Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt paa dere i uke 20-23?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tilbake til startvekt nå, er uke 22+4. Var ikke lett før start da vel og merke... 163 og 67 kg.. = BMI på 25,22 og overvektig per definisjon.. Hadde tenkt å forsøke å begrense vektoppgangen! Men det spørs vel.. Kjenner apetitten har tatt seg opp betraktelig, og jeg eter like mange skiver til frokost/lunch som sambo ;)

Du skal se det kommer fort av igjen etterpå da, for det gjør det jo for de fleste av amminga har jeg skjønt :)

- Det gjør det ikke for min del vet jeg fra sist! Jeg la på meg masse i permisjonstiden :-S Enda vi var ute og trillet i over en time hver dag - hadde ulvehunger uten like av å amme! Og jeg dytta helt ukritisk i meg alt mulig junk, siden det skal være umulig å legge på seg mens man ammer.. ja særlig!

Spis sunt og variert og kos deg med magen :) Nå er vi jo over halvveis!! Det er jo helt normalt å legge på seg 8-15 kg, så ville ikke blitt grådig bekymra over vekta helt ennå!

Annonse

Annonse

Tørr ikke veie meg under svangerskapet, vet at jeg kommer til å fiksere ved tallet hvis jeg gjør det - så det er mindre bekymringer for meg;)

Hva sier lege og jordmor da? Jeg blir bedt om å gå på vekta ved hver kontroll :P

Det interessante er vel om hva startvekta er og hvor mye man har lagt på seg nå?

Å legge på seg kun 2 kg på 20 uker høres veldig lite ut i mine ører, mendet er jo forskjell om man er i urgangsounktet overvektig eller undervektig?

Jeg får iallefall litt bakoversveis og sjokk når jeg hører dere som kun har lagt på dere 2-3 kg når jeg har allerede i uke 15 lagt på meg 3 kg ,men så kan jeg og fortelle at jeg er 160 cm og var 50 kg da jeg ble gravid...

Synes liksom det har litt med saken å gjøre jeg da, å fortelle om startvekten og høyde...

Jeg er 21+3 og har lagt på meg 2 kg. Gikk først ned fire kg pga kvalme, så opp de 4 + 2 til de siste 6 ukene siden kvalmen avtok.

Da kvalmen begynte å avta så smått var det plutselig mat som hjalp mot det som var igjen av den, ergo jeg spiser hele tiden for å slippe kvalmen, mens jeg tidligere måtte droppe mat for å unngå den :P

I alle fall, jeg har mer enn nok å ta av, hadde bmi på 29 ved svangerskapsstart, så +2 kg er mer enn nok her, og du som har lagt på deg 3 kg i uke 15 - det er vel helt normalt for en med din startvekt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...