Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere hjelpe meg med aa finne andre variantar av navnet Helge eller forslag til dobbeltnavn? Vil gjerne kalle opp etter denne personen, men vil gjerne at barnet faar sitt eget navn og at det ikke blir identisk med personen som er oppkalt etter. Vil ogsaa at det er tydelig at det er oppkalt etter Helge, saa navnet maa ha meir likhetar enn samme forbokstav.

Om det passer kan det gjerne blandes med ett navn som staar litt i kontrast, som foreksempel er meir moderne, har annen opprinnelse, eller annen popularitet. Vil gjerne at det er ein litt uventa kombinasjon, men det er viktig at det har ein fin klang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helgar

Helmut

Helmer

Heljar

Hellik

Skrevet

Helge er kjempefint alene da, syns jeg.

Ellers veit jeg om en liten gutt som heter Odd Helge, først syns jeg det var rart (fordi jeg egentlig ikke liker navnet Odd), men etterhvert så liker jeg det mer og mer. Det klinger godt sammen, og denne gutten kler navnet sitt så godt.

Skrevet

Helge er nydelig :). men liker det sikker for morfar heter det :)

Per Helge

Helge Tobias

Ole Helge

Helge Andreas

Helge Alexander

Max Helge

Mats Helge

Skrevet (endret)

Takk for gode forslag:) liker nok best helge av dei andre versjonane. Helge aleine er veldig fint ja, så kan jo hende det me holder oss til det. Per helge er veldig fint, men opptatt, så om me velger det vil det virke som om me kaller opp etter ein anna I slekta. Odd Helge var litt stili og sikkert eit navn som berre hadde blitt finare og finare. Men den engelske sida av slekta hadde neppe godtatt det navnet.

Helge Tobias var kjempe fint, har aldri likt det navnet før, men det hadde veldig fin klang.

Helge Alexander er nok ein av mine favoritter

Mats Helge og Ole Helge var fint, men ikkje heilt min stil kanskje.

ellers har eg tenkt litt på:

Helge Nathaniel

Helge Noel

Ask Helge

Kva syntes dere om dei?

Endret av Mushu
Skrevet

Helge Tobias klinger fint.

Helge Nathaniel er helkræsj i mine ører.

Trym Helge

Birk Helge

Helge Nikolay

Ellers kan kanskje Heine gå som oppkalling etter Helge?

Skrevet

Helge er staut og norsk nav, og dere må ikke finne på å legget til Nathaniel e.l. - forferdelig! Ask Helge funker greit da. Hva med

Tor Helge

Mats Helge

Lars Helge

Helge Olai

Skrevet

Jeg stemmer for Helge Olai! Det klang supert i mine øyne :D! Har aldri likt Olai, men nå klang det kjempebra

Skrevet

Jeg ville gått for Helmer :) Vakkert navn, og så får han sitt eget - noe jeg synes er viktig :)

Liker ikke å blande vidt forskjellige opphav. For meg er det skikkelig big no-no.

Skrevet

Ask Helge var kjempe fint av dine :). Helge Noel og Helge Nathaniel blir veldig forskjellig synes jeg

Skrevet (endret)
Takk for gode forslag:) liker nok best helge av dei andre versjonane. Helge aleine er veldig fint ja, så kan jo hende det me holder oss til det. Per helge er veldig fint, men opptatt, så om me velger det vil det virke som om me kaller opp etter ein anna I slekta. Odd Helge var litt stili og sikkert eit navn som berre hadde blitt finare og finare. Men den engelske sida av slekta hadde neppe godtatt det navnet. Helge Tobias var kjempe fint, har aldri likt det navnet før, men det hadde veldig fin klang. Helge Alexander er nok ein av mine favoritter Mats Helge og Ole Helge var fint, men ikkje heilt min stil kanskje. ellers har eg tenkt litt på: Helge Nathaniel Helge Noel Ask Helge Kva syntes dere om dei?

Forstår godt at den engelske siden av familien ikke ville blitt så begeistret for Odd Helge. Men hva synes de om Ask Helge? Blir jo litt snodig den også ;)

Endret av Allison
Skrevet

Ask Helge er uten tvil min favoritt. Men Ask har vesentlige likheter med mannen min sitt navn, og han vil ikkje kalle opp etter seg sjølv. Han likte navnet utenom det. Og me måtte berre fått dei til å uttale det rett, og ikkje som ordet ask. Dei hadde sikkert reagert litt på det, men ikkje like mykje som om barnet heter "rar"

Skrevet

Frank Helge, kunne det gått?

Helge Tobias blir berre finare og finare

Heine var ganske fint av dei andre alternativa, men eg liker nok navnet Helge bedre.

Eg fant ut at Ailo har samme betydning. Tror dere at det funker som oppkalling eller blir det for utydlig?

Skrevet

Ville ikke umiddelbart tenkt at Ailo var oppkalling etter Helge. Dessuten er Ailo veldig finsk eller samisk.

Ask Helge eller Helge Tobias fungerer fint!

Skrevet

Lars Helge var fint!

Helge Aleksander går og greitt, syns jeg! Hva med Helge Elias? Eller Helge Mikaeal?

Skrevet

Helge Aleksander var kjempe fint, Helge Elias også, Takk for gode råd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...