaler for. :)

Jeg er fornøyd med ikeakjøkkenskapene vi har på vaskerommet og i en bod. Men det blir stort sett brukt til lagring. Så hvordan det er under røff bruk vet jeg ikke. Det er det billigste hvite ärlig hvit. Tror ikke jeg ville hatt det på et kjøkken. Ser at det ikke er beste sort, men hengslene virker veldig bra.

Vi har hatt IKEA-kjøkken i mange år og er veldig fornøyd. Skulle bytte kjøkken i fjor og da ble det IKEA Lidingø. Det eneste jeg har noe å utsette på er overkurven i oppvaskmaskinen. Har ikke opplevd at IKEA er noe mer skranglete enn andre kjøkkentyper, har tidligere hatt Sigdal blant annet.

Prismessig kan du bytte ut IKEA-kjøkkenet fire ganger for prisen av et Noremakjøkken.

Annonse

Jeg lurer også på hva du syns er elendig med det.

Vi har hatt vårt Ikea kjøkken i 6 år og er veldig fornøyd.

Anonym poster: f63c53f752ed10656c478027133082ca

Jeg er veldig fornøyd med benkeplaten også. Ingen riper eller stygge flekker etter disse 6 årene.

Er enig i det med kjøkkenkranen. Den byttet vi ut etter bare en mnd.

Anonym poster: f63c53f752ed10656c478027133082ca

Jeg er ikke helt fornøyd med ikea;

-Dekklistene og skapene har ikke nøyaktig samme farge, dekklistene er litt gulere.

-Kjøkkenskapene blir fort missfarget (Adel).

Ellers kan jeg si at jeg er fornøyd med hvitevarene med unntak av kjøkkenviften. (den bråker og suger dårlig)

Skal bygge hus nå og da blir det IKKE ikea, i så fall ikke hvit ikea kjøkken...

Anonym poster: 30bfd66a268d871973e1003f1a9edeb6

Har skaper og skuffer fra IKEA og er kjempefornøyd. Benkeplate, vask og hvitevarer har vi fra HTH.

Kraner er kjøpt hos rørlegger.

Det var oppvaskmaskin og komfyr fra IKEA da vi kjøpte, det var noe ræl selv om det var helt nytt.

Anonym poster: 4895edc5ea26a58f0bccc354ae673320

For å ta ett eksempel: Forskjellen er m.a at med uttrekksskuffer så er glidelistgreiene ikke like holdbare - dvs. de er gjerne fra samme produsent som kjøkken fra dyrere kjøkkenleverandører, men det er "billigvarianten" som ikke holder like mange kg/er like solide.

Det har en del å si, om man feks har dekktøy i slike skuffer må de tåle en del kilo for ikke å bli "slarkete". Spesielt om man i tillegg har småbarn som henger over skuffene.

Ett spesialbestilt kjøkken er dessuten laget på mål etter rommet, mens IKEAkjøkkenet må du lure til for å få det til å passe.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...