Gå til innhold

I magen lå en liten...

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

PRINS! :) så nå er jeg stolt tobarnsmamma til to flotte gutter! :)

Jeg hadde time igår kl.07.15 og fikk komme inn til sparketest (eller hva det heter) rundt 07.30/40.

Da hadde baby puls på rundt 190 og de målte da feberen min, jeg hadde feber så derfor fikk jeg paracet. Dette hjalp mye.

Så ville de ha lege inn for å se på resultatet av testen og det ble bestilt blodprøve.

Jeg hadde høgt blodtrykk og utslag i urin, men det var ikke noe de brydde seg om siden jeg skulle settes igang.

Jeg lå med sparketest fra 07.30/40-nesten 10.00!! Å tro du meg det var noen vonde timer, men halebenet og bekkenet.

Jeg ble trillet inn på en fødestue og lege sjekket meg, 3cm og hun kunne ta vannet. Hun forhørte seg med en annen lege og det ble bestemt at de skulle ta vannet mitt med en gang! :) kl.10.30/40 tok de vannet, nå var det ingen vei tilbake :)

To timer gikk og de satte meg på drypp, fordi jeg ikke fikk rier av meg selv.

Det gikk ganske greit og jeg klarte meg fint med varme forran og bak på mage/rygg. Men så prøvde jeg litt lystgass da det ble veldig ubehagelig, noe som ikke hjalp! :P

Jeg og samboer var veldig mye aleine hele prosedyren og jordmor kom for det meste på slutten når jeg var i det danskene kaller "helvetesfasen"(?) da var det vondt og jeg ville bare gi opp! Brølte etter epidural og ville bare hjem :P

Så fikk jeg presse hvis jeg måtte, å må bare få sakt det. For meg var ikke pressfasen en befriende fase, det var kjempevondt!

Etter litt pressing og pusting og brøling og pesing, så var verdens herligste lille Leon født! Og min reaksjon var å sitte å si æsj, æsj, æsj og etter en stund: har jeg født nå? :) hehe

Det var bare så surrealistisk og ekkelt i det han kom ut og at jeg plutselig var ferdig! :)

Men selv om det var veldig vondt, så var det så verdt det. Og jeg er stolt av meg selv som klarte dette med hjelp av bare litt varme og en god støttende mann og jordmor! :)

"Lille" Leon var et stort sprang fra storebror som var 3130, 48cm og 35 rundt hode!

Men Leon var hele 4076, 52cm og 36 rundt hodet :) men likevell så er han liten :) lenge siden jeg hadde en så liten baby <3

Takk for meg damer å lykke til til dere andre! Det er så verdt det ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993558-i-magen-l%C3%A5-en-liten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morro å lese! Er så Koslig! Hvor lenge holdt du på fra skikkelige rier til han var ute? Sprøtt å ikke ha epidural om dine rier var intense hele tiden! :) Skjønner ikke dere klarer det! ;) Flink asså!!

Igjen gratulerer!! Så nydelig at du endelig er ferdig!

Fint navn <3 Har en Leon jeg også her hjemme på 2 år ;) Begynner vist å bli et mer populært navn virker det som ;) Nå venter vi på Liam i januar ;) Kos deg, å gratulerer så mye!! Grur meg til selve fødselen, men kommer jo noe godt ut av det hele :D

Annonse

Gjest Mammantil2prinser

Morro å lese! Er så Koslig! Hvor lenge holdt du på fra skikkelige rier til han var ute? Sprøtt å ikke ha epidural om dine rier var intense hele tiden! :) Skjønner ikke dere klarer det! ;) Flink asså!!

Igjen gratulerer!! Så nydelig at du endelig er ferdig!

Ja det var ikke behagelig må jeg si. Men som jordmor sa, det er det som er med "kjøpte" rier. De kan være noe kraftigere, men i tillegg så kommer de ganske hyppigt i tillegg til at du har egne rier! :o

Men blir det en neste gang så er epidural veldig velkommen :) hehe

Tusen takk! :)

Endret av SnartMammaTil2:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...