Gå til innhold

Hvilke (lovlige) apotekvarer bør jeg ta med meg hjem fra Spania?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..noe genialt som vi ikke har her i Norge:)

Anonym poster: 8dd277f510a999232656779a41597f75

Fortsetter under...

Skrevet

Har ikke vært i Spania, men tror disse finnes der også:

Fenistil gel- en gel/salve som er genial på sår og kløing. Mener det inneholder noe antibiotika, slik at bakterier og slikt blir drept. Er vel hovedsaklig ment for forkjølelsesår, men vi har brukt det på stikk og diverse også. Jeg vet ikke mer om det enn min mor har fortalt meg, så du kan godt google den litt ;) Ville ikke brukt det på små barn.

Frenadol- en sitronte, som er genial å ha om du holder på å bli/ er forkjøla ol! drikk en kopp før du legger deg, og du sover som en sten! Inneholder 650 g paracet, så den skal som du kanskje skjønner ikke brukes på barn. Vet ikke så mye om den heller, men google er en god ting, og du kan jo bare spørre de på apoteket der nede.

Sist jeg var i utlandet kjøpte jeg også med en spray, som skal sprayes i halsen når du er forkjøla, og som er betennelsesdempende. Mener den heter orofar. Er litt usikker på om den funker, men er kanskje verdt et forsøk!

Anonym poster: c933e31887438f602a3e424a43a15f12

Skrevet

Forresten, jeg vet ikke noe om dette er lovlig i Norge, men kan ikke tenke meg at de ikke er det..

Skrevet

Skriver under på frenadol-den virker faktisk :)

Skrevet

Fenistil gel- en gel/salve som er genial på sår og kløing. Mener det inneholder noe antibiotika, slik at bakterier og slikt blir drept. Er vel hovedsaklig ment for forkjølelsesår, men vi har brukt det på stikk og diverse også. Jeg vet ikke mer om det enn min mor har fortalt meg, så du kan godt google den litt wink.png Ville ikke brukt det på små barn.

Frenadol- en sitronte, som er genial å ha om du holder på å bli/ er forkjøla ol! drikk en kopp før du legger deg, og du sover som en sten! Inneholder 650 g paracet, så den skal som du kanskje skjønner ikke brukes på barn. Vet ikke så mye om den heller, men google er en god ting, og du kan jo bare spørre de på apoteket der nede.

Sist jeg var i utlandet kjøpte jeg også med en spray, som skal sprayes i halsen når du er forkjøla, og som er betennelsesdempende. Mener den heter orofar. Er litt usikker på om den funker, men er kanskje verdt et forsøk!

650 g parasett og du er død!

Ellers bør du droppe alle legemiddler med antibiotika. Slik bruk når det egentlig ikke er nødvendig og uten å følge en kur fra legen, fører lett til resistent bakterier som er i ferd med å bli et stort og for noen livstruende problem også i Norge.

Anonym poster: 0a49f4fac5ec54d429e9b391a288291f

Skrevet

Fenistil gel- en gel/salve som er genial på sår og kløing. Mener det inneholder noe antibiotika, slik at bakterier og slikt blir drept. Er vel hovedsaklig ment for forkjølelsesår, men vi har brukt det på stikk og diverse også. Jeg vet ikke mer om det enn min mor har fortalt meg, så du kan godt google den litt wink.png Ville ikke brukt det på små barn.

Ellers bør du droppe alle legemiddler med antibiotika. Slik bruk når det egentlig ikke er nødvendig og uten å følge en kur fra legen, fører lett til resistent bakterier som er i ferd med å bli et stort og for noen livstruende problem også i Norge.

Pytt sann, så er man ihvertfall ikke forkjøla lengre :)

Annonse

Skrevet

Jeg bruker å kjøpe noe som heter Fastum gel. Det er en betennelsesdempende krem mot senebetennelse, forstuelse o.l. Den er også fin å bruke på mageknipe og nakke/skulderplager:)

Skrevet

Pytt sann, så er man ihvertfall ikke forkjøla lengre :)

Ja, hvis man tenker bare meg, meg, meg og drit i fremtiden så er jo ikke det noe å bry seg om :)

Skrevet

Hvis du bruker så mye legemidler at det lønner seg for deg å handle utenlands, så er det på tide å oppsøke en lege for utredning. Om du bare vil ha noen fiffige saker som du ikke får kjøpt over disk i Norge, rett og slett fordi du synes det er kult med utenlandske medikamenter, så bør du kanskje ikke ha ansvar for medisinering av så mye som en kattunge.

Skrevet

Jeg har aldri vært i Spania, men når jeg er i Frankrike, USA eller UK handler jeg: flytende Ibux til Junior, Actifed Day & Night for når de voksne er forkjølet, Lemsip/NeoCitran også mot forkjølelse. Jeg tar av flere typer, vanlig forkjølelse, bihulesmerter, halssmerter. Før hadde jeg masse hvite sår i munnen når jeg var stresset, og kjøpte noe som heter Aphtoral.

Det er ikke medisin, men jeg kjøper også solkrem på fransk apotek.

Spray mot vondt i halsen? Skulle gjerne hatt deg akkurat nå, får prøve neste gang jeg krysser grensen.

Vi er i Sveits, trolig et av få land der medisiner er enda dyrere enn Norge (dog med litt større utvalg)!

Anonym poster: a0dcc14c7f1a2b50518971ffb8faa23e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...