Mamma-til-Emma Skrevet 23. november 2012 #1 Del Skrevet 23. november 2012 Hva trener dere damer? Jeg er selv håndballspiller og prøver å bli gravid. (2.pp) Jeg har begynt å tenke på hvor lenge jeg vil fortsette å spille om spiren skulle sitte denne pp. IKM 18 desember. Tenkte kanskje å spille til jeg er kommet i uke 12, selvfølgelig være ekstra forsiktig. Hva trener dere selv? Og hvor lenge vil dere fortsette hvis/når spiren sitter? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyønske1984 Skrevet 23. november 2012 #2 Del Skrevet 23. november 2012 Hei Jeg har også tenkt mye på dette. Trener intervaller, løping og styrke ca 3 gang pr. uke og har veldig lyst til å fortsette å trene under graviditet.. er litt nervøs for hvordan det skal gå med løpingen. Står jo også mye forskjellig angående å få høy puls osv.. men tror ikke kroppen har godt av 1 år uten trening heller Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144764494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma-til-Emma Skrevet 23. november 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 23. november 2012 Tror de sier at du kan trene løping o.l så lenge du selv klarer det bare su gjorde det før graviditeten og kroppen er vant til det. De er litt mer usikkre på kontaktsport.. Men så lenge livmoren ligger trygt bak bekkenbeinet så tenker jeg det må gå greit! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144764562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 2G <3 Skrevet 24. november 2012 #4 Del Skrevet 24. november 2012 Jordmoren min sa gjør ting med minst en fot i gulvet, så løping kan du gjøre så lenge du klarer det. Hopping kan svekke bekkenbunnen, og det kan bli tidlig ubehagelig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144764946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thie88 Skrevet 24. november 2012 #5 Del Skrevet 24. november 2012 Trening skal jo gå bra. Lest at en kan løpe, trene kondisjon. Men unngå de hardeste intervallene. Alle er i forskjellig form, så en må bare kjenne på hva kroppen din føles er greit ellers så burde en unngå hard styrketrening der du holder pusten i flere sekunder. Men så lenge du husker å puste gjennom øvelsen så går dette også fint Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144765013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 24. november 2012 #6 Del Skrevet 24. november 2012 Jeg er spinning instruktør og kjørte timer til siste dag før jeg ble lagt inn for å føde forrige gang. Kjører 4 timer i uken nå,både langkjøring,intervall og vanlig. I tilegg har jeg hest og rir aktivt,startet i konkuranse forrige helg. Driver på så lenge kroppen sier ok,men forrige gang gikk det helt ut,tror kroppen trenger å være i aktivitet:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144765115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 25. november 2012 #7 Del Skrevet 25. november 2012 Jeg løper, klatrer, spinner og sykler "nedoversykkel". Sykkelen må jeg nok legge på hylla så snart jeg får positiv test, for jeg faller ganske ofte og risikoen for å falle voldsomt er overhengende. Kjenner likevel at det blir et kjempesavn, da jeg er forelsket i sykkelen min, he he..og like forelsket i adrenalinrushet. Klatringen tenker jeg å fortsette med, men kun på topptau(da faller man ikke, men kun blir sittende i tauet hvis taket glipper) og etterhvert med helkroppsele når magen vokser. Spinning og løping fortsetter jeg med så lenge jeg orker, stilig Hønny-bunny at du spinnet så lenge, det inspirerte meg! Og missunnelig på hesten din, savner min store danske gentlemann(hest altså, he he). Fint å lese innspill her, for det med aktivitet er kanskje det jeg gruer mest for når jeg prøver å bli gravid. Ønsker det av hele mitt hjerte,men jeg blir helt sprø av å ikke kunne bevege meg og leke i hverdagen. Sist jeg var gravid, var jeg så syk at jeg ikke kom meg ut av huset på flere dager. Det resulterte i at jeg i perioder nesten ikke klarte å glede meg over spiren min for jeg savnet sånn aktiviteten, adrenalinet og fellskapet med klatre - og sykkelkompisene mine..huff, nesten så jeg ikke tør innrømme det engang for det høres så egoistisk ut. Men det murrer i bakhodet, og var en veldig lei erfaring. Men neste gang har jeg bestemt meg for å ta tyrene ved hornene å danse meg gjennom svangerskapet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144769623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thie88 Skrevet 25. november 2012 #8 Del Skrevet 25. november 2012 Jeg har trent akkurat som jeg gjør tidligere før jeg ble gravid, og det er bare helt fantastisk 6 ganger i uken. Har dog sluttet med Max puls intervallene. Men litt mindre hastighets intervaller istedenfor, håper jeg blir like flink etterhvert som jeg blir tyngre. Klarte fint p trene hver dag i 3 mnd, med stor Donald gips og krykker. Syklet og stod på ellipse maskin og litt kreativ styrketrening. Så psyken er det ikke noe galt med. Vet jo aldri hvordan det blir når dn blir hormonell da. Høhø.. Men merker jeg har det godt fysisk og psykisk når jeg trener Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144769758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #9 Del Skrevet 25. november 2012 Jeg er allerede gravid, men jeg vil likevel dele min erfaring... Jeg trente mye rart før jeg ble gravid, spinning, styrke, kondisjon, dans, pilates..... Før jeg fikk positiv test i uke 5, faktisk rundt tre-fire uker i forveien, skjedde det noe med kroppen min. Den ville ikke trene mer! Jeg ble andpusten kjempefort, alle ledd verket om jeg anstrengte meg det minste, og kroppen ble stiv som en stokk! Bøye meg skikkelig kunne jeg bare drømme om.... Det var faktisk en såpass endring at jeg bestilte meg en legetime, da jeg også hadde litt magesmerter og følte meg helt utkjørt konstant. Det tok lang tid før legen tok meg inn, så jeg testa positivt fem dager før jeg skulle dit. Da skjønte jeg også grunnen til den "merkelige" kroppsendringen. Så trening nå? Jeg er i uke 26, og synes det er tungt bare å gå en times tid! Det er helt merkelig, da jeg var i super form før svangerskapet. Anonym poster: aacb08c0239c67519f706a5cf5b55207 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144769824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #10 Del Skrevet 25. november 2012 Jeg har egentlig ikke gjort noe annet enn å trene som vanlig så lenge kroppen har vært samarbeidsvillig. Tenkte ikke så mye på det før magen ble større og gjorde noen ting vanskelig. Men jeg har som prinsipp at jeg gjør som jeg pleier helt til det føles ubehagelig. I morgen er jeg i uke 38 og har vært i super form hele veien. Har kuttet ut intervaller og de verste øktene, for det blir litt tyngre å puste pluss at man tross alt veier litt mer enn vanlig. Det gjør i alle fall en del styrkeøvelser uten apparater til noe som er tyngre enn ellers. Men håndball og ballsport generelt har jeg ikke drevet med. Tenker jeg ville vært forsiktig med treningsformer der magen kunne blitt truffet av noe med mye kraft, altså. Kontaktsporter generelt ville jeg vel ikke startet med nå, hvis jeg skulle startet med noe nytt. Men annen trening er jo knall! Tror ikke formen har blitt dårligere disse månedene, selv om intensiteten er noe lavere og det er tre økter i uken nå i stedet for fem. Tvert imot. Så det er innmari positivt å holde seg i form. Hadde følt meg skikkelig lefse om jeg ikke gjorde det! Jeg ville trent som vanlig, men vært oppmerksom på de signalene kroppen sender. Og passet meg for ballen... Målvakt er vel kanskje ikke så artig å være når man er gravid.. Anonym poster: a71faf51476eb05488dba1aa4b4d19a1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144769903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma-til-Emma Skrevet 26. november 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg er da typen som ikke klarer helsestudioer og synes det å kun jogge er gørrkjedelig. MÅ ha en sport jeg kan konkurrere med meg selv og andre i. Derfor ble håndball sporten for meg. Vet ikke hvor lenge jeg kommer til å gidde å kun jogge etter uke 12, men vil jo selvfølgelig prøve så godt som mulig, kommer sikkert til å dra på håndballtrening laaaaangt ut i svangerskapet, men da gjøre de tingene som ikke er noe farlig for barnet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144771214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #12 Del Skrevet 26. november 2012 Trener yoga, klatring, og rir. Har en sprettballhest, så vil nok ikke ri tur etter at jeg blir gravid, men bane satser jeg på å fortsette med så lenge det går. Har flere venninner som har ridd frem til fødsel, men noen får prblme med bekkenet og må settes på bakken ganske tidlig *krysse fingrene* Håper å klare å holde meg aktiv, men skulle kroppen streike fullstendig er planen å gjøre rolig yoga og kjøpe klippekort i svømmehallen, så får mannen evt løfte meg inn og ut av bassenget om jeg sitter i rullestol pga bekkenløsning. Ligge på sofaen og knaske potetgull er uansett uaktuelt. Anonym poster: 1b43af8d3a25bbab294c9ed5b56cdd4e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144771600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma-til-Emma Skrevet 26. november 2012 Forfatter #13 Del Skrevet 26. november 2012 Trener yoga, klatring, og rir. Har en sprettballhest, så vil nok ikke ri tur etter at jeg blir gravid, men bane satser jeg på å fortsette med så lenge det går. Har flere venninner som har ridd frem til fødsel, men noen får prblme med bekkenet og må settes på bakken ganske tidlig *krysse fingrene* Håper å klare å holde meg aktiv, men skulle kroppen streike fullstendig er planen å gjøre rolig yoga og kjøpe klippekort i svømmehallen, så får mannen evt løfte meg inn og ut av bassenget om jeg sitter i rullestol pga bekkenløsning. Ligge på sofaen og knaske potetgull er uansett uaktuelt. Anonym poster: 1b43af8d3a25bbab294c9ed5b56cdd4e Det finnes de som gjør det også.. "Spiser for 2.." Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144771773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 27. november 2012 #14 Del Skrevet 27. november 2012 Fin motivasjonstråd Jeg sliter veldig med bekkenet 1 år etter fødsel, så det meste av aktivitet er utelukket for meg. I det siste har jeg hatt litt fremgang, og klarer å rusle en 15 min tur Jeg må faktisk ligge mye å sofaen da! Men jeg spiser så sunt jeg klarer, og trener det jeg klarer. Har trent meg sakte opp til å klare en times styrketreningsprogram, som er ca like tungt som normale friske/ litt trente klarer. Trener det 3-4 ganger i uka. Nå prøver vi på sistemann, (for å bli ferdig med det, - og bli bra igjen), og jeg kommer til å trene så hard og lenge jeg klarer for å holde meg mest mulig sterk og oppegående! Og kommer til å ha super fokus på kosthold. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144777244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma-til-Emma Skrevet 27. november 2012 Forfatter #15 Del Skrevet 27. november 2012 Last ned noen yoga filmer og sett igang! Dette er nesten den beste styrketreningen man kan finne! Kan skjønne at bekkenet virkelig plager deg, men du kan virkelig gjøre noe med det! Begynn i det små, og se denne filmen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144777299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 28. november 2012 #16 Del Skrevet 28. november 2012 Trener alt jeg klarer jeg og endel yoga ja! Men er nok en god idee å få i yoga dvd'er for gravide - hvis jeg blir gravid! Kommer til å trene alt jeg kan både før, under og etter en graviditet. Og satser på å være frisk som en fisk om noen år! Da skal jeg jogge! Og gå timelange turer! Savner det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144779264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 28. november 2012 #17 Del Skrevet 28. november 2012 Fin motivasjonstråd Jeg sliter veldig med bekkenet 1 år etter fødsel, så det meste av aktivitet er utelukket for meg. I det siste har jeg hatt litt fremgang, og klarer å rusle en 15 min tur Jeg må faktisk ligge mye å sofaen da! Men jeg spiser så sunt jeg klarer, og trener det jeg klarer. Har trent meg sakte opp til å klare en times styrketreningsprogram, som er ca like tungt som normale friske/ litt trente klarer. Trener det 3-4 ganger i uka. Nå prøver vi på sistemann, (for å bli ferdig med det, - og bli bra igjen), og jeg kommer til å trene så hard og lenge jeg klarer for å holde meg mest mulig sterk og oppegående! Og kommer til å ha super fokus på kosthold. Har du prøvd kiropraktoe og bekkenbelte da? Jeg ble advart mot begge de to første svangerskapene og ente på krykker! Med nr 3 gikk jeg og knakk opp bekkenet regelmessig og brukte bekkenbelte,kunne da trene og holde meg i form helt til siste dag før fødsel og ikke noe plager etterpå. Kommer til å gjøre det denne gangen og hvis bekkenet slår seg vrangt igjen;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144779414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 28. november 2012 #18 Del Skrevet 28. november 2012 Fin motivasjonstråd Jeg sliter veldig med bekkenet 1 år etter fødsel, så det meste av aktivitet er utelukket for meg. I det siste har jeg hatt litt fremgang, og klarer å rusle en 15 min tur Jeg må faktisk ligge mye å sofaen da! Men jeg spiser så sunt jeg klarer, og trener det jeg klarer. Har trent meg sakte opp til å klare en times styrketreningsprogram, som er ca like tungt som normale friske/ litt trente klarer. Trener det 3-4 ganger i uka. Nå prøver vi på sistemann, (for å bli ferdig med det, - og bli bra igjen), og jeg kommer til å trene så hard og lenge jeg klarer for å holde meg mest mulig sterk og oppegående! Og kommer til å ha super fokus på kosthold. Har du prøvd kiropraktoe og bekkenbelte da? Jeg ble advart mot begge de to første svangerskapene og ente på krykker! Med nr 3 gikk jeg og knakk opp bekkenet regelmessig og brukte bekkenbelte,kunne da trene og holde meg i form helt til siste dag før fødsel og ikke noe plager etterpå. Kommer til å gjøre det denne gangen og hvis bekkenet slår seg vrangt igjen;-) jeg går fast til Kiropraktor og fysio. Har gått til manuellterapeut og naprapat også. Det rare hos meg er at jeg ikke hadde bekkenplager med førstemann, og ikke med andre heller egentlig. Kun de siste to ukene. Men blir bare ikke bra! Gidder ikke bruke mange år på å bli bra, for så å bli gravid igjen, men kjører på nå, og blir bra for godt etterpå (forhåpentligvis). Bekkenbelte har jeg ikke prøvd. Er blitt litt advart mot det, siden egne muskler kan bli mer inaktive. Men det kan jo absolutt være greit å prøve under graviditeten. Må jo regne med å bli verre, selv om jeg kommer til å gjøre alt for å holde meg fin! Men kjekt å høre at andre er blitt bra! Det gir jo litt håp Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144779529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 28. november 2012 #19 Del Skrevet 28. november 2012 Fin motivasjonstråd Jeg sliter veldig med bekkenet 1 år etter fødsel, så det meste av aktivitet er utelukket for meg. I det siste har jeg hatt litt fremgang, og klarer å rusle en 15 min tur Jeg må faktisk ligge mye å sofaen da! Men jeg spiser så sunt jeg klarer, og trener det jeg klarer. Har trent meg sakte opp til å klare en times styrketreningsprogram, som er ca like tungt som normale friske/ litt trente klarer. Trener det 3-4 ganger i uka. Nå prøver vi på sistemann, (for å bli ferdig med det, - og bli bra igjen), og jeg kommer til å trene så hard og lenge jeg klarer for å holde meg mest mulig sterk og oppegående! Og kommer til å ha super fokus på kosthold. Har du prøvd kiropraktoe og bekkenbelte da? Jeg ble advart mot begge de to første svangerskapene og ente på krykker! Med nr 3 gikk jeg og knakk opp bekkenet regelmessig og brukte bekkenbelte,kunne da trene og holde meg i form helt til siste dag før fødsel og ikke noe plager etterpå. Kommer til å gjøre det denne gangen og hvis bekkenet slår seg vrangt igjen;-) jeg går fast til Kiropraktor og fysio. Har gått til manuellterapeut og naprapat også. Det rare hos meg er at jeg ikke hadde bekkenplager med førstemann, og ikke med andre heller egentlig. Kun de siste to ukene. Men blir bare ikke bra! Gidder ikke bruke mange år på å bli bra, for så å bli gravid igjen, men kjører på nå, og blir bra for godt etterpå (forhåpentligvis).Bekkenbelte har jeg ikke prøvd. Er blitt litt advart mot det, siden egne muskler kan bli mer inaktive. Men det kan jo absolutt være greit å prøve under graviditeten. Må jo regne med å bli verre, selv om jeg kommer til å gjøre alt for å holde meg fin! Men kjekt å høre at andre er blitt bra! Det gir jo litt håp Det med innaktive muskler er jo bare tull,de blir jo ikke mer innaktive enn når man blir lenket til sofaen/sengen. For meg var det eneste måten å kunne gå,tok jeg det av skle bekkenet fra hverandre og jeg kunne ikke gå! Så takke meg til å holde meg i aktivitet med belte enn å ligge mer eller mindre "lam" på sofaen uten! Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144779587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 28. november 2012 #20 Del Skrevet 28. november 2012 Fin motivasjonstråd Jeg sliter veldig med bekkenet 1 år etter fødsel, så det meste av aktivitet er utelukket for meg. I det siste har jeg hatt litt fremgang, og klarer å rusle en 15 min tur Jeg må faktisk ligge mye å sofaen da! Men jeg spiser så sunt jeg klarer, og trener det jeg klarer. Har trent meg sakte opp til å klare en times styrketreningsprogram, som er ca like tungt som normale friske/ litt trente klarer. Trener det 3-4 ganger i uka. Nå prøver vi på sistemann, (for å bli ferdig med det, - og bli bra igjen), og jeg kommer til å trene så hard og lenge jeg klarer for å holde meg mest mulig sterk og oppegående! Og kommer til å ha super fokus på kosthold. Har du prøvd kiropraktoe og bekkenbelte da? Jeg ble advart mot begge de to første svangerskapene og ente på krykker! Med nr 3 gikk jeg og knakk opp bekkenet regelmessig og brukte bekkenbelte,kunne da trene og holde meg i form helt til siste dag før fødsel og ikke noe plager etterpå. Kommer til å gjøre det denne gangen og hvis bekkenet slår seg vrangt igjen;-) jeg går fast til Kiropraktor og fysio. Har gått til manuellterapeut og naprapat også. Det rare hos meg er at jeg ikke hadde bekkenplager med førstemann, og ikke med andre heller egentlig. Kun de siste to ukene. Men blir bare ikke bra! Gidder ikke bruke mange år på å bli bra, for så å bli gravid igjen, men kjører på nå, og blir bra for godt etterpå (forhåpentligvis).Bekkenbelte har jeg ikke prøvd. Er blitt litt advart mot det, siden egne muskler kan bli mer inaktive. Men det kan jo absolutt være greit å prøve under graviditeten. Må jo regne med å bli verre, selv om jeg kommer til å gjøre alt for å holde meg fin! Men kjekt å høre at andre er blitt bra! Det gir jo litt håp Det med innaktive muskler er jo bare tull,de blir jo ikke mer innaktive enn når man blir lenket til sofaen/sengen. For meg var det eneste måten å kunne gå,tok jeg det av skle bekkenet fra hverandre og jeg kunne ikke gå! Så takke meg til å holde meg i aktivitet med belte enn å ligge mer eller mindre "lam" på sofaen uten! Lykke til:-) Hm.. Da skal bekkenbelte bestilles! Hvor kjøpte du ditt? Hvordan er de i størrelsene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144779679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 28. november 2012 #21 Del Skrevet 28. november 2012 Fin motivasjonstråd Jeg sliter veldig med bekkenet 1 år etter fødsel, så det meste av aktivitet er utelukket for meg. I det siste har jeg hatt litt fremgang, og klarer å rusle en 15 min tur Jeg må faktisk ligge mye å sofaen da! Men jeg spiser så sunt jeg klarer, og trener det jeg klarer. Har trent meg sakte opp til å klare en times styrketreningsprogram, som er ca like tungt som normale friske/ litt trente klarer. Trener det 3-4 ganger i uka. Nå prøver vi på sistemann, (for å bli ferdig med det, - og bli bra igjen), og jeg kommer til å trene så hard og lenge jeg klarer for å holde meg mest mulig sterk og oppegående! Og kommer til å ha super fokus på kosthold. Har du prøvd kiropraktoe og bekkenbelte da? Jeg ble advart mot begge de to første svangerskapene og ente på krykker! Med nr 3 gikk jeg og knakk opp bekkenet regelmessig og brukte bekkenbelte,kunne da trene og holde meg i form helt til siste dag før fødsel og ikke noe plager etterpå. Kommer til å gjøre det denne gangen og hvis bekkenet slår seg vrangt igjen;-) jeg går fast til Kiropraktor og fysio. Har gått til manuellterapeut og naprapat også. Det rare hos meg er at jeg ikke hadde bekkenplager med førstemann, og ikke med andre heller egentlig. Kun de siste to ukene. Men blir bare ikke bra! Gidder ikke bruke mange år på å bli bra, for så å bli gravid igjen, men kjører på nå, og blir bra for godt etterpå (forhåpentligvis).Bekkenbelte har jeg ikke prøvd. Er blitt litt advart mot det, siden egne muskler kan bli mer inaktive. Men det kan jo absolutt være greit å prøve under graviditeten. Må jo regne med å bli verre, selv om jeg kommer til å gjøre alt for å holde meg fin! Men kjekt å høre at andre er blitt bra! Det gir jo litt håp Det med innaktive muskler er jo bare tull,de blir jo ikke mer innaktive enn når man blir lenket til sofaen/sengen. For meg var det eneste måten å kunne gå,tok jeg det av skle bekkenet fra hverandre og jeg kunne ikke gå! Så takke meg til å holde meg i aktivitet med belte enn å ligge mer eller mindre "lam" på sofaen uten! Lykke til:-) Hm.. Da skal bekkenbelte bestilles! Hvor kjøpte du ditt? Hvordan er de i størrelsene? Jeg kjøpte mitt i en bandasjebutikk(sportsbandasjer,støttebandsjer etc) bør prøves meitt er str M Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144779713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 28. november 2012 #22 Del Skrevet 28. november 2012 Fin motivasjonstråd Jeg sliter veldig med bekkenet 1 år etter fødsel, så det meste av aktivitet er utelukket for meg. I det siste har jeg hatt litt fremgang, og klarer å rusle en 15 min tur Jeg må faktisk ligge mye å sofaen da! Men jeg spiser så sunt jeg klarer, og trener det jeg klarer. Har trent meg sakte opp til å klare en times styrketreningsprogram, som er ca like tungt som normale friske/ litt trente klarer. Trener det 3-4 ganger i uka. Nå prøver vi på sistemann, (for å bli ferdig med det, - og bli bra igjen), og jeg kommer til å trene så hard og lenge jeg klarer for å holde meg mest mulig sterk og oppegående! Og kommer til å ha super fokus på kosthold. Har du prøvd kiropraktoe og bekkenbelte da? Jeg ble advart mot begge de to første svangerskapene og ente på krykker! Med nr 3 gikk jeg og knakk opp bekkenet regelmessig og brukte bekkenbelte,kunne da trene og holde meg i form helt til siste dag før fødsel og ikke noe plager etterpå. Kommer til å gjøre det denne gangen og hvis bekkenet slår seg vrangt igjen;-) jeg går fast til Kiropraktor og fysio. Har gått til manuellterapeut og naprapat også. Det rare hos meg er at jeg ikke hadde bekkenplager med førstemann, og ikke med andre heller egentlig. Kun de siste to ukene. Men blir bare ikke bra! Gidder ikke bruke mange år på å bli bra, for så å bli gravid igjen, men kjører på nå, og blir bra for godt etterpå (forhåpentligvis).Bekkenbelte har jeg ikke prøvd. Er blitt litt advart mot det, siden egne muskler kan bli mer inaktive. Men det kan jo absolutt være greit å prøve under graviditeten. Må jo regne med å bli verre, selv om jeg kommer til å gjøre alt for å holde meg fin! Men kjekt å høre at andre er blitt bra! Det gir jo litt håp Det med innaktive muskler er jo bare tull,de blir jo ikke mer innaktive enn når man blir lenket til sofaen/sengen. For meg var det eneste måten å kunne gå,tok jeg det av skle bekkenet fra hverandre og jeg kunne ikke gå! Så takke meg til å holde meg i aktivitet med belte enn å ligge mer eller mindre "lam" på sofaen uten! Lykke til:-) Hm.. Da skal bekkenbelte bestilles! Hvor kjøpte du ditt? Hvordan er de i størrelsene? Jeg kjøpte mitt i en bandasjebutikk(sportsbandasjer,støttebandsjer etc) bør prøves meitt er str M ok, da får jeg sjekke litt i nærområdet! Takk for tips Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143993515-trening-og-graviditet/#findComment-144780930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå