Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Lillingen hadde løsmage i morges så det hadde kommet bæsj utenfor bleia, eller ikke bæsj, men våt bæsjeflekk. Jeg vasket med grønnsåpe og zalo holder det? Zalo er vel antibakteriellt? Burde jeg legge den på verandaen for lufting? Det er ikke minus grader så det er kanskje ikke vits? Hva gjør dere egentlig med bæsje madrasser? Typisk den ene gangen jeg droppet tisselaken under lakenet :/
Ikkesåallerværst Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 Klorin dreper bakterier og får bort lukt. Ville ikke brukt zalo.. Jeg brukte klor på sønnen min sin madrass og det har funket. Men det var en vanlig skumgummi. Typisk med de tisselaknene..
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 24. november 2012 #3 Skrevet 24. november 2012 Saken er at jeg er tom for klor.. Og tenkte det var lurt å prøve å ta den mens den er fersk... Hva anbefaler du da? Vi blir hentet om en time og lille sover i vognen. Så rekker ikke løpe ut å kjøpe klorin :/ Andre råd? Ja så typisk, nå glemmer jeg neppe det igjen!
☆☆☆ Skrevet 24. november 2012 #4 Skrevet 24. november 2012 Sjekk om trekket er maskinvaskbart (vårt går i maskina på 60°).
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 24. november 2012 #5 Skrevet 24. november 2012 Å ja gull det skal jeg sjekke takk!
Gjest peacock Skrevet 24. november 2012 #6 Skrevet 24. november 2012 Juliea, anbefaler å kjøpe en overmadrass å ha på i stedet for tisselaken. De kan vaskes på 60 grader og er mye mer behagelige å ligge på :-) Vi har to slike og bytter på om vi har uhell, laken oppå :-) Vet ikke hvordan man får madrassen ren, men om du vasker den med klorin blir lukten kanskje vanskelig å få ut igjen?
Gjest peacock Skrevet 24. november 2012 #7 Skrevet 24. november 2012 Vi har forresten tisselaken på selve madrassen da - om det skulle komme spy ned langs siden eller noe... Toppmadrass og vanlig laken oppå Kanskje du kan sende madrassen til rens? Så kan de dampe den fri for bakterier eller hva de nu synes fungerer best.
Elsker livet Skrevet 24. november 2012 #8 Skrevet 24. november 2012 Det har skjedd hos oss også. Madrassen ble kastet. Nå har jeg lært så alle barna har to sett tisselaken og overmadrasser. Spesielt når det er omgangssyke har det vært en del uhell som har gått ut over sengeutstyret.
Gjest stårma Skrevet 24. november 2012 #9 Skrevet 24. november 2012 Vi vasker trekket i vaskemaskinen på 60 grader. har aldri kommet igjennom trekket og på selve madrassen inni. har madrass fra ikea. vasket trekket senest i natt. Putter det i tørketrommel etterpå. omgangssyke her også. bruker ikke tisselaken for har lest at man ikke må ha det under der hodet er, min roterer rundt mange ganger hver natt
Elsker livet Skrevet 24. november 2012 #10 Skrevet 24. november 2012 Vi vasker trekket i vaskemaskinen på 60 grader. har aldri kommet igjennom trekket og på selve madrassen inni. har madrass fra ikea. vasket trekket senest i natt. Putter det i tørketrommel etterpå. omgangssyke her også. bruker ikke tisselaken for har lest at man ikke må ha det under der hodet er, min roterer rundt mange ganger hver natt Hva er faren med å ha tisselaken under hodet? Det må vel være at det blir tett om de havner med ansiktet ned? Har man overmadrass over der igjen betyr vel ikke det noe?
Gjest stårma Skrevet 24. november 2012 #11 Skrevet 24. november 2012 Vet ikke, men det står advarsel på tisselakenet om at den ikke må være under hodet. tror det har noe med at det kan bli klamt og dårligere luftsirkulasjon. har du overmadrass over så tror jeg ikke det er noe problem, er vel helst der man har bare laken over tisselakenet.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2012 #12 Skrevet 4. desember 2012 eddik tar faktisk lukt. hehe. om du foreksempel har treningstøy med sur og vond lukt, så fjerner eddig det mer eller mindre totalt. På bæsje/tisseflekkker så fikk jeg en gang på jobb ( jobbet med vanskeligstilt barn og ungdom/akutt avlastning for barnevernet) råd om å bruke bakepulver(jipp bakepulver) og vann, og gni godt på madrassen før jeg skyldte av. det tok både flekken og deler av lukta. litt eddik og vann etterpå så var madrassen god som ny. Anonym poster: ee50c7eddd6580cb5bff41af8ee413e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå