Gå til innhold

Dere som ikke vet termindato.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen på mandag og sa da i fra at jeg var gravid men veit ikke noe termin dato for det var ikke planlagt.

Så sa hun at hun skulle henvise Til tidlig ul for å finne termin dato. I går fikk jeg brev fra sykehuset. Rutineul 21 januar 2013?? Er ikke det litt seint da? Da er det ikke mye tidlig ul lenger syns jeg for da er jeg jo ca i uke 17-20.

Ringte og hørte og hu kontor dama sa at hun trodde ikke de prioriterte tidlig ul på sykehuset så det var nok riktig dato. Eller så måtte jeg bestille på privat klinikk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende at legen henviste til både tidlig ul og ordinær ul samtidig og at det kun er satt av time til ordinær ul? Du kan jo kanskje ringe sykehuset å høre?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Men det er jo vanligvis på ordinær UL man fastsetter termin? Hvor stort slingringsmonn er det snakk om, når hadde du mens?

Skrevet

Jeg har ikke hatt mens. Jeg tror jeg er mellom 6-10 uker et eller annet sted

Skrevet

Hører flere si her inne at de har vært på tidlig ul for å få fastsatt termindato henvist fra lege. Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men du kan også høre med fastlegen om han kan henvise deg til en gyn. som kan ta ul

Sykehusene er jo litt sprengt på kapasitet så jeg tenker at det kan være årsaken til at de helst ikke vil ?

Skrevet

Kanskje legen kan fastsette ca uker med en vanlig gynekologisk undersøkelse?:) Sjekke størrelse på livmor..

Skrevet

Gå på en privatklinikk da. Der får du time med en gang. Her jeg har bestilt kosta det bare 600 kr :-)

Skrevet

Er enig i at legen bør henvise til gyn en annn plass for å sjekke hvor langt du er på vei. Jeg fått henvisning til ul for å sjekke hvor langt jeg er vei.

Skrevet

Ring stedet du ble henvist til og spør der :) Jeg fikk brev om ordinær UL før jeg fikk vite time om tidlig. Tror du får beskjed om du ikke får tidlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...