Gå til innhold

Hva gjør dere i permisjonen? Flere som blir litt late?:P

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som er blitt veldi lat av permisjon eller er det flere her? Alle andre med små barn virker så travle (som de i barsel gruppa mi, men de har også flere en ett barn). Jeg tar livet med knusende ro... Litt for mye kanskje. Jeg gjør jo de vanlige tingene som må gjøres hjemme pluss en trilletur av og til. Det merkes jo på kroppen, og tenker jo på når jeg skal begynne å jobbe igjen i april... Kommer jo til å få sjokk. Har prøvd meg på hjemme trening men finner ikke motivasjon.. Blir til at jeg sitter i sofan å ser formiddags tv eller sitter med pc`n mens lille sover.... Føler jeg er inne i en vond sirkel. Trenger tips :) Skulle så gjerne fått trent litt...

Fortsetter under...

Hehe. Kjenner meg igjen der altså. Jeg går en tur hver dag uansett vær.

Fødte for 8 uker siden, og er ikke helt 100% etter fødsel. Men etter nyttår er det tilbake til trening. Skal på barselgruppe til fredag for første gang. Håper det er noen ok folk jeg kan treffe.

Ellers benytter jeg meg av alle som har fri fra jobb eller begynner sent på jobb.

Så treffer venner så mye som mulig. Men man blr litt lat ja. Lov det :)

Men jeg tenkte å prøve babysvømming etterhvert

Oi, da har dere rolige babyer ;) Den første tiden her i hjemmet gikk til bæring og byssing, og når endelig lille sov var det sånn ca hundretusen ting å rekke. Alt fra å smøre meg en brødskive å spise denne, til vasking av klær og, selvfølgelig, hus. Handling av mat, middagslaging, bretting av klær... Og inn i mellom alt som må gjøres, var det plass til barseltreff og lunsjer (gjerne her hjemme), turgåing, litt shopping og venninnetreff. På kvelden gjelder det å smelle inn en treningsøkt. Iallefall et par kvelder i uken ;) Skjønner ikke med godeste mine hvordan i all verden noen får tid til å kjede seg det lille året! Men, det er meg :)

Jeg fødte for 6 mnd siden... 10 uker for tidlig, 6 uker på sykehus. Så når vi først kom hjem, var det fryktlig godt. Tror d er mye av grunnen til latskapen :) Må jo selvfølgelig spise og gjøre husarbeid når lille sover, men føler ikke at det er ting jeg MÅ rekke... men ting må jo planlegges mye mer nå. Hvertfall når han sover max 30 min hver gang. Jeg kjeder meg ikke, jeg syns det er like viktig å kose seg også den lille tiden. Tiden går jo så fort.. Baby svømming har jeg også tenkt på, det tror jeg er veldi bra. Og har hørt at det er hard trening for mor ;)

her "later" vi også endel. hehe ligger mye på gulvet og leker å slapper av. prøver og få til en trilletur i ny pg ned, men ikke noe jeg føler jeg må hver dag. ellers går vi en dag i uka på babysvømming. dette er veldig kjekt. annen hver uke er det også barseltreff og prøver og treffe litt veninner med babyer inni mellom. blir til at vi er endel hjemme, men jeg nyyyter det! gjore det samme med storesøster og føler jeg virkelig fikk utbytte av permisjonsåret, og kost meg masse sammen med gullet. husarbeid ol gjør jeg somregel om kvelden når mannen er hjemme, så kan han hjelpe til. samme med klesvasken. viktig og ta deg tid til åkose masse meg baby! når han såver, (som han gjør endel, ca 3 lurer på 2 timer) blir det til at jeg sitter litt på dataen, tar en hvil, eller gjør litt småting hjemme. alikevel om vi har så roligge dager, så fyyyker dagene avgåre. :)

Jeg skulle ønske jeg var litt latere! Er redd disse måndene bare skal fly avgårde uten at jeg får slappa ordentlig av.

Jeg spinner om min egen akse hver gang babyen er stille eller sover. Da gjør jeg husarbeid i en fei! Synes det er veldig mye husarbeid jeg, samt handling og laging av mat. Og vips er det tid for å hente i barnehage.

Mitt tips for å få trent er å ta på seg treningsklær når man står opp. Det gjør noe med innstillingen.

Annonse

Eg er kjempelat og nyyyyt det!

Gjer akkurat det eg vil der og då: ligg lenge i senga og kosar med babyen, slappar av saman med han, trillar ein tur viss eg føler for det (har blitt sjeldent i det siste pga dritvær) osv. Når babyen søv så surfar eg på nettet, ser på seriar på Netflix osv.

Såvidt eg klarer å få kokt ihop ein stakkarslig middag i ny og ne ;-)

Altså, eg gjer litt husarbeid av og til, men kun det som eg føler MÅ gjerast. Og tar gjerne med babyen på det (kjempespennande å sjå på at eg heng opp klede og tar utav oppvaskmaskina), så slepp eg å "bruke opp" tida når han søv på sånne kjedelige ting, hehe!

Er blitt skikkelig lat, ja. Ikkje at eg ikkje har noko å fylle dagane med, men ingenting hastar og ein har dagen på seg. Heimen er både rein og ryddig, og eg har besøkt bestemor mi nesten kvar veke. Før eg fekk barn var det rotete heime og besøk til bestemor ein gong i månaden eller så..

Eg er kjempelat og nyyyyt det!

Gjer akkurat det eg vil der og då: ligg lenge i senga og kosar med babyen, slappar av saman med han, trillar ein tur viss eg føler for det (har blitt sjeldent i det siste pga dritvær) osv. Når babyen søv så surfar eg på nettet, ser på seriar på Netflix osv.

Såvidt eg klarer å få kokt ihop ein stakkarslig middag i ny og ne ;-)

Altså, eg gjer litt husarbeid av og til, men kun det som eg føler MÅ gjerast. Og tar gjerne med babyen på det (kjempespennande å sjå på at eg heng opp klede og tar utav oppvaskmaskina), så slepp eg å "bruke opp" tida når han søv på sånne kjedelige ting, hehe!

Slik er det her også; når bebien søv er det "me-time", husarbeid kan gjerast når ho er våken. Slik unngår ein å bli sliten..

Godt å høre at det ikke bare er meg ;) Men snart er bebisene så store at vi ikke har tid til å sitte stille å drikke en kopp kaffe en gang. Har en som har sånn smått begynt å skal rulle over på magen, så når han får det til er det vel gjort ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...