Gå til innhold

Bivirkninger av Progynova

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke bivirkninger har dere opplevd ved bruk av Progynova?

Sist jeg brukte dem, merket jeg ikke annet enn at jeg gikk litt opp i vekt.

Denne gangen føler jeg meg kvalm og uggen. Dessuten blir jeg fort utålmodig og små-irritert på ting som f eks at butikken er utsolgt for noe på handlelisten.

Jeg går på samme dose som sist. Har dere andre samme erfaring?

Skrevet

Jeg hadde ikke akkurat samme bivirkninger som deg, men jeg også syntes de ble verre for hver gang. Jeg fikk hodepine, ble nedstemt og fikk av alle ting noe som lignet eksem i ansiktet. Hvis jeg skal ha fryseforsøk igjen, blir det i naturlig syklus. Synes Progynova var verre enn både gonal, ovitrelle og Crinone tilsammen på ferskforsøkene.

Lykke til med fryseforsøket, håper det blir baby på deg :)

Skrevet

Progynova er no dritt rett og slett. Kvalme, ømme bryster og humørsvingninger.

Skrevet

Takk for svar. Det varierer nok med bivirkninger fra gang til gang, da.

Uvant å være kvalm så mye av dagen, men en venner seg jo til det meste. Bare det resulterer i baby :)

Skrevet

Jeg går på progynova nå, og har hatt endel bivirkinger. Hodepine (kom omtrent med første pille), øm og stikkinger i puppene og ved livmoren, svimmel... Men heldigvis holder svimmelheten og hodepinen på å gå over da! :) så håper det bare var startproblemer! :)

Skrevet

Ved første forsøk med Progynova (2+1 tab) hadde ingen bivirkninger. Forsøk avbrutt pga follikel.

Andre forsøk med Progynova (2+2 tab). Bemerk økt dosering pga follikel i forrige forsøk. Denne gangen fikk jeg vondt i hodet og det "suser" og det føles som om hodet skal sprenges fra første tablett. Blir dårligere utover dagen og spyr mange ganger. Får feber og kulde/varme illinger gjennom kroppen. Har i tillegg feber. De neste tre dagene blir som disse og jeg er svært dårlig. Har kontakt med klinikken pga dette samt pga kroppstemperaturen som er lav og ligger rundt ca 35 grader. Blir bedre etterhvert og får satt inn frys/tin embryo.

Klinikken sier det er uvanlig å respondere som jeg gjorde. Får i tillegg beskjed om at neste forsøk skal det gjennomføres i naturlig syklus. Det var noe helt annet uten medisiner!

Skrevet

Det hørtes ikke godt ut.

Heldigvis er det ikke så ille her. Og i dag på akupunktur så fikk jeg en nål mot kvalmen også, så i dag har jeg vært helt fin. Jippi! :)

Nå er det bare å håpe ul på fredag viser god og tykk slimhinne.

Skrevet

Her er det ul på onsdag! Kjenner jeg begynner og bli spent nå! :D aner ikke når det blir innsett da, enten fredag eller mandag tenker jeg... :)

Skrevet

Lykke til med ul for deg også. :)

Dette blir spennende!

Er det forresten vanlig å begynne å blø igjen etter noen dager på progynova? Mensen forsvant etter 2 dager, men blødning begynte igjen noen dager etter det. Nå er blødningen veeldig slimaktig, og det ser mildt sagt guffent ut. Er det fordi slimhinnen bygger seg opp? Kan ikke helt huske om jeg hadde så mye slim og blødning sist jeg gikk på progynova..

Skrevet

Jeg har ikke hatt blødning så lenge jeg har gått på progynova, foruten mensen ett par dager, så vet ikke om det er normalt jeg.. Men har litt inntrykk av at "alt er normalt" med progynova! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...