Gå til innhold

Kan man spise ingefær eller ikke når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Leser så mye forskjellig.

Er kvalm og ingefær hjelper veldig. Men det skrives både på nett på utenpå ingefærkapsler (som man blir anbefalt å ta av apoteket) at man ikke skal spise de om man er gravid.Vet ikke hva jeg tør gjøre lengre..

Anonym poster: 34c9965e777be8c535b435111d36696a

Fortsetter under...

De sier at inntil ett gram om dagen skal være greit. Noe mer enn det vet jeg ikke, men jeg tenkte ikke over det da jeg var gravid,og spiste ingefær som vanlig.

http://www.apotek1.no/graviditet/kvalme-under-svangerskapet

Annonse

Leser så mye forskjellig.

Er kvalm og ingefær hjelper veldig. Men det skrives både på nett på utenpå ingefærkapsler (som man blir anbefalt å ta av apoteket) at man ikke skal spise de om man er gravid.Vet ikke hva jeg tør gjøre lengre..

Anonym poster: 34c9965e777be8c535b435111d36696a

Jeg drakk ingefærte i starten av svangerskapet. Hjalp litt mot kvalmen. Tok ren ingefær rett i kokt vann. Ikke noe annet.

Tror ikke det skal være farlig å spise ren ingefær, men de kapslene kan inneholde andre ting som du ikke skal ha i deg når du er gravid.

Litt off topic.....men Ingefærte laget på vann og opphakket ingefær med sitron og honning er veldig godt!

Hadde nesten glemt det..... takk for at dere minte meg på det, skal kjøpe ingefær imorgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...